Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі «День народження Зайчика»

Про матеріал

Закріпити знання дітей про голосних і приголосних /твердих і м'яких/ звуках, визначенні першого звуку в слові.

Удосконалювати вимову звуків Л, ЛЬ в чистоговорках.

Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі «День народження Зайчика»

Програмне зміст:

З. К. Р: Закріпити знання дітей про голосних і приголосних /твердих і м’яких/ звуках, визначенні першого звуку в слові.

Удосконалювати вимову звуків Л, ЛЬ в чистоговорках.

Словник: Вправляти дітей у доборі антонімів – слів з протилежним значенням.

Продовжити знайомство дітей з багатозначними словами.

Граматика: Вправляти дітей в умінні визначати родову належність слів: чоловічий, жіночий, середній.

Вправляти дітей у суффиксальном утворення слів;

Закріпити вміння дітей називати прикметники та дієслова до іменником.Виховувати увагу, вміння відповідати чітко і грамотно на поставлене питання.

 

Матеріал:

Квіти червоного, зеленого і синього кольору, вирізані з паперу; ілюстрації позначають антоніми; предметні картинки; намальована схема на ватмані; скриньку; запрошувальні листівки; посуд для чаювання; лист, магнітофон, карта-схема.

 

Попередня робота:

Вивчення прислів’їв, фізхвилинки; дидактичні ігри.

 

Хід заняття:

– Хлопці, коли я вранці прийшла на роботу, у нас на ганочку лежало ось цей лист. Я не стала його розкривати без вас, думаю, що вам це буде цікаво. Давайте прочитаємо разом./відкриваємо лист/

 

«Здрастуйте, дорогі хлопці! Я не забув, як ви мене виручили з біди. У мене сьогодні день народження і я запрошую вас всіх на нього. Запрошувальні листівки я передав через сороку, вона обіцяла їх швидко доставити. Дуже чекаю».

 

– Цікаво, запросити запросили, а листівок немає.

Ось лежить якась картка, а на ній доріжки, що ведуть до заячої хатинці. А зверху лежить записка від Сороки:

«Щоб дістатися до запрошувальних листівок, потрібно пройти всі випробування, виконати всі завдання, вообщем, добре потрудитися».

– Хлопці, а більше всіх у нас трудиться язичок. Давайте покажемо, чому він навчився. Повторюйте за мною чистомовки:

 

 

 

Ла-ла-ла – білочка спала;

Ло-ло-ло – у сосни дупло;

Лу-лу-лу – дайте нам пилу;

ля-ля-ля – ось моя земля;

чи-чи-чи – ми пасли козу;

лю-лю-лю – я вас всіх люблю.

 

– Хлопці, та з такими успіхами ми все подолаємо. Готуйтеся, беріть з собою гарний одяг, подарунки – все ж на день народження йдемо.

 

1. – Вперед, в дорогу. Ой, подивіться, ми вийшли на галявину, яка вона гарна: зелена, вся в квітах. А квіти-то непрості, а чомусь тільки трьох кольорів: червоні, сині та зелені. Цікаво, що можуть означати ці кольори? Ви, випадково, з Анжелою Петрівною не вивчали, що вони позначають?/ Це звуки: голосні, м’які і тверді приголосні/.

– Хлопці, доведеться взяти по одній квіточці і назвати будь-який звук, який відповідає цій фішці. /діти називають/.

– А тут крім квітів ще щось є. Візьміть в руки картинки, назвіть їх і визначте перший звук у цих словах./метелик, пташка, бабка, коник, жук, грибочок, листочок/

– Ви чудово впоралися з першим завданням, значить, ми можемо йти далі.

 

2. – Хлопці, подивіться, хтось зверху впадає шишками. Це хто може бути? /Білка/ Давайте запитаємо в неї, якою дорогою нам йти далі, їх тут дві. Білочка говорить: «Якщо ви впораєтеся з моїм важким завданням, то я покажу вам потрібну дорогу, інакше можете потрапити до вовка». А завдання таке:

 

Дидактична гра «Скажи навпаки»

День – ніч

Цукор – сіль

Чистота – бруд

Зима – літо

Стеля – підлога

 

вузька – широка /спідниця/

довге – коротке /плаття/

сильний – слабкий /спортсмен/

весела – сумна /дівчинка/

високий – низький /осіб/

 

Сміється – плаче /дитина/

Лежить – сидить /осіб/

Закрити – відкрити /книгу/

Злітає – сідає /літак/

Одягає – знімає /светр/

 

 

 

ActionTeaser.ru - тизерная реклама

– Ось які ми розумні, знову виконали завдання, йдемо далі.

 

3. – Хлопці, подивіться, який густий, непрохідний ліс. Навіть страшно далі йти. І допомоги не в кого попросити. Ну, хіба що, у нашої знайомої ялинки, он вона, поруч стоїть, з мухоморчиком розмовляє.

– «Я допоможу вам пройти далі, якщо ви про мої голочки що-небудь цікаве розповісте, а мухоморчику про його ніжку».

– Звичайно, знаємо. Скажіть, хлопці, хіба тільки біля ялинки бувають голки. А які ви ще голки знаєте? /у сосни, швейну, у їжака, медичну/.

– А які ніжки ви знаєте? /у дітей, столу, стільця, крісла/.

– Молодці, хлопці, ви дуже швидко впоралися із завданням, мені, здається, вони навіть не чекали, що ви знаєте багатозначні слова. Треба йти далі, а сил зовсім немає, а ось і пенечек варто, може, відпочинемо?

 

Физминутка «Дикі тварини»

Встанемо, треба відпочити,

Наші пальчики струсити.

Піднімайтеся, ручки, вгору,

Ворушіться, пальчики, –

 

Так ворушать вушками

Зайчики сіренькі.

Крадемося тихо навшпиньки,

Як бродять лисиці по лесочку.

 

Вовк озирається навкруги,

І ми головки повернемо.

Тепер сідаємо тихіше, тихіше

Притихнем, немов, у нірках миші.

 

Ходив ведмідь по лісу,

Топтався і гарчав.

Хотів він дуже меду

А де дістати – не знав.

 

4. – Ходімо, хлопці, далі, сил у нас додалося, тепер нам нічого не страшно. Але ось біда, попереду болото, через нього небезпечно проходити, може воно нас засмоктати. Але що робити? А ось Жаба сидить, давайте у неї запитаємо.

– Виявляється, вона може перекинути місток, якщо ми виконаємо її завдання.

 

Дидактична гра «Назви, чий предмет: мій, моя, моє?»

 

/ілюстрації/

 

ведмідь, лисиця сонце

вовк білка вікно

лось сорока дерево

лелека ворона яблуко

 

– Хлопці, ми знову впоралися із завданням, жабі доведеться перекинути місток. Йдемо далі, вже недалеко знаходиться заячий будиночок.

 

 

 

5. – Хлопці, подивіться, величезне дерево впало, перегородила нам дорогу. А під ним щось лежить. Виявляється, це скринька, але він закритий. Зазвичай, в таких скриньках ховають скарби, може, там теж скарб. Давайте ми підберемо слова, які відповідали б на питання: «Який?» і «Що робить?», тоді він відкриється, і ми побачимо, що там знаходиться. А ми будемо підбирати слова до слова «Зайчик».

 

Дидактична гра «Скажи який? Що робить?»

Зайчик /який?/ – маленький, боягузливий, добрий, сірий, чемний, працьовитий, ласкавий, турботливий, пухнастий.

Зайчик /що робить?/ – спить, стрибає, бігає, їсть, танцює, радіє, ховається, тремтить, боїться, тікає і т. д.

Настрій у зайчика /яке?/ – радісне,веселе,щасливе.

А гості на день народження /що роблять?/- веселяться, радіють, танцюють, грають, п’ють чай, їдять, вітають і т. д.

– Хлопці, я думаю, що зайчикові дуже приємно буде дізнатися, як добре ми про нього розповіли. А тепер давайте подивимося, що в скриньці. Та тут запрошувальні листівки для нас на день народження зайчика. Значить, не обдурила нас Сорока.

 

6. – Хлопці, а як ви думаєте, Зайчик вже накрив стіл до приходу гостей. /Так/

– Цікаво, куди Зайчик покладе хліб?

– Як називається посуд для хліба? /Хлібник/.

– Для цукру? / Цукорниця/.

– Для цукерок? /Цукерниця/.

– Для салату? /Салатниця/.

– Для серветок? /Підставка для серветок/.

– Для масла? /Маслянка/.

– Для солі? /Солонка/.

 

Молодці! Впоралися з черговою завданням. Одягайте свої наряди, ми йдемо на свято з найкращими побажаннями, адже ми так славно потрудилися.

Хлопці, а які прислів’я про працю ми знаємо?

 

«Терпіння і труд все перетруть»;

«За всяке діло берись вміло»;

«Життя дається на добрі справи»;

«Які праці, такі й плоди» та ін.

 

– А тепер Зайчик запрошує вас за святковий стіл.

/проводиться чаювання/

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
11957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку