Конспект заняття з розвитку мовлення у середній групі

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування + ознайомлення з природнім довкіллям з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа для дітей середнього дошкільного віку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення

 і культури мовленнєвого спілкування + ознайомлення з природнім довкіллям

з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа

 для дітей середнього дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

Тема: Цікава подорож до лісової школи

Завдання: навчальні завдання: продовжувати вчити дітей складати  описові розповіді за картинками на кубиках ;передавати ключові події за допомогою карток Проппа, переказувати казку, опираючись на план-схему; логічно мислити під час відгадування загадок; використовувати прийменники у повсякденній розмові ( на, за, перед, біля…) , поглиблювати знання про природу; повторити вірш зимової пори року використовуючи мнемотаблицею .

Розвивальні завдання : розвивати навчально – пізнавальні навички  уміння слухати, міркувати, приймати й виконувати завдання; сприяти розвитку пояснювального мовлення; прагнення до активного пізнання природи ;закладати основи дитячого співтовариства.

Виховні завдання: вміння активно співпрацювати одне з одним і вихователем; почуття любові до художньої літератури; бережливе ставлення до природи; виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша; бережливе ставлення до свого здоров`я.

Демонстраційний матеріал :картки Проппа, мішок з кубиками для сторітелінгу, мнемотаблиця для розучування вірша, магнітна дошка ,ялинки, м `які іграшки диких тварин.

Роздатковий матеріал: пам`ятки  «Правила безпечної поведінки взимку».

Попередня робота: читання  «Мишенятко і бурульки» ,ознайомлення дітей з картками Проппа, їх використанні у роботі; д/ігри «Де сховалися звірята» (використання прийменників – на, за, перед), «Знайди 5відміностей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I.Вступна частина

1.Організаційний момент

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато,

Тож на них всі подивіться

І веселенько посміхніться,

А ще треба привітатись.

Дружно й голосно сказати : «Добрий день!»

2.Мотиваційна діяльність дітей

-Вихователь. Дітки , сьогодні в нашу групу надійшов лист.

-Вам цікаво дізнатися, що в ньому написано?

Добрий день, любі діти!

Пише вам Мудра Сова.

Я чула, що ви дуже розумні, кмітливі , веселі малята.

І хочу запросити Вас до нашої лісової школи.

Щоб ви допомогти лісовим звірятам виконати завдання .

Та весело погратися.

З нетерпінням будемо вас чекати.

-Вихователь. Дітки, скажіть  від кого надійшов лист? ( Від  Сови)

- Де нас запрошують ? ( Нас запрошують у гості)

- Тож скажіть, малята ви допоможете звірятам виконати завдання? (Так, ми зможемо допомогти звірятам).

- Час нам вирушати  . Сідайте на свої стільчики, і давайте скажемо  чарівні слова ; «1,2,3, стільчик мій лети» ( Під музичний супровід діти промовляють слова та опиняються у лісовій школі)

Вихователь . Подивіться навкруги , ось ми з вами опинилися у лісовій школі.

А де ж звірята ?

 

 

II.Основна частина

Вихователь . Мудра сова , мені на вушко говорить , щоб дізнатися треба відгадати загадку.

Завдання 1.Відгадайте загадку :  Раптом в лісі посвітліло ,

                                                        Стало всюди чисто й біло.

                                                        А тепла чогось нема.

                                                        Це прийшла до нас …. Зима

Гра «Асоціація»

-Дітки, продовжить будь ласка  Зима – це …..

-Зима – це …..сніжинки, соковиті мандаринки, зимуючі птахи, теплий одяг, білий зайчик, теплий чай і смачне печиво, подарунки , новорічна ялинка, ліхтарики, сліди тварин на снігу, пора року.

-Молодці, чудова відповідь.

-Я все зрозуміла діти  , звірі з нами гають у схованки, тож давайте їх знайдемо.

Завдання 2. Дидактична гра «Де сховалися звірята?»

Мета :вчити дітей розуміти та використовувати прийменники на, під, за, перед, біля. Вдосконалювати вміння будувати речення. Розвивати логічне мислення, слухову і зорову увагу.

Ось ми звірів всіх знайшли. Дітки, нагадайте звірятам правила поведінки під час заняття.

Ви запам`ятали  сідайте рівненько, будем далі працювати.

Завдання 3 .Мовленнєва гра «Хто як зимує»

Вихователь. Дітки, як ви думаєте чи легко пора року зима для звірів ? (Зима для тварин – нелегка пора року).

Чому?(Важко знайти поживу, холодно, дехто навіть з тварин впадають у сплячку).

-А що ви знаєте про ведмедика ?(Ведмідь заліз у теплий барліг. І міцно спить)

-Про зайчика ?(Зайчик гризе кору дерев, і змінює шубку на білу)

-Про лисичку і вовчика? (Хутро стає густішим, теплішим. Хижаки весь час проводять в пошуках їжі на полюванні )-

-А як можна допомогти звірям ?( Розміщувати годівнички, та залишати їм їжу).

Завдання 4.Дидактична гра «Знайди 5 відмінностей»

Мета: розвинути та підвищити рівень розвитку процесів уваги.

 Завдання 5.Робота за мнемотаблицею віршик  «Зимонька»  Л.Забашта

Вихователь. Наші дітки прийшли з подарунком. Зараз послухайте чудовий віршик про зиму.

Завдання 6. Фізкультхвилинка «На галявині зайці танцювали»

Вихователь. Лісові звірята трішки втомилися, давайте трішки перепочинимо і затанцюємо у таночку.

(Звучить весела танцювальна музика)

Завдання 7. Сторітелінг за кубиками «Склади історію»

Вихователь .Мудра Сова дуже вами задоволена. І підготувала для вас мішечок з кубиками для складання історій. Складемо свою історію за ними. Сідайте і пофантазуємо. Яка фантастична історія у нас вийшла.

                   

 

                      

Завдання 8. Робота за картками Проппа

Вихователь. Дітки ви гарно впорались, ви у мене такі розумні та кмітливі . Тож Сова підготувала ще одне  завдання . Вам потрібно скласти цікаву  розповідь про Мишенятко , дивлячись на ілюстрації.

                         

                                                                                                                                                                                    Щаслий кінець             

Вихователь. Ви розумнички, із цим завданням з легкістю впорались.

Лісові звірі вам дуже вдячні за допомогу.

III.Підсумок заняття

1.Мовна вправа «Продовж фразу»

Вам сподобалося заняття ….

Кому ми допомагали ….

Я розповім батькам про…

2 .Подарунок від Сови

Мудра Сова за вашу гарну справу дарує вам пам`ятку  «Правила безпечної поведінки взимку». Щоб з вами нічого не трапилося.

Ви всі гарно працювали, були активними, старанними тому із завданнями справилися легко. Тож час повертатися в групу.

docx
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
2516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку