«У світі професій"
Заняття з розвитку мовлення
Вихователь ДНЗ № 8 Примачук Леся Анатоліївна
Мета: формувати у дітей шанобливе ставлення до людей різних професій та їхньої праці; поглиблювати знання дітей про різноманітний світ професій; активізувати словник дітей словами-назвами професій,словами-діями,які виконують люди різних професій; вчити складати речення за картиною,давати відповіді на питання; виховувати свідоме ставлення до професійної діяльності людей; закріплювати навички культури спілкування.
Матеріали: мультимедійна презентація.
Хід заняття:
Діти, сьогодні ми з вами відправимось у подорож. Слайд№1 А саме- до країни професій. Професія – це робота,яку людина для себе обрала, справа, якою людина займається в житті. Професій є дуже багато, всі вони потрібні. Ми з вами поговоримо про професії, які ви знаєте, а також дізнаємось про нові, не знайомі вам.
Увага! Увага! Нам вже пора в Країну майстрів вирушать,дітвора! . Слайд№2
А відправимось ми ось на такому казковому виді транспорту – килиму –літаку. На чому ми ще можемо подорожувати? Жоден вид транспорту без людини не рушить.
Ну, давайте, часу не гайте, хто чим керує називайте. Слайд№3
Дидактична гра «Хто чим керує?» (ракетою-космонавт, мотоциклом-мотоцикліст, велосипедом-велосипедист, трактором-тракторист, кораблем-капітан. Літаком-пілот,а допомагає йому стюардеса. Автобусом-водій,а допомагає йому кондуктор, шофер керує вантажним видом транспорту. Потягом-машиніст, а допомагає йому провідник.
Професій є дуже багато, люди займаються певним видом діяльності, виконують свою роботу.
А тепер часу не гайте, хто що робить називайте. Слайд№4
Дидактична гра «Хто що робить?»(перукар-стриже,робить зачіски, пілот керує літаком, листоноша розносить листи, газети, журнали, продавець-продає товар, кравець-кроїть, знімає мірки, міліціонер-стежить за порядком, вчитель-вчить дітей у школі, кухар- готує їсти, комбайнер-молотить зерно, збирає врожай, тесляр-обробляє деревину, виготовляє меблі, доярка-доїть корову, лікар-педіатр-лікує дітей.
Молодці, діти, хто що робить назвали, а тепер ще скажіть, кому що потрібно для його роботи, який предмет, інвентар, інструмент потрібен?
Друзі, ви часу не гайте, кому що потрібно для роботи, називайте. Слайд№5
Дидактична гра «Кому що потрібно?»(каструля-кухареві, скрипка-музикантові, ножиці, гребінець-перукареві, мольберт-художникові, посилка-листоноші, мастерок-будівельникові, ножиці, голки, нитки-кравцеві, шприц, бинт-лікареві.
Слайд№6 Дидактична гра «Вгадай слово»
Діти, погляньте, ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах тільки частинку слова «кар». Відгадайте ці слова: кар-той, хто лікує людей (лікар), кар-той, хто робить чудові зачіски (перукар), кар-той, хто працює в аптеці (аптекар), кар- людина, яка працює на друкарській фабриці, де друкують газети, книги (друкар), кар-той, хто знає багато казок (казкар), кар-людина, яка працює на токарному станку (токар).
Отже, всі слова ворони про професії ви відгадали, настав час для чистомовки.
Слайд№7 Разом з нами промовляй і професію називай.
Шу-шу-шу- я листи ношу (листоноша)
Ин-ин-ин-він лікує тварин (ветеринар)
Ки-ки –ки- він будує будинки (будівельник)
Щі-щі-щі- варить він смачні борщі (кухар)
Же-же-же- він гарно стриже (перукар)
Те-те-те- все подвір’я замете (двірник)
Зе-зе-зе- пасажирів він везе (водій)
Слідуюче завдання таке – потрібно утворити нове слово з декількох слів.
Слайд№8 Дидактична гра «Утвори слово»
(людина, яка ловить рибу – риболов, людина, яка обробляє землю – землероб, людина, що лазить під водою – водолаз, людина, що рубає ліс – лісоруб, людина, що ростить хліб – хлібороб)
Фізкультхвилинка Слайд№9
Зверніть увагу, діти, ось тут знаходиться магазин. Слайд№10
Люди яких професій працюють у магазині? (продавець, касир, прибиральниця, вантажник, охоронець і т.д.)
Хто працює у школі? (вчитель, директор, медсестра, кухар, прибиральниця і т.д.)
Хто працює у дитячому садку? (вихователь, помічник вихователя, завідувач, методист, праля, кухар, масажист, музикант, медсестра і т.д.)
Хто працює у лікарні? (лікар, медсестра, педіатр, стоматолог, хірург, лор, окуліст і т. д.)
Хто працює у цирку? ( клоун, жонглер, дресирувальник, акробат, фокусник, і т. д.)
А це, діти, театр. Тепер настав час інформаційної години. Слайд№11
Ми з вами дізнаємось, люди яких професій працюють у театрі. Актори – грають певні ролі у виставі. Акторів гримують гримери, накладають їм грим.Слайд№12
Костюмери – одягають акторів, шиють, підбирають для них костюми. Слайд№13
Декоратори – ставлять різні декорації на сцені. Слайд№14
А тепер погляньте і скажіть мені, будь ласка, як називається професія цього чоловіка? (гончар) Слайд№15
Гончар – це дуже давня і шанована професія. Слайд№16
Раніше в кожному селі був свій гончар. Він із глини ліпить різноманітний посуд, який потім розмальовують. Погляньте і скажіть, який посуд? (глиняний, блискучий, гарний, красивий, великий, розписний, новий, старовинний, український, казковий)
А як називається професія цієї людини? (журналіст) Слайд№17
Журналісти подорожують за новинами по всьому світу, беруть інтерв’ю, розповідають найцікавіші новини.
Гра-вправа «Що було б…?» Слайд№18
Що було б, якби не було листоноші? (лікаря, двірника, кухаря, будівельника і т.д.)
Діти, в наш час людям різних професій дуже допомагає комп’ютер. Слайд№19 Назвіть, кому саме? Як саме допомагає? (бібліотекарю, касиру, продюсеру, лікарю, кіномеханіку, архітектору, редактору, продавцеві, поліцейському)
Слайд№20 А тепер, діти, нам час залишати країну професій. Ми сьогодні згадали про різноманітніші професії. Зараз я хочу заглянути у світ ваших мрій і дізнатися , ким ви мрієте стати. Гра «Мікрофон»
Підсумок заняття.
2014 1