Розвага «Економічний калейдоскоп»
Мета:формувати економічну компетентність дітей, навички раціонального споживача; закріплювати вміння розв’язувати економічні ситуації та задачі. Розвивати мислення, пам’ять ,увагу, мовлення,комунікативні здібності. Виховувати ощадливість, адекватне ставлення до грошей, самостійність, відповідальність, вміння працювати разом. Довести ,що за гроші можна купити лише повари та послуги, а не дружбу, любов, повагу.
Хід розваги
Вихователь:
- А чи любите ви коли приходять гості? Чому? (я люблю спілкуватися та гратися з друзями, коли вони приходять у гості, гості приносять подарунки, гарні емоції,з ними весело проводити свій час, дарують нам радість та щастя) (відповіді дітей)
– А що ще людині приносить радість, щастя? (відповіді дітей)
Давайте ми з вами візьмемо мікрофон, і розкажемо один одному,що кожному з вас потрібно для щастя.
Гра «Мікрофон» ( – Для щастя мені потрібно…,а тобі…) .
Так в чому справа? Чому ми не можемо мати все те ,що хочемо? (Брак грошей). А що таке гроші? (Гроші – ц засіб для обміну на різні товари та послуги) Звідки вони беруться? (відповіді дітей)
Вихователь – Що можна купити за гроші? Як назвати це одним словом? (товар). Яка наука вивчає все, що стосується грошей, товарів, послуг? (економіка).
Вихователь: Економіка – не лише пізнавальна ,а й весела наука. Ми приготували для вас чарівний калейдоскоп з завданнями. Кожен з вас може обрати собі завдання, виконувати завдання з другом або з командою. За кожну правильну відповідь гравці отримують приз, яскраву наліпку. Переможцем стане той, хто матиме більше наліпок, він отримає цікаву книжку.
1. Завдання « Економічні загадки».
- На товарі в магазині ми завжди напишемо… ( ціну)
- Раз,два, три,чотири, п’ять ми вміємо рахувати, щоб товари нам придбати, що в кишені треба мати….( гроші)
- Меблі, хліб і олівець продає нам …. (продавець)
- За сметану, хліб і сир в кас чек проб’є …( касир)
- Відгадайте як те зветься , що за гроші продається, це не просто диво – дар, а справжнісінький …( товар)
- Лікарю і акробату видають за труд….(зарплату)
- Порося дайте мені з дірочкою на спині…(копилка)
2. Завдання «Вгадай мультфільм».
Назвіть дитячі мультфільми, у яких засуджується жадібність до будь-якого багатства. Увага на екран ( демонструються слайд – картинки з мультфільмів «Качині історії»,«Острів скарбів», «Пригоди Буратіно», «Казка про золоту рибку», «12 Місяців
Енергізатор. «Один – два – три»
Учасники утворюють коло. На рахунок «один» учасники піднімають вказівний палець правої руки, на рахунок «два» – ліву руку кладуть на вказівний палець сусіда зліва, на рахунок «три» – свій палець потрібно забрати, а сусіда зловити. Вправа проводиться тричі, щоразу збільшуючи темп.
3. Завдання «Кому що потрібно для роботи?»
Дітям роздаються картки ( професія – знаряддя праці) , потрібно правильно з’єднати картинки.
4. Рішення економічних задач.
1. Коли валянці коштують дорожче: влітку чи взимку? Чому?
2.Які яблука можна продати за однаковою ціною швидше: свіжі або підгнилі?
3. У двох магазинах продають огірки: в одному магазині за ціною 5 гривень за1 кілограм, а іншому за ціною 6 гривень за 1 кілограм. В якому магазині розкуплять огірки швидше? Чому?
4. Зайці цілий день продавали моркву по 6 гривень за1 кілограм. До кінця тижня вона втратила свій товарний вигляд . Її вже ніхто не купував. Порадь, що робити зайцям.
Енергізатор. М’яч сусіду.
Учасники встають у коло, на відстані одного кроку один від одного. Гравці в протилежних частинах кола тримають по одному м’ячеві (в грі використовують тільки два м’яча). За сигналом ведучого учасники передають м’ячі або вправо, або вліво (важливо, щоб в одному напрямку) так, щоб один м’яч не догнав інший. Якщо в однієї людини опиняться два м’яча, гра починається спочатку.
Важливі умови:
- при передачі м’яча не пропускати учасників;
- гравець, який не зловив м’яч, піднімає його і передає далі
5. Вирішення економічних ситуацій.
1. Якби в тебе була скатертина-самобранка, чим би ти її наповнив за допомогою чарівної палички: 1 — цукерками;2 — ласощами для бідних і сиріт; 3 — ліками й лікувальними травами для старих і хворих людей? Поясни свій вибір.
2. Оленка та Петрик зайшли до супермаркету іграшок. Хлопчик дуже хотів купити конструктор, але в магазині дуже багато людей. Як дізнатися, хто з них продавець?
3.Якби в тебе з’явилася чарівна паличка й ти міг виконати три своїх найзаповітніших бажання, що б ти попросив (ла) у чарівної палички?
4.Тобі наснився сон: ти опинився в «Казці про рибалку й рибку». Що ж ти попросиш, якщо станеш «старим»? «старою»? А що б ти сам попросив у золотої рибки?
5. Козенята обирали подарунок матусі-козі. Їм сподобалися дві коробки з однаковими цукерками. Одна з коробок була яскравою, гарною, з бантиком. Але коштувала вона дорожче за непоказну коробку з такими самими. Які цукерки оберуть козенята ? а ти?
6.Ігрова вправа «Що можна купити за гроші?»
Вихователь пропонує розглянути малюнки й позначити знаком «+» те,що можна придбати за гроші, а знаком « - » те, що не можна. На малюнках зображено хліб,молоко,шубу,іграшки, дітей,що граються разом на майданчику, маму з малятком. Діти мають аргументувати свої відповіді.
Вихователь: Діти, ви дуже гарно попрацювали, показали чудові знання і виконали всі завдання . А про що ж ми сьогодні розмовляли ? Так що ж таке економіка? (наука про господарювання, кошти, товари та послуги). Що ми можемо зробити, щоб збрегти наші кошти, менше платити за послуги та берегти своє здоров’я? ( закривати кран, вимикати світло,закривати взимку щільно вікна та двері, щоб не виходило тепло, коли воно непотрібне, не ламати іграшки, адже потім мамі потрібно буде витрачати кошти на іншу, не гратися з незнайомими тваринами, якщо вони покусають, то потрібно буд витрачати гроші на лікування,)
А тепер настав час порахувати зароблені вами наліпки і визначити переможця.
(Діти разом з вихователем підраховують кількість монет. Переможці нагороджуються книжками).