«Вийшла курочка гуляти, свіжої травички подзьобати»
Заняття для дітей молодшої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном
Мета: Вчити дітей малювати "травичку" в техніці пластілінографіі. Продовжувати навчати дітей самостійно відщипувати маленькі шматочки пластиліну від великого шматка. Закріплювати прийоми розмазування, натискання на скачану кульку вказівним пальцем і відтягування її вгору для отримання зображення травички. Розвивати узгодженість в роботі обох рук. Виховувати бажання працювати самостійно.
Матеріал: іграшкова курочка та курчата, картинки з зображенням курчат, аркуш картону з зображенням курчат, зелений пластилін.
Хід заняття:
Звертаємо увагу дітей на курочку.
Вихователь: Подивіться, дітки, яка гарна курочка до нас прийшла. А хто це пищить пі-пі-пі?
Діти: Курчата!
Показуємо картинки, на яких намальовані курчата.
Вихователь: Правильно, це курочка привела з собою своїх діток-курчат! Тільки щось вони так жалібно пищать? Давайте запитаємо у мами курки, що трапилося?
Виявляється, вийшла курочка зі своїми курчатами гуляти, свіжої трави поклювати ... А травички немає! Давайте допоможемо курчатам, намалюємо їм травичку.
Діти: Давайте.
Діти сідають за столи, на яких заздалегідь розкладені заготовки картинок (зображення курчат), пластилін.
Вихователь: Перш ніж почати "малювати" травичку, ми з вами підготуємо пальчики.
Пальчикова гра:
Вийшла курочка гуляти,
І травички подзьобати. (стискаємо, розтискаємо пальці рук)
А з нею малятка,
Маленькі курчатка. (йдемо пальчиками по столу, як ніжками)
Ко-ко-ко, ко-ко-ко,
Не ходіть далеко! (Погрожуємо пальчиком)
Землю розгрібайте (загрібаємо ручками),
Зернятка шукайте. (клюємо пальчиками зернятка)
З'їли товстого жука,
Дощового черв'яка (погладжуємо животики)
Випили водиці
Повненьке коритце (розводимо руки в сторону).
Вихователь: А тепер подивіться на столи і скажіть, а чим ми будемо малювати травку?
Діти: пластиліном.
Вихователь: Покажіть мені пальчиком, де ми будемо малювати травку?
Діти показують.
Вихователь: Яким кольором ми будемо малювати травку?
Діти: Зеленим.
Вихователь: А тепер всі разом зі мною почнемо малювати (пояснення і показ, індивідуальна допомога дітям).
Взяли всі зелений пластилін. Відщипнули від нього маленький-маленький шматочок. Скачали між пальчиками. Поклали його поруч з курчам, натиснули на скачану кульку пальцем і розмазали її вгору.
Підсумок: Пропонуємо дітям розглянути отримані роботи. Звертаємо увагу, яка густа трава у нас вийшла, як раді курочка і курчата, хвалимо дітей.
Оформлення виставки робіт.
Після заняття можна пограти в рухливу гру «Квочка з курчатами»
Одна дитина — «курка», друга — «кіт», решта — «курчата». Діти промовляють вірш, супроводжуючи його відповідними діями.
Вийшли крихітки курчата,
(виходять «курчата»)
З ними курочка чубата.
(До них підходить дитина-«курочка».)
«Ко-ко-ко! — засокотіла, —
Не відходьте, дітки милі!»
А на дворі край воріт
(на протилежному боці кімнати «спить» «кіт»)
Спав на лаві кіт-воркіт.
Очі витріщив він: «Няв!»
(«Кіт» прокидається.)
За курчатами помчав.
(Женеться за «курчатами»)
«Кіт» ловить «курчат». Той, кого він упіймає, стає «котом», і гра починається знову.
Список літератури.