Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку "Робота моєї мрії" (за оповіданням О.Мамчич "Ким працюватиме Яся")

Про матеріал
На цьому занятті ми продовжуємо вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст художнього твору, відповідати на запитання за змістом оповідання, переказувати зміст за картинками, а також складати творчі розповіді. Діти також навчаються висловлювати свої думки не вербальними засобами спілкування, такими як жести, міміка, пантоміма. Ми також збагачуємо словник дітей назвами професій та діями, що їх супроводжують. На даному занятті ми проводимо уявну подорож у світ професій. Діти мають вибрати професію, яка їх зацікавила, і скласти інтелектуальну карту "Робота моєї мрії". Дитини розповідають про свою майбутню професію використовуючи мовленнєвий конструктор "Відтвори сюжет". Ми також пригадуємо зміст оповідання Олесі Мамчич "Ким працюватиме Яся" за допомогою мнемо-картинок. Далі ми проводимо гру-театралізацію "Ти нічого не кажи. Тільки тілом покажи", де діти і глядачі відгадують одне одного. Після вправи ми граємо в мовленнєву гру "Жартівливі словечка", яка сприяє розвитку мовлення. У заключній частині заняття діти мають можливість рухатися та розважатися під час руханки або психогімнастики. Ми також запропонуємо їм гру "Місто професій", де вони зможуть спробувати ролі різних професій, або малювати та створювати виставку "Чудернацькі професії". На цьому занятті ми працюємо над формуванням позитивних взаємин з оточенням, розвитком комунікативних здібностей, уяви, уваги, мовлення, пізнавального інтересу, творчості, креативності та вміннями працювати в колективі. Ми також виховуємо толерантність та дружні стосунки в дитячому колективі.
Перегляд файлу

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст художнього твору, відповідати на запитання вихователя за змістом оповідання, переказувати зміст за картинками, складати творчі розповіді; вчити висловлювати свої думки не вербальними засобами спілкування, а саме жести, міміки, пантоміми;  збагачувати словник дітей  назвами професій, та діями, що їх супроводжують. Формувати позитивні взаємини з оточенням, гумористичне  сприйняття окремих моментів  життя. Розвивати комунікативні здібності, уяву, увагу, мовлення, пізнавальний інтерес, творчість, креативність, вміння працювати в колективі. Виховувати толерантність, дружні стосунки в дитячому колективі .                                

Матеріали та обладнання: ілюстрації до оповідання О.Мамчич «ким Яся працюватиме»,  м`яч, інтелектуальна карта,  предметні картинки – професії, мікрофон., психогімнастика (руханка),  атрибути до сюжетно –рольових ігор.

Попередня робота: бесіда на тему «У світі професій», дидактична гра «Що кому потрібно для роботи», знайомство з письменницею сучасності Олесею Мамчич,  читання та обговорення оповідання О.Мамчич «Ким Яся працюватиме». Переказ оповідання за опорними схемами, малювання на тему «Професія моєї мрії».

                                Хід заняття.

  1. Вступна частина. Організаційний момент

          (вихователь разом з дітьми промовляють кричалку або девіз)

        Вихователь : Доброго дня усім присутнім.

                         Добрий день мої малята

                         Рада вас усіх вітати.

                         Привітайтеся з гостями.

                         Попрацюєм разом з вами,

                         Домовляймось – не шуміти

                         Разом в тему гомоніти

                         На занятті не дрімати

                         Руку чемно підіймати

                 Тож гаразд, часу не гаймо

                         Заняття розпочинаймо

 

Пропоную розпочати  роботу з чарівної вправи «Комплімент». Давайте пригадаємо, що ж таке комплімент та як реагувати на комплімент, якщо він для вас був приємним.

                                    Вправа «Комплімент»

Вихователь: ну, тепер з гарним настроєм та позитивними емоціями можна розпочинати. Готові? Поїхали (діти імітують рухи). Стоп – ми не можемо їхати. Нам потрібен транспорт та той, хто ним керує. Тож, може, попливли? А де ж транспорт на якому попливем . Ну тоді полетіли? Стоп. А де ж транспорт? А хто має керувати ним? Що ж будемо робити? (пропозиції дітей)

Вихователь: я пропоную уявну подорож у світ професій. Для цього нам потрібно лише наше бажання та уява. А по закінченню нашої уявної подорожі для всі буде сюрприз! Спробуємо? Готові? Запрошую – сідайте («Дружнє коло»).

-                     Друзі, як гадаєте, що таке «професія»? (це робота, яку люди обирають для себе)

-                     А навіщо люди працюють? (щоб приносити користь суспільству, заробляти кошти)

-                     А навіщо нам гроші? (щоб задовольняти свої потреби: їжа,одяг, розваги). Давайте пригадаємо прислів`я про працю

-                     Так, все вірно. А чи замислювалися ви над тим, ким би ви хотіли стати в майбутньому, яку користь приноситемити ви суспільству?

-                     Давайте разом складемо інтелектуальну карту «Робота моєї мрії» . З вашого дозволу я теж хотіла б приймати участь. Я теж була колись маленька і теж мріяла.

(діти обирають картинки з професіями, які відповідають їх мріям та прикріплюють на карту).

-                     Друзі, ви помітили, що на карті є зображення хлопчика та дівчинки? Як гадаєте, чому?

-                     Так. Це тому, що професії бувають чоловічі та жіночі. Але нам з вами пощастило. Ми живемо в сучасному світі, де не має поділу на чоловічу та жіночу професію. Ви можете працювати ким захочете. Для цього  потрібно гарно навчатися, мріяти та йти до своєї цілі.

Час розповісти про свої мрії

                                      Вправа «Мікрофон»  

діти розповідають про свою майбутню професію дотримуючись шаблону:   Мрію лікарем я стати-

                     Буду діток лікувати.

-                     От і наша знайома дівчинка теж багато мріяла. Приміряла на себе багато професій, все не могла обрати, ким би вона хотіла працювати. Всі її професії були такими не звичними. Пригадали про кого мова? Так, це дівчинка Яся з оповідання Олесі Мамчич «Ким працюватиме Яся». Давайте пригадаємо зміст оповідання за допомогою мнемо картинок.

Мовленнєвий конструктор «Відтвори сюжет».

-                     Ви молодці, добре справились із завданням. Пригадали історію і навіть більше, ви познайомили наших гостей з дівчинкою та її мріями.

Пропоную стати акторами та пограти в цікаву гру. Оскільки ми актори, то всі, хто на нас дивиться це – глядачі. Давайте запропонуємо глядачам теж прийняти участь у грі. Ми показуємо – глядачі відгадують, і навпаки: вони показують – ми відгадуємо

Гра – театралізація «Ти нічого не кажи. Тільки тілом покажи».

-Друзі, цікава гра. Ви – молодці, справжнісінькі актори. Акторам – оплески.

Ви вморились працювати? Настав час відпочивати. Пропоную трохи порухатись та розважитись

                   

                Руханка або  психогімнастика

-Пропоную продовжити веселу нотку, та пограти гру

                  Мовленнєва гра «Жартівливі словечка».

ІІІ. Заключна частина - практична

-Малята, наша уявна  подорож підійшла до завершення.  Ви неймовірні, були активні, чемні, гарно відповідали та справились з усіма завданнями. Що вам найбільше сподобалось?  А чи хотіли б прямо тут і  зараз спробувати себе  у різних професіях? Ну, наприклад, перетворитися на кухаря, який готує смаколики. Чи на швачку, яка шиє гарну сукню? Тому – обіцяний сюрприз.  Запрошую у «Місто професій». Тут можна буде спробувати та «приміряти» на себе професію кухаря,  будівельника,  лікаря, художника ….А ще можете запросити наших гостей, щоб показати їи майстер –клас.

 

Або ж малювання та створення виставки «Чудернацькі професії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку

«Робота моєї мрії»

(за оповіданням О.Мамчич «Ким працюватиме Яся»)

C:\Users\Иванна\Desktop\Новая папка (2)\20230506_172854.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку