Конспект інтегрованого заняття з розвитку мовлення
і культури мовленнєвого спілкування + ознайомлення з природнім довкіллям
з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа
для дітей середнього дошкільного віку
Тема: Цікава подорож до лісової школи
Завдання: навчальні завдання: продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за картинками на кубиках ;передавати ключові події за допомогою карток Проппа, переказувати казку, опираючись на план-схему; логічно мислити під час відгадування загадок; використовувати прийменники у повсякденній розмові ( на, за, перед, біля…) , поглиблювати знання про природу; повторити вірш зимової пори року використовуючи мнемотаблицею .
Розвивальні завдання : розвивати навчально – пізнавальні навички уміння слухати, міркувати, приймати й виконувати завдання; сприяти розвитку пояснювального мовлення; прагнення до активного пізнання природи ;закладати основи дитячого співтовариства.
Виховні завдання: вміння активно співпрацювати одне з одним і вихователем; почуття любові до художньої літератури; бережливе ставлення до природи; виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша; бережливе ставлення до свого здоров`я.
Демонстраційний матеріал :картки Проппа, мішок з кубиками для сторітелінгу, мнемотаблиця для розучування вірша, магнітна дошка ,ялинки, м `які іграшки диких тварин.
Роздатковий матеріал: пам`ятки «Правила безпечної поведінки взимку».
Попередня робота: читання «Мишенятко і бурульки» ,ознайомлення дітей з картками Проппа, їх використанні у роботі; д/ігри «Де сховалися звірята» (використання прийменників – на, за, перед), «Знайди 5відміностей»
Хід заняття
I.Вступна частина
1.Організаційний момент
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато,
Тож на них всі подивіться
І веселенько посміхніться,
А ще треба привітатись.
Дружно й голосно сказати : «Добрий день!»
2.Мотиваційна діяльність дітей
-Вихователь. Дітки , сьогодні в нашу групу надійшов лист.
-Вам цікаво дізнатися, що в ньому написано?
Добрий день, любі діти!
Пише вам Мудра Сова.
Я чула, що ви дуже розумні, кмітливі , веселі малята.
І хочу запросити Вас до нашої лісової школи.
Щоб ви допомогти лісовим звірятам виконати завдання .
Та весело погратися.
З нетерпінням будемо вас чекати.
-Вихователь. Дітки, скажіть від кого надійшов лист? ( Від Сови)
- Де нас запрошують ? ( Нас запрошують у гості)
- Тож скажіть, малята ви допоможете звірятам виконати завдання? (Так, ми зможемо допомогти звірятам).
- Час нам вирушати . Сідайте на свої стільчики, і давайте скажемо чарівні слова ; «1,2,3, стільчик мій лети» ( Під музичний супровід діти промовляють слова та опиняються у лісовій школі)
Вихователь . Подивіться навкруги , ось ми з вами опинилися у лісовій школі.
А де ж звірята ?
II.Основна частина
Вихователь . Мудра сова , мені на вушко говорить , щоб дізнатися треба відгадати загадку.
Завдання 1.Відгадайте загадку : Раптом в лісі посвітліло ,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас …. Зима
Гра «Асоціація»
-Дітки, продовжить будь ласка Зима – це …..
-Зима – це …..сніжинки, соковиті мандаринки, зимуючі птахи, теплий одяг, білий зайчик, теплий чай і смачне печиво, подарунки , новорічна ялинка, ліхтарики, сліди тварин на снігу, пора року.
-Молодці, чудова відповідь.
-Я все зрозуміла діти , звірі з нами гають у схованки, тож давайте їх знайдемо.
Завдання 2. Дидактична гра «Де сховалися звірята?»
Мета :вчити дітей розуміти та використовувати прийменники на, під, за, перед, біля. Вдосконалювати вміння будувати речення. Розвивати логічне мислення, слухову і зорову увагу.
Ось ми звірів всіх знайшли. Дітки, нагадайте звірятам правила поведінки під час заняття.
Ви запам`ятали сідайте рівненько, будем далі працювати.
Завдання 3 .Мовленнєва гра «Хто як зимує»
Вихователь. Дітки, як ви думаєте чи легко пора року зима для звірів ? (Зима для тварин – нелегка пора року).
Чому?(Важко знайти поживу, холодно, дехто навіть з тварин впадають у сплячку).
-А що ви знаєте про ведмедика ?(Ведмідь заліз у теплий барліг. І міцно спить)
-Про зайчика ?(Зайчик гризе кору дерев, і змінює шубку на білу)
-Про лисичку і вовчика? (Хутро стає густішим, теплішим. Хижаки весь час проводять в пошуках їжі на полюванні )-
-А як можна допомогти звірям ?( Розміщувати годівнички, та залишати їм їжу).
Завдання 4.Дидактична гра «Знайди 5 відмінностей»
Мета: розвинути та підвищити рівень розвитку процесів уваги.
Завдання 5.Робота за мнемотаблицею віршик «Зимонька» Л.Забашта
Вихователь. Наші дітки прийшли з подарунком. Зараз послухайте чудовий віршик про зиму.
Завдання 6. Фізкультхвилинка «На галявині зайці танцювали»
Вихователь. Лісові звірята трішки втомилися, давайте трішки перепочинимо і затанцюємо у таночку.
(Звучить весела танцювальна музика)
Завдання 7. Сторітелінг за кубиками «Склади історію»
Вихователь .Мудра Сова дуже вами задоволена. І підготувала для вас мішечок з кубиками для складання історій. Складемо свою історію за ними. Сідайте і пофантазуємо. Яка фантастична історія у нас вийшла.
Завдання 8. Робота за картками Проппа
Вихователь. Дітки ви гарно впорались, ви у мене такі розумні та кмітливі . Тож Сова підготувала ще одне завдання . Вам потрібно скласти цікаву розповідь про Мишенятко , дивлячись на ілюстрації.
Щаслий кінець
Вихователь. Ви розумнички, із цим завданням з легкістю впорались.
Лісові звірі вам дуже вдячні за допомогу.
III.Підсумок заняття
1.Мовна вправа «Продовж фразу»
Вам сподобалося заняття ….
Кому ми допомагали ….
Я розповім батькам про…
2 .Подарунок від Сови
Мудра Сова за вашу гарну справу дарує вам пам`ятку «Правила безпечної поведінки взимку». Щоб з вами нічого не трапилося.
Ви всі гарно працювали, були активними, старанними тому із завданнями справилися легко. Тож час повертатися в групу.