Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя
Тема: У пташиному дворі. (заняття – гра)
Мета: формувати уявлення про домашніх птахів, вміння добирати слова протилежні за значенням, розширювати і активізувати словник дітей, розвивати звуковимову, мовленнєве дихання, діалогічне мовлення, продовжувати розвивати вміння орієнтуватися в просторі, формувати інтерес до живої природи та любові до птахів.
Обладнання: пір’їнка, предметні картинки, маски для гри «Квочка і курчатка», чарівна торбинка, зерно.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Дидактична гра «Скажи навпаки»- вчити дітей підбирати слова антоніми.
Варто на неї подути
І вона покаже шлях-
В яку сторону йти,
Щоб господаря знати.
- Раз, два, три - пір’їнка лети!
ІІ. Основна частина.
Дидактична гра « Скажи і покажи»
Чарівна пір’їнка привела нас на пташиний двір, де живуть домашні птахи.
- Дітки, зараз ми відгадаємо, хто ж живе на пташиному дворі.
Ходить птаха по подвір’ю:
Гребінець, борідка, пір’я.
А як сяде у гніздечко –
Нам знесе вона яєчко.
(Курка)
Він – не вершник, а зі шпорами,
Його одяг – з узорами.
Час він знає, як і люди,
Сам – не сторож, а всіх будить. (Півень)
– Діточки, подивіться на лапки півника. Маленькі відростки на них називаються шпорами.
І шипить він, і ґелґоче –
Каже, що вкусити хоче.
Довгу шию витягає
І немовби промовляє:
«Як вкушу, то буде знак.
Я – сердитий птах …»
(Гусак)
В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно,…
(Качка)
Хто сердитий спозаранку
На подвір’ї біля ґанку?
– Ой булди, булди, булдик, –
З півнем свариться…
(Індик)
- Молодці.
– Так, діти, ми потрапили на подвір’я. Назвіть, кого ви тут бачите?
( – Я бачу півня (курей, гусей, качок)).
– Діти, а як їх усіх назвати одним словом?
(Птахи).
- Чомусь наші птахи помурі. Чому вони такі?
- У них загубились дітки.
- Давайте допоможемо птахам. А дорогу нам покаже чарівна пір’їнка.
Треба нам на неї дмухнуть
Щоб відправитися в путь,
В яку сторону нам іти
І усіх малят знайти.
Раз, два, три – пір'їнка лети!
- Всі дітки люблять гратися і від усіх ховатися. Давате їх пошукаємо. Ось, вони, де сховалися?
Дидактична гра « Хто де сховався?»
- Де курча? ( Під кущем).
- Де каченя?( Вкошику).
- Де гусеня? ( За деревом).
Зараз їх віднесемо батькам. Пір'їнка допоможе нам повернутися на пташину ферму.
Рухлива гра «Квочка і курчата» Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур; виховувати увагу та сміливість.
ХІД ГРИ
Вихователь зображує квочку. діти - курчат. Вони стоять перед шнуром. натягнутим на висоті 60 см. Окремо сидить "кіт" (няня або старша дитина).
ВИХОВАТЕЛЬ
Вийшла курочка гуляти,
І травички подзьобати.
А з нею малятка,
Маленькі курчатка.
Усі "курчата" з "квочкою" підлазять під шнур.
Підходячи до "кота", вихователь каже:
А в дворі, біля воріт,
Спав на лаві кіт-воркіт,
Очі витріщивши: "Няв!"
Догонять курчаток став.
"Курчата". почувши "няв". біжать у "курник" ( інший куток зали або майданчика). "Кіт" женеться за "курчатами".
КВОЧКА )витягнувши "крила" - руки в сторони). Геть, коте! Не віддам тобі курчаток!
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ГРИ
"Курчатка" тікають, коли почують "Няв!". Під час підлізання під шнур не можна торкатися підлоги руками. Поступово висота шнура над підлогою зменшується до 50-40 см. Коли "курчата" повертаються додому. слід підняти шнур вище. щоб діти не зачепилися за нього.
ІІІ. Заключна частина.
Ось і час вже нам настав
Повертатись в дитсадок,
Раз, два, три – пір’їнка лети!
Дорогу нам покажи.
- Чи сподобалася вам наша подорож?
- У кого в гостях ми були?
- Чим ми їх пригощали?
Які нові слова ви запам'ятали?
- Молодці, діти, ви всі гарно працювали.