Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку "Лялька під дощем"

Про матеріал

Переказ оповідання В. Сухомлинського "Лялька під дощем" близько до тексту за частинами; вправляння в узгодженні присвійних займенників з іменниками-назвами іграшок; формування звукової виразності мовлення; закріплення вимови звука [ Й ]; розвиток фонематичного слуху, артикуляційної моторики, пам'яті, мислення.


Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. Переказ оповідання В. Сухомлинського «Лялька під дощем»

Мета:

навчальна:

  • вчити переказувати оповідання близько до тексту за частинами;
  • вправляти в узгодженні присвійних займенників з іменниками-назвами  

іграшок;

  • формувати звукову виразність мовлення;
  • закріпити вимову звука  [ Й ].

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати фонематичний слух, артикуляційну моторику, пам'ять, мислення.

виховна:

  • стимулювати, підтримувати прагнення проявляти доброту, співчуття.                                

Матеріал: м'яка іграшка, предметні картинки, оповідання, ілюстрації.

Попередня робота: читання оповідання «Лялька під дощем», бесіда за змістом.

 

Хід заняття

  1. Комунікативна діяльність.

   Дефектолог:

- Здрастуйте, діти, сьогодні я прийшла до вас не одна, зі мною разом прийшов симпатичний ведмедик, тільки він трохи соромиться, це іноді трапляється, коли опиняєшся в незнайомій обстановці. Але ви, як гостинні господарі можете допомогти ведмедику відчути себе більш впевнено. Як ми можемо показати, що ми раді його бачити і дуже хочемо подружитися? (Відповіді дітей).

 

  1. Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

- Ведмедик знає, що на цьому тижні ви вивчали звук [Й] і він приготував картинки із зображенням предметів, у назвах яких є цей звук. Допоможіть йому назвати ці предмети.

 

Д/г «Картинка - слово»

   Діти називають предметні картинки (майка, лійка, чайка, чайник, сарай, трамвай, чай, клей, лінійка), чітко вимовляючи звук [Й].

 

Дефектолог:

- Діти, ведмедик вперше у нас в гостях, і він ще зовсім не знає які у вас улюблені іграшки, а для того, щоб ближче познайомитися, я пропоную вам зіграти в веселу гру.

Д/г «Чия іграшка?»

   Діти стають у коло, тримаючи різні іграшки. Дитина, яку обирає ведучий, повинна назвати чия іграшка, до якої доторкнеться ведмедик, не називаючи імен дітей (мій робот, її лялька, наш конструктор, його м’яч, їхні прапорці і т. д.).

Дефектолог:

 

 

- Ведмедик не випадково прийшов саме в нашу групу, адже він хоче почути цікаве оповідання «Лялька під дощем». Давайте влаштуємося зручніше і приготуємося слухати.

 

Робота з текстом.

   Зіна вклалася спати. А надворі почалася гроза. Гримів грім, з-за Дніпра насувалися чорні хмари. По залізному даху зашумів дощ.

   Блиснула блискавка. На мить стало ясно, як удень. Зіна побачила: на подвір’ї стоять калюжі води, йде дощ, і – ой горе, що ж таке? – На лавці, під дощем, лежить її лялька Зоя. Вона забула Зою на лавці. Як же це трапилось? Як же вона не згадала про Зою, лягаючи спати, як же вона не подумала про неї, коли почалася гроза?

  Від цих думок Зіні стало важко, і вона заплакала. А ще важче було від думки про те, що на лавці лежить під холодним дощем її Зоя…Зіна встала з ліжка, тихо відчинила двері, побігла на подвір’я. Дощ миттю змочив її сорочечку. Вона підбігла до лавки, взяла Зою, пригорнула її до грудей. Коли Зіна відчинила двері, мама ввімкнула світло і широко розплющеними від страху очима дивилася на порожнє ліжко. Побачивши Зіну з притуленою до дитячих грудей лялькою, мама перевела дух. Вона взяла рушник, витерла Зіну, переодягла в суху сорочечку. Давши рушник, сказала:

       Витри ж Зою… Як же це ти її забула на лавці? 

       Ніколи більше такого не буде, матусю…

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити. 
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись. 
Руки вгору, руки в боки. 

Вище руки підніміть. А тепер їх опустіть. 
Стрибніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. 
 

3. Перетворювальна діяльність.

Дефектолог:

- Оповідання дуже сподобалося ведмедику Ще він приніс малюнки до цього твору, але вони переплуталися. Давайте допоможемо розкласти їх по порядку.

Д/г «Розкажи по порядку»

   Діти складають ілюстрації до оповідання у відповідному порядку, переказуючи зміст твору по частинам. (Як змінилася погода? Кого забула Зіна на вулиці? Що відчувала дівчинка? Як Зіна вчинила? Що можна сказати про почуття мами?).

4. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

- Ведмедик приніс нам цікаве оповідання про дівчинку, яка турбувалася про свою ляльку. А як би ви вчинили на місці Зіни?
(Відповіді дітей). У житті ми повинні піклуватися не тільки про свої речі та іграшки. Ми повинні бути уважними як до своїх друзів, близьких, так і до інших людей. Тому ставтесь до інших так, як би ви хотіли, щоб відносились до вас.

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
4817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку