Свійські тварини
Мета: розширити знання дітей про свійські тварини, особливості зовнішнього вигляду:
кігті – собака, кішка;
грива – кінь;
копита – кінь, корова, коза; свиня;
хвіст – кінь, корова, кіт, собака; свиня;
роги – баран, коза, корова;
чим харчуються, які подають голоси; розвивати зорове і слухове сприйняття, загальну і дрібну моторику, увагу, пам’ять, мислення, мовлення; вправляти дітей в орієнтуванні у просторі, звуконаслідуванні.
Обладнання: макет сільського двору, їжа для тварин ( сіно, трава, буряк, кісточка для собаки, мишка, молоко для кота, кропива, відерце з водою), іграшкові тваринки та їх іграшкові дітлахи), камінчики, дерев’яні пластини; ємність з піском; роздатковий матеріал.
1. Створення позитивного настрою
Ми дуже любимо, коли до нас приходять гості. Подивіться, скільки їх тут у нас багато. Щоранку ми говоримо один одному доброго ранку! Давайте скажемо ці чарівні слова нашим гостям.
- Доброго ранку! А тепер привітайтеся зі мною. Можна це робити носиками, щічками, долоньками, за ручку. Який настрій маєте? Посміхніться один одному.
2. Бесіда з дітьми.
- А чи любите ви ходити в гості?
- До кого виходите?
Сьогодні до себе на гостину нас запросила бабуся Марфа, яка хоче вас познайомити зі своїми улюбленцями і прохала, щоб ми допомогли їй по господарству, але бабуся живе в іншому селі, йти до неї далеко, тому нам потрібно їхати.
- На чому поїдемо?
- Хто буде водієм?
Заходимо до автобуса, займаємо місця, а я буду підказувати дорогу. Поїхали, їдемо прямо, наліво, направо, …зупиняємося. Нарешті ми приїхали, відчуваєте, яке повітря у селі? Чисте, свіже. Давайте подихаємо на повні груди.
Дихальна вправа ( вдихаємо носиком – руки вгору, видихаємо – руки вниз)
( повторюємо 3-4 рази)
Аж ось і бабуся Марфа нас зустрічає. Давайте, привітаємося. Цікаво, які ж улюбленці у бабусі? Готові до знайомства з ними? Увага! Хто це?
Бесіда
- Давайте назвемо, кого ми бачимо у бабусиному дворі ( перераховують по черзі)
- Давайте уважно розглянемо ці тваринки, беріть у ручки.
- Назвіть, яка тваринка має хвіст?
- Назвіть, у яких тваринок хвіст довгий?
- Назвіть, у яких тваринок хвіст короткий?
- Які тваринки мають копита?
- Хто має роги?
- Яка тварина має гриву?
- Хто має гострі кігті?
Пальчикова вправа «Пазурі» ( У котика – лапки, на лапках – дряпки, лапоньки – м’якенькі, пазурі – гостренькі)
- Так хто є домашніми улюбленцями бабусі?
Ці тварини живуть біля людей, вони за ними доглядають, тому називаються свійськими тваринами.
Погляньте, діти, тваринки у бабусі сумні, бабуся говорить, що вони сумують за своїми дітлахами. Послухайте, які ігри підготувала бабуся для вас.
Гра « Відшукай маля»
І група (знаходять тварин і їх дітлахів серед картинок, називають їх)
ІІ група ( знаходять дітлахів тваринок у піску, називають їх)
Молодці, малята, справилися ви і з цим завданням. А зараз від роботи трішки відпочинемо і порухаємося.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ще невеселі наші тваринки. Мабуть, вони хочуть їсти. Давайте разом нагодуємо наших свійських тваринок.
Гра «Погодуй тварину»
Я вам пропоную по черзі назвати , що знаходиться на підносі. Потім взяти їжу і нагодувати ту тваринку, яка цим харчується харчується.
Молодчики, справилися і з цим завданням. Наші тваринки хай смакують, не будемо їм заважати. Діти, улюбленці бабусі можуть говорити. Я вам пропоную пограти у гру « Чий це голос». Ви уважно слухаєте голос тваринки і називаєте її.
Молодці! І з цим завданням поралися. Наостанок я вам пропоную допомогти бабусі у облаштуванні її обійстя. Давайте викладемо стежечки від її хати до будиночків тваринок, щоб бабуся не забруднювала собі взуття.
Гра на розвиток дрібної моторики рук « Я – маленький помічник»
Молодці! І з цим завданням справилися. Діти, ви звернули увагу на кількість квітів на бабусиному обійсті?
Дихальна вправа «Квіти» ( вдихніть запах квітів, видихніть і скажіть: «Чудово пахнуть квіти»)
Все, нам час повертатися до садочка, попрощайтеся з бабусею. Сідаємо в автобус.. Поїхали.
Бесіда з дітьми
- Чи сподобалося вам у бабусі?
- Які ж улюбленці живуть поруч з бабусею? Кого запам’ятали?
РИТУАЛ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ.
«Коло друзів». Стоячи у колі, взятися за руки, потиснути їх , подивитися по черзі один на одного.
Ось скінчилась наша гра.
Все, прощатися пора.
Будем завтра зустрічатись,
В нові ігри будем гратись.
Дякую за заняття. До зустрічі.