Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя Тема: У пташиному дворі. (заняття – гра)

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя Тема: У пташиному дворі. (заняття – гра) Мета формувати уявлення дітей про домашніх птахів, вміння добирати слова протилежні за значенням, розвивати звуковимову, мовленнєве дихання, діалогічне мовлення.
Перегляд файлу

Конспект заняття з  розвитку мовлення з дітьми 5-го року життя

Тема: У пташиному дворі. (заняття – гра)

Мета: формувати уявлення про домашніх птахів, вміння добирати слова протилежні  за значенням, розширювати і активізувати словник дітей, розвивати звуковимову, мовленнєве дихання, діалогічне мовлення, продовжувати розвивати вміння орієнтуватися в просторі, формувати інтерес до живої природи та любові до птахів.

Обладнання: пір’їнка, предметні картинки, маски для гри «Квочка і курчатка», чарівна торбинка, зерно.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Дидактична гра «Скажи навпаки»- вчити дітей підбирати слова антоніми.

  • Діти, станьте поряд один з одним.
  • Подивіться, що це? (вихователь показує  пір’їнку)
  • Вона чорна? ( Вона біла).
  • Вона велика? (Маленька).
  • Вона важка? (Легка).
  • Вона брудна? (Чиста).
  • Ця пір'їнка не проста, вона чарівна:

Варто на неї подути

І вона покаже шлях-

В яку сторону йти,

Щоб господаря знати.

  • Цікаво хто господар цієї пір’їнки і де вона живее в лісі чи на пташиному дворі. Ми зараз дізнаємося. Коли я скажу: « Раз, два, три - пір’їнка лети!» ми всі разом подуємо на неї, вдих – через ніс, видих через рот.

- Раз, два, три - пір’їнка лети!

ІІ. Основна частина.

Дидактична гра « Скажи і покажи»

Чарівна пір’їнка привела нас на пташиний двір, де живуть домашні птахи.

- Дітки, зараз ми відгадаємо, хто ж живе на пташиному дворі.

Ходить птаха по подвір’ю:
Гребінець, борідка, пір’я.
А як сяде у гніздечко –
Нам знесе вона яєчко.
(Курка)

 

 

 

 

 

Він – не вершник, а зі шпорами,
Його одяг – з узорами.
Час він знає, як і люди,
Сам – не сторож, а всіх будить. (Півень)

– Діточки, подивіться на лапки півника. Маленькі відростки на них називаються шпорами.

І шипить він, і ґелґоче –
Каже, що вкусити хоче.
Довгу шию витягає
І немовби промовляє:
«Як вкушу, то буде знак.
Я – сердитий птах …»
(Гусак)

 

В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно,…

(Качка)

 

Хто сердитий спозаранку
На подвір’ї біля ґанку?
– Ой булди, булди, булдик, –
З півнем свариться…
(Індик)

 

- Молодці.

– Так, діти, ми потрапили на  подвір’я. Назвіть, кого ви тут бачите?
( – Я бачу півня (курей, гусей, качок)).

Діти, а як їх усіх назвати одним словом?
(Птахи).

- Чомусь наші птахи помурі. Чому вони такі?

- У них загубились дітки.

- Давайте допоможемо птахам. А дорогу нам покаже чарівна пір’їнка.

Треба нам на неї дмухнуть

Щоб відправитися в путь,

В яку сторону нам іти

І усіх малят знайти.

Раз, два, три – пір'їнка лети!

- Всі дітки люблять гратися і від усіх ховатися. Давате їх пошукаємо. Ось, вони, де сховалися?

Дидактична гра « Хто де сховався?»

- Де курча? ( Під кущем).

- Де каченя?( Вкошику).

- Де гусеня? ( За деревом).

Зараз їх віднесемо батькам. Пір'їнка допоможе нам повернутися на пташину ферму.

Рухлива гра «Квочка і курчата»  Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур; виховувати увагу та сміливість.

ХІД ГРИ

Вихователь зображує квочку. діти - курчат. Вони стоять перед шнуром. натягнутим на висоті 60 см. Окремо сидить "кіт" (няня або старша дитина).

ВИХОВАТЕЛЬ             

                     Вийшла курочка гуляти,

                     І травички подзьобати.

                     А з нею малятка,

                     Маленькі курчатка.

Усі "курчата" з "квочкою" підлазять під шнур.

Підходячи до "кота", вихователь каже:

                    А в дворі, біля воріт,

                    Спав на лаві кіт-воркіт,             

                    Очі витріщивши: "Няв!"

                    Догонять курчаток став.

"Курчата". почувши "няв". біжать у "курник" ( інший куток зали або майданчика). "Кіт" женеться за "курчатами". 

КВОЧКА )витягнувши "крила" - руки в сторони). Геть, коте! Не віддам тобі курчаток!

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ГРИ

"Курчатка" тікають, коли почують "Няв!". Під час підлізання під шнур не можна торкатися підлоги руками. Поступово висота шнура над підлогою зменшується до 50-40 см. Коли "курчата" повертаються додому. слід підняти шнур вище. щоб діти не зачепилися за нього.

  • Діти, у мене  чарівна торбинка. (Вихователь дістає торбинку, пропонує дітям на дотик вгадати , що знаходиться в торбинці). Як ви думаєте, що в ні знаходиться? (Зернятка).
  • Домашні птахи люблять частувати зерном. Давайте їх пригостимо.

ІІІ. Заключна частина.

Ось і час вже нам настав

Повертатись в дитсадок,

Раз, два, три – пір’їнка лети!

Дорогу нам покажи.

- Чи сподобалася вам наша подорож?

- У кого в гостях ми були?

- Чим ми їх пригощали?

 Які нові слова ви запам'ятали?

- Молодці, діти, ви всі гарно працювали.

doc
Додано
22 березня 2020
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку