Конспекти уроків англійської мови для 5 класу з теми «Їжа»

Про матеріал

Плани-конспекти уроків англійської мови

для 5 класу з теми «Їжа» (за підручником Несвіт А.М. Англійська мова: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / А.М. Несвіт. – К.: Генеза, 2013)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Плани-конспекти уроків англійської мови

для 5 класу з теми «Їжа»

 (за підручником Несвіт А.М. Англійська мова:

підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч.

закл. / А.М. Несвіт. – К.: Генеза, 2013)

 

 

 

 

 

Підготувала Голдибан Е.П.,

вчитель англійської мови

Кам’янець-Подільської

загльноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №15

Хмельницької області

 

 

 

 

 

Урок 1

Тип уроку: урок формування та розвитку мовних та мовленнєвих навичок.

Тема уроку: Food. My Breakfast.

Практична мета: ввести ЛО теми уроку та повторити ЛО даної теми , вивчені у 2-3 класах, вчити учнів запитувати та надавати інформацію з теми уроку, повторити та практикувати у вживанні злічувальних та незлічувальних іменників (countable/uncountable nouns), розвивати навички читання, усного мовлення, вчити працювати учнів у групах.

Загальноосвітня мета: розширяти загальноосвітній кругозір учнів; залучати до культури народу, мова якого вивчається.

Розвиваюча мета: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зорову пам’ять, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, вчити логічно висловлювати думку.

Виховна мета: виховувати інтерес та повагу до традицій харчування української сім’ї та британської сім’ї, зацікавленість у розширенні своїх знань, використанні навчального матеріалу у житті, виховувати культуру спілкування на уроці.

Обладнання: роздавальний матеріал: емблеми для членів груп, картки для самостійної роботи, набір малюнків або плакати чи постери із зображенням продуктів, картки-бонуси із зображенням продуктів; демонстраційний матеріал:  плакат із девізом та темою уроку, плакат із правилами роботи у групах; мультимедійні засоби для демонстрації та виконання фізкультхвилинки.

F:\Вчитель року\Уроки\Урок 1\Food_Cards\Food Description1.jpg

 

 

 

 

 

PROCEDURE

I.  INTRODUCTION

Greeting, organizing the class

Teacher: Good morning. I’m glad to see you. I hope you are fine. And today we shall speak about food. I invite you to the “Master Chef Show”. Now take the badges (red, yellow, blue), take your places. We shall be working in the teams by the end of our topic. You have to be attentive, disciplined, hard-working, but don’t forget about good mood and be cheerful but honest. (These rules should be written in the handouts). By the end of the topic the best team will award the title “Master Chef”. For every right answer you’ll get a bonus. Like that one. Do you like it? (Teacher can prepare small cards with pictures from the topic “Food”: for the 1st and the 2nd lessons you can use pictures of different food, for the 3rd and the 4th lessons  – printed words-actions, for the rest – pictures of cooking equipment with words. All these cards must help pupils to make their own recipes at the end of the topic).

The motto of our topic and show is “COOK WITH PLEASURE” (in the handouts).

    WARMING-UP

C:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\FoodFridge.jpgPhonetic Exercise

The twister is on the blackboard (or in the handouts):

Sarah and Mary share their pears fairly.

 

  1. MAIN PART

Introducing the topic

Ex. 1, p.52 – teacher may use the computer presentation or pictures to introduce the topic (card 1).

Vocabulary practice

C:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\FoodLikesDislikes.jpgEx.2, p.53 – pupils listen, repeat the words and talk in pairs about food they like /don’t like to have for breakfast. Teacher can use the following card (card 2).

  Grammar work

C:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\FoodAnSome.jpgTeacher: And now let’s go shopping and buy some food.  As you know all nouns divide into two groups: countable and uncountable. Countable nouns are things that you can count and they have a singular and plural form. Uncountable nouns are things that you can’t count and they have only a singular form.

There is so much food in our shop. Help me please to do shopping (card 3).

Relaxation

Teacher can use any song he/she likes to have a rest with pupils:

Listening and Reading

Ex.3, 4, p.53 – pupils in groups listen, read the text and give their opinions to agree or disagree with the statements after the text.

Writing

Colored Ribbon (interactive method)

Group work

Pupils in groups get colored pieces of paper to write down the examples of countable (group 1) and uncountable (group 2) nouns from the text of ex.3, p.53, ex.1, p.52 (group 3). They make a colored ribbon from the pieces of paper. If the pupils write down the examples in a right order they will have two identical chains.

 

  1. F:\Вчитель року\Уроки\Урок 1\eatanddrink.JPGhttps://en.islcollective.com/wuploads/preview_new/big_19078_food_and_drinks_1.jpgHomework

For 4-6 points do this task (card 4, 5).

For 7-9 points do ex.2, p.53.

For 10-12 points do ex.7, p.54. (If some pupils wish they can draw pictures of their ideal breakfast to present them at the next lesson or send their exercises as a letter using this address: ellapeta9@gmail.com); to write the new words (p.52) into vocabularies and learn them.

Summary

Teacher: Breakfast is the most important meal of the day. Do you agree with the statement? Can you skip breakfast? What do you usually have for breakfast?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 2

Тип уроку: урок формування та розвитку мовних та мовленнєвих навичок.

Тема уроку: Food. My Breakfast.

Практична мета: практикувати у вживанні  ЛО теми уроку, злічувальних та незлічувальних іменників, вчити учнів вживати слова much/many, lots of/a lot of”, розвивати навички аудіювання, усного мовлення, вчити учнів кооперативному взаємонавчанню.

Загальноосвітня мета: розширяти загальноосвітній кругозір учнів; залучати до культури народу, мова якого вивчається.

Розвиваюча мета: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зорову пам’ять, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, вчити логічно висловлювати думку.

Виховна мета: виховувати любов та повагу до традицій харчування української сім’ї та британської сім’ї, зацікавленість у розширенні своїх знань, використанні навчального матеріалу у житті, виховувати культуру спілкування на уроці.

Обладнання: роздавальний матеріал: емблеми для членів груп, картки для самостійної роботи, набір малюнків або плакати чи постери із зображенням продуктів, картки-бонуси із зображенням продуктів; демонстраційний матеріал:  плакат із девізом та темою уроку, прислів’я по темі уроку, плакат із правилами роботи у групах; мультимедійні засоби для демонстрації мультимедійної презентації, виконання фізкультхвилинки та прослуховування аудіофрагменту з теми уроку.

PROCEDURE

  1. INTRODUCTION

Greeting, organizing the class

Teacher: Good morning. I’m glad to see you. I hope you are fine. How are you today?

  

  1. WARMING-UP

Phonetic Exercise

Pupils listen to Food File and choose the correct picture (from http://www.123listening.com/freeaudio.php).

Checking on homework

Teacher: We eat to live, but do not live to eat (on the blackboard or in the handouts).  Do you understand this proverb? Do you agree that food isn’t a sense of our life, but it is very important for us because people can live without food only twelve days. Tell me please, what do you usually have for your breakfast? Don’t forget about your bonus-cards!

 Pupils present their works with pictures.

 Cooperative Learning

 Pupils work with cards and after that check each other (teacher can choose the card according the pupils’ abilities).

C:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\Vegetables2Fill in.jpgC:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\Vegetables1Fill in.jpgC:\Users\USER\Google Диск\Таблиці 1-4 класи\Food\FruitsFill in.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. MAIN PART

Introducing the topic

Listening task

Group work

Three hotel guests are going to have breakfast and they order for room service. Write the room number and tick the food and drink.

Text 1

RS  Hello, room service.

Man Oh, hello. I want to order breakfast, please.

RS  Room number?

Man It's 101.

RS  One hundred and one. OK. I'm ready.

Man Oh. Well, I'd like a bowl of cereal, please.

RS  OK. Anything to drink - tea, coffee?

Man Wait a moment! I want sausages and eggs, too.

RS Oh, right. Sausages and eggs. And do you want bread or toast with that?

Man Toast, please. Two slices of toast.

RS  And to drink?

Man I'd like a glass of orange juice. And a cup of hot chocolate, too.

RS Orange juice and hot chocolate. OK. Ten minutes.

Man Thank you.

 

Text 2

RS Hello, room service.

Man Oh, hello. Can I order some breakfast, please?

RS Room number?

Man It's 257.

RS Two ... five ... seven. (SILENCE) Yes? I'm ready.

Man I'd like sausages, please.

RS Sausages ... and eggs?

Man No, thanks. I don't like eggs.

RS  You don't like eggs. OK. Toast?

Man Yes, please. And jam.

RS Toast and jam. Any cereal, fruit?

Man Can I have a banana, please?

RS  Yes.

Man Thank you.

RS To drink?

Man A cup of tea, please.

RS  Is that all?

Man That's all, thank you.

RS  OK. Ten minutes.

 

Text 3

RS  Hello, room service.

Man Oh, hello. I want to order some food - for breakfast.

RS  Room number?

Man Er....it's 569.

RS  Five ... six ...

Man I'd like cereal, please.

RS  Just a moment, please. Five ... six ... nine. OK. I'm ready.

Man A bowl of cereal, please.

RS  Cereal. Anything else?

Man Yes, please. I want eggs and a banana.

RS  Eggs and a ... banana. Any bread or toast?

Man No thanks

RS   To drink?

Man A cup of coffee, please. And a bottle of water.

RS   Coffee. And a bottle of water.

Man Yes, please.

RS  OK. Five minutes.

Man Thank you.

a cup of tea

a bottle of water

orange juice

eggs

jam

cereal

toast

bread

hot chocolate

toast

a banana

sausages

coffee

 

Ex. 1, p.54 – teacher asks about Jane’s usual breakfast, lunch and dinner.

Relaxation

Teacher can use any song he/she likes to have a rest with pupils:

Grammar work

Group work

  Teacher draws pupils’ attention to the table (p.55). After that in groups pupils complete the dialogue with some and any.

Group 1

Oliver:  Let’s have _________ lunch.

Hannah: Good idea. Are there ________ pizzas in the fridge?

Oliver: No, there aren’t.

Hannah: What have we got?

Oliver: There’s ________ cheese. And there’s _______ ham.

Hannah: Is there ________ butter?

Oliver: Yes, there is.

Hannah: OK. Let’s have ham and cheese sandwiches.

Oliver: Ah. There’s a problem.

Hannah: What is it?

Oliver: We haven’t got _________ bread. 

Group 2

Hannah: Is there _________ pasta?

Oliver: Yes, there is.

Hannah: Let’s make ________ tomato sauce for the pasta?

Oliver: We haven’t got _________ tomatoes.

Hannah: Are there ________ mushrooms?

Oliver: No, there aren’t. But there’s ________ money on the table.

Hannah: What for?

Oliver: Let’s go out and buy ________ chips!

Group 3

Angela:   Is there    _______  coffee?

Barry:     No, there isn’t   _______  coffee , but there is some tea.

Angela:  No, thanks. Is there   _______  hot chocolate?

Barry:     Yes, there is. And there is   _______ toast.

Angela:   Good. And is there  _______ ham?

Barry:      No, there isn’t any ham, but there is  ________ cheese.

Angela:    Can I have a hot chocolate and  ________  toast and cheese, please?

Barry:      OK, there’s  _______  bread on the table. Just help yourself!

Reading. Speaking

Ex.2, 3, p.55

Work in pairs

Pupils complete dialogues from ex.5, p.56 and act their own dialogues to the class.

  1. Homework

For 4-6 points do the task from the card “Homework”.

For 7-9 points do ex.4, p.56.

For 10-12 points make and act out the dialogue from ex.5, p.56 using some / any, how much / many.

Summary

Teacher: When do we use some / any, how much / many? Let’s watch the presentation and revise the material (PPP “Some/any” or “Countable/uncountable nouns”).

 

 

 

 

Урок 3

Тип уроку: урок формування та розвитку мовних та мовленнєвих навичок.

Тема уроку: Cooking Dinner. Festive Table.

Практична мета: вести нові ЛО теми уроку та практикувати учнів у їх вживанні, практикувати учнів вживати слова some/any, much/many, lots of/a lot of”, розвивати навички аудіювання, усного мовлення.

Загальноосвітня мета: розширяти загальноосвітній кругозір учнів; залучати до культури народу, мова якого вивчається.

Розвиваюча мета: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зорову пам’ять, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, вчити логічно висловлювати думку.

Виховна мета: виховувати любов та повагу до традицій харчування української сім’ї та британської сім’ї, зацікавленість у розширенні своїх знань, використанні навчального матеріалу у житті, виховувати культуру спілкування на уроці.

Обладнання: роздавальний матеріал: емблеми для членів груп, картки для самостійної роботи, набір малюнків або плакати чи постери із зображенням продуктів, картки-бонуси із опорними словами-діями; демонстраційний матеріал:  плакат із девізом та темою уроку, плакат із правилами роботи у групах; мультимедійні засоби для демонстрації мультимедійної презентації, виконання фізкультхвилинки та прослуховування аудіофрагменту з теми уроку.

PROCEDURE

I.  INTRODUCTION

Greeting, organizing the class

Teacher: Good morning. I’m glad to see you. I hope you are fine. How are you today?

 

 

     II. WARMING-UP

Phonetic Exercise

The pairs of the words are on the blackboard (or in the handouts):

  • here / hear
  • bite / byte
  • dear / deer
  • some / sum

Teacher: Now let’s watch the presentation and revise the adverbs “much/many, lots of/a lot of” in the sentences. Be attentive and answer the questions (PPP “Much/many/a lot of”).

Checking on homework

Pupils act out the dialogues.

 

       III. MAIN PART

Introducing the topic

Presentation of vocabulary

Ex.1, p.57. After the presentation of vocabulary pupils work with cards (Cooking).

Vocabulary practice

Ex.2, p.57

Relaxation

Teacher can use any song he/she likes to have a rest with pupils:

Listening. Reading

Ex.3, 4, p.57-58

  • What is this text about?
  • What way does the family celebrate mother’s birthday?
  • Is it traditionally for this family?
  • What food do they cook for mother’s birthday?
  • How do you think what country is this family from? Why do you think so?

Writing. Speaking

Pupils complete the dialogue from ex.5, p.58 and act it out to the class.

  1. Homework

For 4-6 points do the task from the card “Homework”.

For 7-9 points do ex.5, p.59.

For 10-12 points do the task from teacher’s blog (Form 5, Topic “Food”, Exercise 1): ellapeta9.blogspot.com

To write the new words (p.57) into vocabularies and learn them.

Summary

Teacher: Let’s watch the presentation and revise the lexical material (PPP “Food”).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 4

Тип уроку: урок застосування отриманих мовних та мовленнєвих знань, умінь та навичок.

Тема уроку: My Favourite Dish. Recipes.

Практична мета: повторити вивчені ЛО теми та практикувати учнів у їх вживанні, вчити учнів складати рецепти улюблених страв, розвивати навички аудіювання, усного мовлення.

Загальноосвітня мета: розширяти загальноосвітній кругозір учнів; залучати до культури народу, мова якого вивчається.

Розвиваюча мета: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, зорову пам’ять, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, вчити логічно висловлювати думку.

Виховна мета: виховувати любов та повагу до традицій харчування української сім’ї та британської сім’ї, креативність у використанні навчального матеріалу у житті, виховувати культуру спілкування на уроці.

Обладнання: роздавальний матеріал: емблеми для членів груп, картки для самостійної роботи, набір малюнків або плакати чи постери із зображенням продуктів, картки-бонуси із опорними словами-діями та назвами кухонного обладнання; демонстраційний матеріал:  плакат із девізом та темою уроку, плакат із правилами роботи у групах, зображення свинки Пепи; мультимедійні засоби для демонстрації мультимедійної презентації, виконання фізкультхвилинки та перегляду відео з теми уроку.

 

PROCEDURE

I.  GREETING

Teacher: Good morning. I’m glad to see you. I hope you are fine. How are you today? Today we will learn to write the recipe of your favourite dish. 

 

  1. WARMING-UP

Phonetic Exercise

The twister is on the blackboard (or in the handouts):

science_body_systems.gifFuzzy Wuzzy was a bear, Fuzzy Wuzzy has no fair, Fuzzy Wuzzy wasn’t very fuzzy, was he?

 Odd Man Out

 

 

1

bun

bread

roll

biscuit

2

milk

tea

coffee

yoghurt

3

butter

milk

egg

cheese

4

steak

beef

pork

chicken

5

potato

lettuce

pea

apple

6

pineapple

nut

melon

banana

7

hamburger

rice

hotdog

pizza

8

ice-cream

pop

beer

wine

9

parsley

chives

pepper

thyme

10

salt

sausage

salami

onion

11

pancake

sugar

syrup

honey

12

chips

French fries

hash brown

tomato

 

 

  1. MAIN PART

Introducing the topic

YouTube technique

Teacher: Do you like cartoons? Have ever seen cartoons about Peppa Pig? What episodes have you seen? Do you like it?

Presentation of vocabulary

Vocabulary List

  1. http://s1.dmcdn.net/LsSWQ.jpgpancakes
  2. syrup
  3. flour
  4. eggs
  5. milk
  6. a bowl
  7. stir
  8. flip pancakes over
  9. yummy
  10. delicious
  11. a frying pan

Tasks

1. Watch the episode and mark the words you hear (https://www.youtube.com/watch?v=-_MZB5stg8I).

sour cream         pancakes           delicious               syrup               butter                  flour           eggs          salt        water           milk             a bowl             flip over        olive oil                frying pan           jam          yummy

2. Complete the sentence.

First, put some ________ in the bowl, then add an _______, then some _________, and give it all the stir.

3. Decide if the statements True or False.

  1. George doesn’t like pancakes.
  2. Daddy Pig isn’t good at flipping pancakes over. Last time he dropped the pancake on the floor.
  3. Peppa and George are good at stirring.
  4. Mummy Pig puts some some jam on the pancakes.
  5. Daddy Pig flips the pancake too high.
  6. Mommy Pig, Peppa and George go to the bathroom and start jumping up and down. The pancake falls down.

4. Answer the questions about yourself.

  1. Do you usually celebrate Pancake Day?
  2. Do you like pancakes? What do you like them with?
  3. Do you like making pancakes? How do you make them?

Mini-project. Writing

Group Work

Group 1

Chocolate Cake Recipe

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\GKKKDIZ6\MC900411904[1].wmfC:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\GKKKDIZ6\MC900301512[1].wmfIngredients:

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\Y1WLF26Q\MC900296140[1].wmf1 cup _ _ _ _ _

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\UMDV2XQI\MC900438640[1].jpg1 cup _ _ _ _ _

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\D5QELTEL\MC900441779[1].png2 tablespoons _ _ _ _ _ _ _ _ _

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\D8YW17O0\MC900264252[1].wmf2 _ _ _ _

C:\Users\Emma\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\UMDV2XQI\MC900215525[1].wmf125g _ _ _ _ _ _

½ cup _ _ _ _

 

Method: Cut up and order

Mix with an electric mixer for about 2-3 minutes or until the mixture is smooth.

Bake for approximately 45 minutes.

Preheat the oven to 180°C.

When you remove the cake from oven, let it cool in the pan for about five minutes. Leave to cool on a rack.

Pour the cake mixture into the tin.

Line a 20cm round cake tin with baking paper.

Add all the ingredients in a medium sized bowl.

 

Group 2

Small Pasties

C:\Users\USER\Desktop\dry-measure-conversion-measurement-fourth.gifGroup 3

 

 

  1. Homework

Ex.5, p.64 (write the recipe of your favourite dish to share it with your mates at the next lesson. Pupils can write down the recipe of  Pizza Margarita or use a cool form for their own recipe from teacher’s blog in the Internet (Form5): ellapeta9.blogspot.com).

Summary

Teacher: Let’s revise the words of the topic. What traditional British and Ukrainian dishes do you know?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Дикусар Влада
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Котляр Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Storozhuk Nataliia Vadymivna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Афанасенко Тетяна Вікторівна
    Дякую за чудові конспекти.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
6307
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку