Конспект заняття з пізнавального розвитку
«В гостях у білочки»
(Середня група)
Програмовий зміст: ознайомити дітей з числом та цифрою 3 шляхом утворення числа додаванням 1 до попереднього,вчити порівнювати множини, утворювати рівність з нерівності, визначати кількісне відношення (більше,менше,порівну); продовжувати вчити диференціювати та позначати словами положення предметів у просторі (зліва, справа, вгорі, внизу, посередині); закріпити вміння розрізняти і називати геометричні фігури, обстежуючи дотиково-руховими аналізаторам. Формувати здатність виявляти інтерес до математики. Розвивати увагу, мислення, память ;виховувати зосередженість, активність на занятті.
Демонстраційний матеріал:
Іграшкова білочка; лисичка,горобець,синичка,зайчик,ведмедик; гілочка ;3 гриби, 3 горішки, корзинки,цифри від 1 до 3 (площинні)
Роздавальний матеріал:
площинне зображення цифри 3, геометричні фігури до гри «Виклади будиночок».
Хід заняття.
Вихователь. Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто запросив,ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст? (Білочка).
- Правильно, ходімо в гості до білочки. Гляньте ,навколо , скільки грибів виросло. Білочка збирає грибочки, настромляє їх на сухі гілочки та сушить на зиму. Але порахувати їх не вміє. Допоможемо їй? Скільки грибочків на гілочці?(один).
-А ось білочка несе ще один, начепила його на гілочку та й побігла за іншим. Скільки грибів стало? (два).
- Що зробила білочка,щоб отримати число два? (До одного грибочка доклала ще один).
-А давайте і ми пригостимо білочку грибочком. І тепер у неї 3. Порахуємо разом ,скільки грибів стало у білочки.(1,2,3 – разом 3 грибочки).
-А тепер ви будете рахувати грибки для білочки. (Діти , за вказівкою вихователя,по черзі рахують гриби)
- Діти, білочка назбирала грибочків і горішків і хоче визначити ,чого більше. Допоможемо їй. Викладу 2 горішки (під грибочками)
- Чого у білочки більше - грибочків чи горішків? На скільки грибочків більше?(на один). На скільки горішків менше? (на один)
- Що треба зробити,щоб грибочків і горішків було порівну? (Додати ще один горішок)
- Скільки тепер грибочків?(три). А горішків?(три).
- То чого тепер більше-грибочків чи горішків? ( порівну).
Вихователь пропонує дітям розглянути цифру 3, намалювати її у повітрі, на столі, назвати предмети, на які вона схожа.
- Білка ще й торгує трішки. Продає свої горішки: лисичці-сестричці, горобцю. синичці, ведмедику волохатому, та зайчику вухатому.
- Всі ці звірі та птахи прийшли до білочки по горішки. Давайте визначимо, де хто знаходиться на фланелеграфі. Синичка-вгорі, лисичка-внизу, горобчик-справа, ведмедик-зліва, зайчик-посередині.
Дидактична гра «Порахуй грибочки»
Вихователь викладає пласкі кошики з грибочками, пропонує дітям порахувати грибочки і викласти цифру, яка відповідає кількості предметів.
Фізкультхвилинка.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата, скоки-скоки!
Дидактична гра «Вгадай фігуру»
В мішечках пласкі фігури. Дитина обмацує мішечок і вгадує яка фігура в середині. Виймає і аналізує її.
Гра «Виклади будиночок»
На столах у дітей знаходяться геометричні фігури, за словесним диктантом вихователя діти викладають будиночок.
- Викладіть білий квадрат внизу посередині листочка. На квадрат зверху покладіть чорний трикутник. Що в нас утворилось.(Будинок). По середині великого білого квадрата покладіть малий синій квадрат – це віконечко.
Підсумок
Діти, білочка дуже рада, що ви прийшли до неї в гості. З яким числом та цифрою ви тут познайомились? Що ще ви робили на занятті? Білочка бажає вам, щоб ми завжди були друзями природи, часто бували в полі, в лісі, біля річки.