КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ на тему «Рання весна»

Про матеріал
Мета: уточнити й поглибити знання дітей про характерні ознаки ранньої весни, про роль сонячного тепла для природи навесні; закріпити вміння класифікувати рослини, тварин, птахів; розвивати цікавість до художнього слова, продовжувати знайомити дітей з малими поетичними творами – верлібрами, вчити розуміти їх зміст, розвивати логічне мислення; закріпити прийоми наклеювання та формувати естетичний смак під час створення колективної композиції «Віночок для сонечка»; виховувати моральні риси: щедрість, доброту, доброзичливі стосунки з однолітками, турботливе ставлення до довкілля.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

на тему «Рання весна»

 

Мета:

          уточнити й поглибити знання дітей про характерні ознаки ранньої весни, про роль сонячного тепла для природи навесні; закріпити вміння класифікувати рослини, тварин, птахів;

            розвивати цікавість до художнього слова, продовжувати знайомити дітей з малими поетичними творами – верлібрами, вчити розуміти їх зміст, розвивати логічне мислення;

           закріпити прийоми наклеювання та формувати естетичний смак під час створення колективної композиції «Віночок для сонечка»;

           виховувати моральні риси: щедрість, доброту, доброзичливі стосунки з однолітками, турботливе ставлення до довкілля.

 

Підготовча робота:

           спостерігали під час прогулянки за змінами у погоді та довкіллі ранньою весною; читали верлібри В.Запорожець, вірші на весняну тематику. 

 

Обладнання:

           пейзажні ілюстрації на тему «Рання весна»; аудіоапаратура; верлібр В.Запорожець «Щедрість;, роз даткові картинки із зображенням рослин, тварин, птахів; паперове кільце; готові форми для квітів; клейстер; пензлі; серветки.

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

          Діти стоять на килимку у колі.

Вихователь:         У нас сьогодні ніби свято,

                                Гостей зібралося багато,

                                 А ви на мене подивіться

                                 І веселенько посміхніться!

           Діти сідають на килимок.

    -  Діти, я бачу у вас настрій хороший, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує.         А що може нам покращити настрій? (Посмішки, добрі вчинки, подарунки, лагідні слова, мамина ласка, бабусина казка, гарна погода, яскраве тепле сонечко, прихід весни…) Так, дійсно ви правильно сказали, навіть прихід весни після довгої зими покращив нам настрій.

      -  А як же  змінюється  природа з приходом весни? (Стає тепліше, тане сніг...) Так, земля пробуджується після зимового сну, скидає снігову ковдру, зігрівається. Малята, хто ж зігріває навесні землю, дерева, кущі й нас? (Сонце) Так, це сонце. Як ми називаємо його ласкаво? (Сонечко) Що робить сонечко для нас? (Світить, гріє, нас радує, зігріває…) Так, зараз, з приходом весни сонечко змінилось. Яким воно стало?

          Дидактична вправа «Сонечко яке?»                                                                             (Тепле, лагідне, яскраве, добре, щедре, ласкаве, привітне, веселе, радісне…)  

     -  Як ви гарно про сонечко сказали. Особливо точно ви підмітили, що сонечко щедре. Воно не жаліє свого тепла ні для кого. Ось послухайте, як про сонечко сказала у своєму невеликому поетичному творі , який називається «Щедрість»,  Валентина Запорожець:

                        «Сонечко щедре. Воно роздає своє тепло

                         усім діткам, усім птахам, ромашкам і кульбабкам.»

     -  Вам сподобались ці слова? Як про сонечко сказала автор?                                    Що на вашу думку означає «бути щедрим»? (Бути добрим, не жадібним…)        Кому роздає своє тепло сонечко? Яким птахам? Яким квітам? А кому ще? Яким тваринам?                                

Фізкультхвилинка «Усі радіють сонечку»                                                               (Під музичний супровід діти імітують рухи тварин, птахів, комах, дітей тощо…)

     -  То кого ж сонечко пригріло?

        Дидактична гра «Кого сонечко пригріло?»                                                             (Вихователь роздає дітям картинки, на яких зображені тварини, птахи, дерева, квіти, комахи. Підводить дітей до дошки, на яку прикріплено ватман із зображенням сонця з промінцями. Біля кожного промінчика кишеня, на якій  зображена чи домашня тварина, чи дика тварина, чи пташка, чи дерево, чи квітка. Завдання для дитини полягає в тому, щоб помістити свою картинку у відпорну кишеню, обгрунтувавши свою думку.)

       Підсумок вихователя:

     -  Сонечко щедро дарує нам своє тепло і світло, завдяки чому природа навесні оживає й розвивається.                                                                                    

     -   А ми з вами щедрі люди? Може й ми зробимо сонечку подарунок? Давайте подаруємо сонечку гарний віночок, який зробимо власноруч.

         Колективна робота з аплікації «Віночок для сонечка»

         Підведення підсумків.

 

 

       

 

 

doc
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
2672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку