Емоційна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного та післявоєнного стану

Про матеріал
Нам доводиться адаптуватися до ситуації «нової нормальності». Діти є в ній найбільш уразливою ланкою, а значить вимагатимуть нашої професійної допомоги. Це диктує необхідність дорослим зберігати внутрішню рівновагу, бажання підтримати дитину та використовувати всю палітру професійної майстерності. Поєднання вправ першої психологічної допомоги та різних видів арттерапії стають інструментами, що послаблюють психологічну напруженість учасників освітнього процесу. Крім того, ці заняття допоможуть зміцнити «вертикальні» зв’язки між вихователем та дитиною, а також «горизонтальні» між вихователем та батьками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Емоційна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного та післявоєнного стану. КЗДО №164 «Берізка»Вихователь Волкова О. В.

Номер слайду 2

Наша психіка важко переносить невизначеність. Вибухи, що пролунали по всій країні двадцять четвертого лютого, змінили нашу реальність. Діти по-різному реагують на стрес залежно від індивідуальних якостей і навичок управління собою. Вони не можуть пояснити свої почуття, але стрес проявляється через зміни в поведінці.

Номер слайду 3

Першу психологічну допомогу може надати вихователь, орієнтуючись на сприяння ближнім, які відчувають емоційне напруження. Давайте розглянемо на практиці техніки, які можна застосувати під час проведення «психологічної хвилинки».

Номер слайду 4

Дихальні техніки для зняття стресу. Зігріємо метелика. Показуємо на долоні уявного метелика, розповідаємо, що він замерз і не може злетіти. Пропонуємо зігріти його своїм подихом. Діти складають долоньки разом і дихають. Метелик зігрівся і його треба здути з долоні. Діти роблять глибокий вдих через ніс і видих через рот.

Номер слайду 5

Психогімнастика. Зайчики та слоники. Пропонуємо дитині бути несміливим зайчиком. Що робить зайчик, коли відчуває небезпеку? Показуємо як він пригинає вушка, намагається стати непомітнішим. А тепер зобразимо сміливого слоника. Що робить слон, коли бачить тигра? Він не боїться і спокійно йде своєю дорогою.

Номер слайду 6

Тілесні техніки боротьби зі стресом. Обійми і погойдай. Дитина сідає на підлогу. Поруч з нею розміщується дорослий і обіймає, пригортає дитину до себе та легенько погойдує її.

Номер слайду 7

Поряд з першою психологічною допомогою хороший результат показують заняття «відкладеної дії». Арттерапія ґрунтується на ідеї, що творча діяльність приносить відчуття щастя. Вона використовує мистецтво для зміцнення психічного здоров’я.

Номер слайду 8

Казкотерапія. Цей метод використовує чарівну форму для корекції емоційних станів і гармонізації взаємостосунків з навколишнім світом. Він зменшує страхи, розвиває емоційну саморегуляцію та допомагає побудові позитивних взаємин з іншими дітьми.

Номер слайду 9

Ізотерапія. Малювання пальцями. Пропонуємо дитині намалювати траву, сонечко, хмари, рослину, тварину, занурюючи пальці у фарби. Малювати можна не лише пальцями, а й усією долонею, кулачком, ребром долоні. Щоб отримати різнокольорове зображення, на один палець можна наносити 2 – 3 фарби.

Номер слайду 10

Долоньки миру. Улюбленим кольором обводимо долоньки і залишаємо відбитки на аркуші паперу. Всередині долоньок малюємо: океан, море, річку чи озеро, пам’ятаючи що вода має цілющу силу спокою. У кожній долоньці зображаємо квіти як символ життя. Поруч із водою та квітами розміщуємо будиночок, де можна заховатися. А ще веселку як символ миру. У вказівному пальчику кожної долоньки намалюємо сердечкі – символ любові.

Номер слайду 11

Нам доводиться адаптуватися до ситуації «нової нормальності». Діти є в ній найбільш уразливою ланкою, а значить вимагатимуть нашої професійної допомоги, уваги, підтримки. А це диктує необхідність дорослим зберігати внутрішню рівновагу, та використовувати всю палітру професійної майстерності.

pptx
Додав(-ла)
Волкова Ольга
Додано
25 лютого
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку