Конспккт уроку "С.Черкасенко Маленький горбань». Твір про красу і незахищеність людської душі. Уміння прощати і вірити в добро"

Про матеріал

Конспект уроку з теми "С.Черкасенко. «Маленький горбань». Твір про красу і незахищеність людської душі. Уміння прощати і вірити в добро", (6 клас)

Перегляд файлу

Тема. С.Черкасенко. «Маленький горбань». Твір про красу і незахищеність людської душі. Уміння прощати і вірити в добро.

Мета: повторити відомості про Федька-халамидника, головного персонажа твору В.Винниченка «Федько-халамидник», коротко ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом С.Черкасенка; з’ясувати ідейно – тематичне спрямування, особливості композиції; розвивати культуру зв’язного мовлення, пам’ять, логічне й образне мислення; уміння висловлювати власні міркування про красу зовнішню й внутрішню (людської душі); розширювати словниковий запас учнів; прищеплювати риси доброти, чуйності, поваги.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійне забезпечення (власна презентація), відео фрагмент мультфільму «Червоненька квіточка» за мотивом О.Аксакова, кросворд, ілюстрація до оповідання С.Черкасенко. «Маленький горбань».

Форми й методи: словесні методи (розповідь, бесіда), інтерактивні вправи «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», робота з книгою, коментоване читання, демонстрація, усні та письмові вправи; дослідницький  та репродуктивний метод.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за питаннями:

  • Який розділ ми вивчаємо?
  • Яких письменників та які твори з цього розділу ви вже знаєте?
  • Які риси характеру ви поважаєте в людині?

Проблемні питання:

  • З якою метою письменники у своїх творах зображували як позитивних, так і негативних героїв?
  • Кого ви можете назвати особистістю?

Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Перегляд уривку з мультфільму «Червоненька квіточка»

Дати відповіді на питання:

- Як називається казка, за якою створений мультфільм, хто її автор?

- Чому головна героїня повернулася на острів?

- Що є важливішим: краса зовнішня чи краса душевна?

IV. Оголошення теми, мети уроку (Слайд № 1).

V. Сприйняття й засвоєння нового навчального матеріалу.

1.Виступ учня про С.Черкасенка (випереджаюче завдання) (Слайд № 2).

2.Робота з епіграфом (Слайд № 3).

3.Вправа «Мозковий штурм»

- Назвати чесноти та вади, які є в людини (Слайди №  4, 5).

4. Робота із змістом оповідання «Маленький горбань».

Визначити сюжет твору та композицію.

Сюжет твору.

Павлик — малий горбань, хлопчик-каліка, що живе в убогій шахтарській халупі разом з матір’ю — вдовою і дідом Антипом. Він тягнеться до дітей, хоче з ними гратися, ділитися своїми радощами, але зазнає від своїх ровесників лише зневаги і знущання. Тяжко переживає Павлик своє каліцтво, гірко доводиться його матері, захищає внука дід Антип. Життя не озлоблює їх, вони залишаються добрими і чесними, терпляче зносять біду.

Композиція.

Оповідання складається з 6 розділів, пов’язаних між собою історією гіркої долі малого хлопчика Павлика, який втратив здоров’я через батька-п’яницю і став горбатим.

Експозиція: знайомство з героями твору; страждання Павлика через горб.

Зав’язка: рішення дітей піти на вигін по катран.

Кульмінація: сварка, а потім побиття Захарком Павла за те, що останній боронив від знищення пташині гнізда.

Розв’язка: порозуміння між Захарком і Павлом.

Герої твору: Павло (малий горбань), дід Антип, мати Павла, Захарко, мати Захарка (тітка Явдоха), Пронька, дівчата.

Проблематика оповідання:

• добро і зло;

• що є щастя;

• взаємостосунки між дітьми;

• сила і слабкість

• втрачене здоров’я, його наслідки.

Інтерв’ю з Павликом (Слайд № 6).

Інтерв’ю із Захарком (Слайд № 7).

Асоціативний диктант (Слайд № 8).

Дібрати цитати (Слайд № 9).

-Чи вмів себе захищати Павлик? Чому?

Кросворд (Слайд № 10).

- Яка тема та головна думка оповідання «Маленький горбань» ? (зображення страждань дитини через вади у стані здоров’я; головне в житті людини бути добрим, порядним, чемним, цінувати дружбу, уміти прощати).

VІ. Закріплення вивченого.

1.Тестові завдання (Слайд № 11).

2. «Знайди помилку» (Слайд № 12)

Взаємоперевірка (Слайди № 13, 14).

VІІ. Оцінювання учнів.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку.

Вправа «Незакінчене речення» (Слайд № 16)

«Мій успіх – це…»

Робота з епіграфом.

«Хвилинка мудрості» (Слайд № 17)

Не ігноруй

Не насміхайся

Допомагай

Вибачай

Розмовляй

Не принижуй

Довіряй

Поважай

ІХ. Домашнє завдання:

Дібрати цитати до характеристика Павлика та Захарка, скласти продовження

або лист до Павлика.

 

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку