«КОНТРОЛЬНА ДЛЯ ДОРОСЛИХ»

Про матеріал
Використання нетрадиційних форм, пошук інноваційних методів та прийомів залучення батьків до співпраці, творчість та дипломатичність педагогів — ось запорука успішного партнерства з родинами. Варто лише уникати формалізму. Під час проведення родинного свята "Контрольна для дорослих" батьки продовжили знайомство з вимогами, які пред'являє школа до учнів, отримали рекомендації з розвитку емоційної, пізнавальної сфери дошкільників, формування психологічної готовності до школи. Змогли провести аудит своїх батьківських можливостей. В результаті збагатився виховний досвід батьків і підвищився ефект сімейної підготовки до школи.
Перегляд файлу

Опис : http://cs623826.vk.me/v623826619/30b05/2oBs54hhJvU.jpgРодинне свято

«КОНТРОЛЬНА ДЛЯ ДОРОСЛИХ»

 

Мета:                                                                                                                

-  актуалізувати знання батьків про народні національні звичаї та традиції, як могутнє джерело формування морально-етичних цінностей  особистості дитини.

-  ознайомлення  членів родин із методами підтримки дитини в найважливіші моменти її життя;

- забезпечення  активної участі і взаємодії дорослих між собою, з дітьми  та  педагогами;

- створення умов для соціально-морального розвитку дітей;                                        -  виявлення та розвиток креативних здібностей дорослих та дошкільнят.

Завдання.

1. Закріпити знання дошкільників про використання рушників у побуті;                          2. Виховувати естетичні почуття та формувати естетичний смак, позитивно ставитись до національних традицій, звичаїв культури України.                                3. Довести батькам необхідність та накреслити шляхи розвитку уяви, творчих здібностей, фантазії, мовлення, винахідливості у дітей.                          4. Розвиток професійної компетентності вихователів з питання підготовки дітей до школи.

Попередня робота:

     1. Проведення в групах анкетування серед батьків на тему «Чи готові Ви віддати дитину до школи?», діагностика мотиваційної готовності дитини до школи.

     2. Аналіз проведеного дослідження.

3. Підготовка до зустрічі: підбір літератури, завдань для практичної роботи.                                                                                                                                    4. Знайомство  дітей з українськими вишитими рушниками.

Форма проведення: свято родин.

Запрошені: адміністрація, вихователі старших груп, батьки та діти, які відвідують старші  групи.

Матеріали:;

Організація зустрічі.

  1.                    Запрошення учасників зборів (підготувати індивідуальні запрошення).
  2.                      Розробка буклетів для батьків «Посвідчення відмінника».
  3.                     Оформлення зали  для проведення зборів.
  4.                     Оформлення виставки, де представлена література й наочні посібники з проблеми підготовки дітей до школи.

 

 

 

 

 

 

 

Опис : Результат пошуку зображень за запитом "сайти дошкільних закладів"Хід зустрічі.

 

Практичний психолог. Вітаємо всіх на родинному   святі. Сьогодні  воно  називається «Контрольна для дорослих».  Що це за контрольна? А це питання, що стосуються підготовки дошкільнят до справжнього шкільного навчання. Завдання приготували  ваші улюблені донечки та синочки. Наша контрольна це не що інше, як цікаві змагання, ігри, сміх, гумор.

 

 1. Весела розминка.                                                                                        Мета: сформувати у батьків навички розумового виховання дошкільнят.

Психолог. Починаємо з незвичайної розминки.

Батькам пропонують виконати декілька вправ, які вони можуть проводити разом з дітьми з метою розвитку пізнавальної сфери дошкільників.

Вправа « Назви одним словом».

Мета : навчити дитину узагальнювати, вживати узагальнюючи слова.

Хід вправи.

Вихователь називає по три слова, що стосується певної групи, а батькам пропонує назвати ці слова одним або двома поняттями – узагальненнями.

Наприклад: герб, прапор, гімн – це символи держави.

 Калина, верба, пшениця - це рослини.

Рефлексія.

Висновки, запитання батьків.

Психолог: Батьки  часто запитують, хто має здійснювати підготовку ді­тей до школи: сім'я, дитячий садок, суспільство?  Щоб визначити це -  пропоную вам  ще одну вправу «Плесканка»

 (Завдання - плескати в долоні на на­звані категорії . Чи вважаєте ви, що готувати дитину до школи повинен дитячий садок, сімя, вчителі, школа? )

— Де найбільше було оплесків?

Висновок. Іноді існує така думка, що якщо дитина відвідує садок, значить, підготовку до школи повністю забезпечують педагоги. Дійсно, системні заняття  допомагають дітям підготуватися до школи, але без допомоги батьків така  підготовка буде не якісною. Досвід показує, що ніякий дитячий заклад не може замінити сім’ю, сімейне виховання. Якщо заняттями  дитини не цікавляться батьки, не дають належного значення, не заохочують до старанності, дитина теж починає ставитися до них недбало, не прагне працювати краще, виправляти свої помилки, долати труднощі.

Інформаційне повідомлення «Готовність до навчання у школі»

У трьох старших групах нашого садочка ми провели опитування дітей про школу і виявилося, що із 63  дітей:

а)  свідомо ставляться до вимог, які висуває майбутнє навчання в школі, — 50 дітей;

б) у школу хочуть іти, тому що там їх приваблюють нові друзі й нова обстановка — 12 дітей;

в) у школу піду, бо заставляє мама, якби не вона той не ходив - 1 дитина.

Статистика говорить сама про себе.

Як відшукати «золоту серединку» й допомогти дитині підійти до навчання максимально підготовленою, але не відбити головного — бажання вчитися?

Важливо усвідомити: не потрібно заздалегідь виконувати програму першого класу. Треба створити умови для загального розвитку дитини!

Пропоную переглянути  відео-презентація з використанням дитячих фотографій «Як готувалися до школи в дитсадку»

Ось таке  насичене і дуже цікаве життя наших дітей в садочку, так ми, граючись, готувалися до шкільного навчання.

  Вправа «Моє шкільне життя». (батьки презентують заздалегідь підготовлені розповіді, сценки, демонструють фото).

Здавалося б, зовсім недавно ви мріяли про той час, коли ваша дитина піде до школи.

І ось довгоочікуваний день усе ближче й ближче. З ним у кожного з нас пов'язані світлі та хвилюючі спогади, адже в пам'яті надовго закарбовується та мить, коли  ви вперше переступили  поріг школи.

Творча робота батьків та дітей  «Ліплення з тіста»

Мета :ознайомити батьків із нетрадиційними методами творчої роботи з дітьми.

Матеріали: тісто, дощечка, кольоровий картон, пакети, вологі серветки (на кожного учасника).

Завдання: з приготовленого заздалегідь тіста виліпити першу букву імені дитини.

Підсумок: презентація творчих робіт одне одному.

Домашнє завдання: разом із дитиною прикрасити літеру бісером, стразами тощо.

Легенда «Хто найкращий майстер на землі»

Вихователь. Це було дуже давно. В одному селі в Україні дівчата і жінки вирішили показати свою майстерність. Домовилися, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан, і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: вишитий рушник, мереживо, скатертину, одяг.

У призначений день усі дівчата й жінки прийшли на майдан, принесли безліч цікавих речей. У старших людей, які мали назвати найкращих майстринь, очі розбігалися.

Дружини й дочки багатіїв принесли вишиті золотом покривала, тонкі мережані фіранки, на яких були вив'язані дивовижні птахи. Але переможницею стала Марина, дружина бідняка. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережив, хоча все це чудово вміла робити. Вона привела п'ятирічного сина Петруся. А хлопчик приніс жайворонка, якого сам вирізав із дерева. Приклав жайворонка до губ, і той защебетав, як живий. Усі завмерли, зачаровані піснею, ніхто не поворухнувся. І раптом у блакитному небі заспівав живий жайворонок, якого привабив спів із землі.

 

Психолог. За стародавньою традицією, мами, проводжаючи дітей, стелити рушник, на щастя, на долю на щасливу дорогу.  Тож пропонуємо вам, дорогі учасники, пройти під рушниками, якими, ми працівники дитячого садочку проводжаємо в шкільне життя.   Вихователі тримають рушники, а діти та батьки проходять під ними.     

Психолог: Шановні батьки, ви пройшли дуже цікаву і корисну контрольну. Тому дозвольте вручити посвідчення відмінника у справі виховання вашої дитини і рекомендації щодо ефективності підготовки до школи,  враховуючи вікові особливості дошкільників.

 

Вправа « Аплодисменти»

 Ми з вами добре попрацювали. На завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли  від нас, їх треба міцно – міцно поєднати в аплодисменти.

Бажаємо Вам успіхів, робіть усе, щоб дитинство та майбутнє ваших дітей було прекрасним. Дякуємо за увагу, до нових зустрічей!

 

 

Подальша робота

           1. Самоаналіз роботи практичного психолога за результатами проведеної  роботи.

  1.     Скласти перелік запитань до подальшої роботи в підготовці дітей до школи.
  2.      Узагальнення матеріалів з проведення інтегрованого заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Інкл
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку