Конспект заняття з сенсорно-пізнавального простору (логіко-математичний) для дітей середньої групи. «Нерозлучні друзі»

Про матеріал
Програмовий зміст: продовжити вчити дітей порядкової лічби, називати числа в межах п'яти у прямому та зворотному порядку; закріплювати вміння співвідносити цифру з числом у межах 5; ознайомити з геометричною фігурою ромбом; повторити назви геометричних фігур (чотирикутників); закріплювати знання про частини доби; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати активність на занятті. Матеріали: демонстраційний: іграшки: мишка, жабка, зайчик, лисич ка, вовк, кабан, Чебурашка, Крокодил Гена, макет поїзда; цифри, малюнок східців з цифрами, площинні птахи (5 штук); Їжачок (іграшка), геометричні фігури з наклеєними на них вовком, лисич кою, зайчиком; ілюстрації із зображенням частин доби; роздавальний: геометричні фігури чотирикутники, картки з цифрами від 1 до 5.
Перегляд файлу

Конспект заняття з сенсорно-пізнавального простору (логіко-математичний) для дітей середньої групи. «Нерозлучні друзі»

 

Програмовий зміст: продовжити вчити дітей порядкової лічби, називати числа в межах п'яти у прямому та зворотному порядку; закріплювати вміння співвідносити цифру з числом у межах 5; ознайомити з геометричною фігурою ромбом; повторити назви геометричних фігур (чотирикутників); закріплювати знання про частини доби; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати активність на занятті.

Матеріали: демонстраційний: іграшки: мишка, жабка, зайчик, лисич ка, вовк, кабан, Чебурашка, Крокодил Гена, макет поїзда; цифри, малюнок східців з цифрами, площинні птахи (5 штук); Їжачок (іграшка), геометричні фігури з наклеєними на них вовком, лисич кою, зайчиком; ілюстрації із зображенням частин доби; роздавальний: геометричні фігури чотирикутники, картки з цифрами від 1 до 5.

 

Хід заняття

Вихователь пропонує дітям пограти у хороводну гру «В цьому домі ми сім'я». Діти з вихователем роблять велике коло, співають, виконують відповідні рухи.

В цьому домі ми сім’я

В цьому домі ми сім'я.

(Діти йдуть по колу.)

Ми, і ви, і ти, і я.

(зупиняються, піднімають руки в сторони, вперед, до грудей.)

Руку дай тому, хто зліва,

(Ліву руку дають сусіду зліва.)

Руку дай тому, хто справа,

(Праву руку дають сусіду справа.)

Ми одна сім'я.

(Беруться за руки, піднімають їх угору)

Вихователь:

- Дійсно, малята, ми з вами можемо назватися однією сім'єю, адже п'ять днів на тиждень ми проводимо час разом: граємось, розважаємось, допомагаємо один одному. Пам’ятаєте ми з вами читали історії про тих героїв, які знайшли один одного, стали справжніми друзями, можна сказати - однією сім'єю. Згадайте, як називались ці історії. (Казка «Рукавичка», історія про Чебурашку та Крокодила Гену)

Порядкова лічба. Бесіда за змістом казки.

Вихователь заздалегідь розставляє серед інших іграшок персонажів казки. Діти сідають на килим. Під час бесіди діти знаходять названі іграшки і приносять вихователеві.

Вихователь:

-Хто прийшов першим до рукавички? (Мишка)

Знайдіть мишку серед іграшок і покладіть першою.

 

Хто прийшов наступним? (Жабка)

Знайдіть жабку серед іграшок і покладіть її за мишкою.

Хто прийшов після жабки? (Зайчик)

Знайдіть його і покладіть третім.

У кого буде четвертий номер? (У лисички) Після кого вона стоятиме? (Після зайчика)

А хто буде п'ятим вовк чи кабан? (Вовк)

Шостим за рахунком буде кабан. Він останній прийшов до рукавички.

Хто перший, другий тощо?

Вихователь просить одну дитину назвати звірів за рахунком.

Чи звірята знайшли своє місце?

Вихователь запитує, хто стоїть першим тощо. Міняє звірів місцями, знову питає дітей, хто який за рахунком.

Закріплення порядкової лічби. Зворотна лічба.

-Вчора ми з вами читали історію про Чебурашку. Давайте послухаємо її продовження.

Жили собі на світі добрі друзі Чебурашка і Крокодил Гена (вихователь демонструє іграшки). Надумали вони вирушити в подорож. Купили білети, щоб їхати поїздом, а в який вагон сідати, не знають. Давайте посадимо їх у вагон. Перед вами поїзд (макет поїзда). Порахуємо вагони по порядку (діти рахують порядковою Лічбою).

-Зараз я буду давати вам квитки з номером вагона, а ви повинні знайти потрібний вагон.

Діти знаходять вагон відповідно до цифр.

-Приїхали наші друзі. Ось і зупинка. Тепер їм треба зійти східцями вниз, але східці ці незвичайні, з цифрами. Давайте підемо разом з друзями вниз.

Діти називають цифри у зворотному напрямку: 5, 4, 3, 2, 1.

-Дійшли Чебурашка з Крокодилом Геною до лісу, дивлять на деревах птахи сидять. Давайте допоможемо їм порахувати птахів. Діти рахують.

-Ми дуже голосно рахували, і один птах полетів.

Вихователь прибирає одного птаха.

-Скільки птахів полетіло? Чи стало менше? На скільки? Скільки їх залишилося? (відповіді дітей)

-Дітки, наші казкові гості запрошують нас з ними виконати декілька завдань.

 Дидактична гра «Якої цифри не стало».

У лісі на галявинці їжачок пропонує дітям пограти в гру.

Мета: закріплювати знання цифр, увагу, пам'ять.

Їжачок викладає цифровий ряд від 1 до 5, потім пропонує дітям закрити очі, ховає одну з цифр та просить дітей відповісти, якої цифри не стало.

Фізкультхвилинка.

Ручки вгору підіймемо

І долоньками змахнемо.

Ручки в сторони, малята!

Хай тупочуть ноженята!

В дудочку пограємо,

Трішки пострибаємо!

 

 

-Молодці дітки, гарно ми з вами порухалися. Чебурашка і Крокодил Гена пропонують нам іти далі в ліс. Подивіться, а ось у своїх домівках лісові мешканці.

На магнітній дошці розміщені будинки у формі геометричних фігур з наклеєними на них вовком, лисичкою, зайчиком.

-На яку геометричну фігуру схожа хатинка лисички? (На квадрат)

-А вовка? (На прямокутник)

-А зайчика? (Не знаємо)

-Це геометрична фігура - ромб. Розгляньте її уважно: у неї також 4 кути, 4 сторони.

-Усі хатинки тваринок - чотирикутники. Чому їх так називають? (відповіді дітей)

Дидактична гра «Що спочатку? Що потім?».

Мета: закріплювати знання про частини доби.

-Поки Чебурашка і Крокодил Гена гуляли лісом, настав вечір. За якою частиною доби настає вечір?

-Яка частина доби настає після вечора?

-З якої частини доби починається день?

-Чим ми займаємось увечері? Що робимо зранку?  Розкладіть усі картинки у відповідному порядку.

Підсумок.

-Чи сподобалося вам виконувати завдання разом з казковими героями?

-Яке завдання сподобалося вам найбільше?

-Що було складно виконувати?

-З якою геометричною фігурою ви сьогодні ознайомились?

docx
Додано
17 листопада
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку