Конструювання та раціональна організація комп’ютерно-орієнтованного уроку. Перспективи та вдосконалення уроку фізики та астрономії

Про матеріал
Інформаційно-комунікаційні технології поступово трансформують усі сфери суспільного життя, формують нові системи потреб, спосіб життя, демократизують процес навчання, роблять процес пізнання творчим, стимулюють заняття самоосвітою. Активне впровадження інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства торкнулося і системи освіти.
Перегляд файлу

 

Криворізька загальноосвітня школа №68  І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конструювання та раціональна організація

 комп’ютерно-орієнтованного уроку.

Перспективи та вдосконалення уроку фізики та астрономії.

 

 

 

 

Підготувала:

ст. вчитель вищої категорії

Коваль І.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2020
Вступ

Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Людство сьогодні перебуває в технологічній фазі науково-технічної революції, коли стрімко міняється техніка й технології, і щоб встигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. «Навчання» стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього життя. Основна мета цього етапу – інформатизація всіх сторін життя. Освіта є інформаційним процесом і тому використання сучасних технологій навчання із застосуванням комп’ютера особливо важливе.

Одним із викликів нашого часу, які гостро стоять перед школою, є соціалізація учня, тобто завдання школи полягає в тому, щоб випускник школи був пристосованим до вимог суспільства, що змінюється, умів зберегти свою індивідуальність та протистояти поганому. Сучасний світ змінюється настільки швидко, що в межах життя одного покоління відбуваються кардинальні зміни, які стосуються всіх сторін існування людини. Всі ці зміни вимагають від суспільства винахідливості, гнучкості, творчого підходу до розв’язання проблем, уміння застосовувати знання в реальному житті. Однак ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати. Тому школа, яка розуміє дійсне значення цих процесів соціуму, несе на собі особливу відповідальність за вміння пристосовуватися до змін. Якщо необхідність соціалізації учня усвідомлена і визнається вчителем (що, звичайно, свідчить про його сучасний рівень ерудиції, професіоналізм), то він закладатиме цю ідею перш за все в завдання уроку. І, проектуючи урок, думатиме, шукатиме зміст, методи, форми, засоби, створюватиме умови, щоб мета соціалізації була виконана. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування соціально-психологічних компетентностей школяра, серед яких велику роль, на мою думку, відіграє інформаційно-інтелектуальна компетентність. Адже «людина освічена та, яка знає, де знайте те, чого вона не знає» (Георг Зіммель, німецький соціолог)

Революція у сфері інформаційних технологій змінила суспільство. На перший план вийшли засоби інформаційно-комунікаційних технологій, за допомогою яких інформація та знання отримуються людиною на якісно вищому рівні.

Інформаційно-комунікаційні технології поступово трансформують усі сфери суспільного життя, формують нові системи потреб, спосіб життя, демократизують процес навчання, роблять процес пізнання творчим, стимулюють заняття самоосвітою. Активне впровадження інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства торкнулося і системи освіти. Традиційні форми навчання поступово змінюються новітніми технологіями, спрямованими на формування навичок та умінь, що відповідають вимогам суспільства. Сучасні вимоги суспільства до освіти примушують фахівців у багатьох країнах світу переглянути якість і рівень шкільної освіти, що зумовило необхідність її реформування. Змінюються цілі та завдання, що постали перед сучасною освітою в інформаційному суспільстві, поступово на зміну традиційній системі навчання приходить особистісно-орієнтована, традиційні методи змінюються інноваційними, що передбачають зміщення акцентів у навчальній діяльності, її спрямування на інтелектуальний розвиток учнів за рахунок зменшення долі репродуктивної діяльності. Навчальний процес сьогодні повинен бути орієнтований на особистість учня і враховувати його індивідуальні особливості та здібності. У зв’язку з цим зрозуміло, що в основній школі назріла гостра необхідність в адаптації вчителів до нових умов роботи, ролей і мети, що швидко змінюються. Адже на уроці в комп’ютерному класі вчитель виступає вже не в ролі розповідача, а стає для своїх учнів швидше помічником й інструктором, «… менеджерами з навчання, а учні – їх клієнтами, як сьогодні ми є клієнтами юристів або професійних консультантів» (Дейвід Керр).

Використання новітніх технологій у сучасному суспільстві стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини. Оволодіння навичками цих технологій ще за шкільною партою багато в чому визначає успішність майбутньої професійної підготовки нинішніх учнів. Оволодіння цими навичками протікає набагатоефективніше, якщо відбувається не тільки на уроках інформатики, а знаходить своє впровадження й розвиток на уроках інших предметів, що сприяє розвитку вмінь і навичок застосовувати, набуті на уроках інформатики, знання на практиці та в реальному житті. Однак цей підхід висуває нові вимоги до підготовки вчителя-предметника, ставить перед ним нові проблеми, змушує освоювати нову техніку й створювати нові методики викладання, засновані на використанні сучасних інформаційних технологій.

 

Людина, що освоїла персональний комп’ютер (ПК), швидко переконується, що з його допомогою писати, малювати, креслити і робити безліч інших справ можна більш продуктивно, ніж без нього. Набрати на комп’ютері і роздрукувати на принтері завдання для контрольної роботи значно швидше і зручніше, ніж писати їх вручну. Один раз уведені в пам'ять комп’ютера, вони можуть бути роздруковані, причому у разі потреби зміст завдань легко відкоригувати. Комп’ютер, що має доступ до Інтернету, може допомогти вчителю, учню в отриманні різноманітної і корисної додаткової інформації.

За допомогою текстових та графічних редакторів учителі можуть значно розширити базу різноманітних диференційованих навчальних матеріалів, а учні, маючи навички роботи з комп’ютером, можуть гарно оформити результати своїх навчально-дослідницьких чи реферативних робіт, що допомагає виховує в них естетичну культуру та ще більш ширше використовувати комп’ютер в своїх цілях. Адже чим більше працюєте з певною технікою, тим швидше певні дїї доходять до автоматизму і ви вже починаєте працювати, не задумуючись над кожною своєю дією.

Програмне забезпечення, яке встановлено в комп’ютерах у вигляді продуктів MS Office, дозволяє вчителям значно швидше підготуватися до уроку і провести його на більш високому рівні. Продукт MS Office – це пакет продуктів, серед яких:

  • Word – текстовий редактор;
  • Exсel – табличний процесор;
  • Eccess – бази даних;
  • Power Point – створення мультимедійних презентацій.

Текстовий редактор Word дозволяє створювати широку базу роздаткового матеріалу, що дозволяє швидко і ефективно провести оцінювання якості знань учнів на різних етапах та виявити прогалини в їхніх знаннях.

Програма Microsoft Excel дуже ефективна в плані економії навчального часу, коли учням треба показати, як залежить той чи інший процес від зміни певної фізичної величини. Це прекрасний засіб для автоматичного обчислення різних даних, записаних у табличній формі. Також ця програма зручна для графічного представлення фізичних процесів, для аналізу та порівняння отриманих графіків.

Microsoft Access дозволяє створювати, переглядати й редагувати бази даних, які є в наявності вчителя. Стосовно фізики можна створити базу даних знаменитих фізиків, навчальних відеофільмів, наявність устаткування та унаочнень у кабінеті фізики та астрономії. Така інформація дозволяє вчителеві оперативно знаходити й використовувати потрібні дані на уроці й позаурочний час.

Microsoft PowerPoint призначена для створення й демонстрації презентацій ділового характеру. Ніхто, я думаю, не буде заперечувати, що від якості представлення того чи іншого продукту залежить його популярність. Так само і у фізиці. Від представлення того чи іншого явища, поняття, приладу залежить його розуміння, запам’ятовування.

Комп’ютер універсальний, він – набагато краща «контролююча машина», ніж ті, що розроблялися раніше; при роботі з ним можна використовувати всі корисні напрацювання програмованого навчання, їм можна замінити телевізор і кінопроектор, таблиці, плакати, кодоплівки, калькулятори і багато іншого.

Експериментально-дослідницька установка

Створення персонального комп’ютера породило нові інформаційні технології, які помітно підвищили якість засвоєння інформації, прискорили доступ до неї, що дозволило застосовувати обчислювальну техніку в найрізноманітніших галузях діяльності людини. Мультимедійні програми з інтерактивним інтерфейсом, обладнані графічним, відео- і звуковим супроводом, перетворюють роботу користувача у творчу працю, що приносить задоволення. Це почуття особливо цінне для учнів у процесі пізнання. Настав час революційних перетворень у клопіткій праці школяра й учителя. На зміну традиційним технічним засобам навчання (епі- і діапроекції, кінофрагментам, магнітофонним аудіо- і відеозаписам) приходить інструмент, що здатний замінити усі вище перераховані ТЗН, перевершивши їх за якістю. Мені можуть заперечити, що на сьогодні персональний мультимедійний комп’ютер занадто дорогий. Однак, персональний комп’ютер – дітище прогресу, а прогрес, як відомо, тимчасові економічні труднощі зупинити не можуть. Щоб не відставати від сучасного рівня світової цивілізації, комп’ютери слід упроваджувати по можливості в кожному кабінеті. Майже в кожного школяра вже є комп’ютери, а в багатьох уже й підключений Інтернет.

Добре відомо, що курс фізики середньої школи включає розділи, вивчення і розуміння яких вимагає розвиненого образного мислення, уміння аналізувати, порівнювати. Насамперед мова йде про такі розділи, як «Молекулярна фізика», деякі розділи «Електродинаміки», «Ядерна фізика», «Оптика» і ін. Багато явищ в умовах шкільного фізичного кабінету не можуть бути продемонстровані. Наприклад, явища мікросвіту, або процеси, що швидко протікають, або досліди із приладами, відсутніми в кабінеті. В результаті учні зазнають труднощі їхнього вивчення, оскільки не в змозі їх уявити. У таких ситуаціях на допомогу учневі приходять сучасні технічні засоби навчання й у першу чергу персональний комп’ютер.

В даному розділі я крім того, що охарактеризував деякі програмні засоби, хочу вказати на методи їх використання та недоліки.

На даний час існує велика кількість навчальних програмних засобів. Серед усіх варто виділити продукт «Квазар-мікро», який я використовую як для проведення фронтального експерименту, так і для виконання лабораторних робіт. Часто перед виконанням роботи доцільно показати за допомогою комп’ютера схему її проведення. Та ніякий комп’ютер не замінить реальний фізичний експеримент, тому до використання комп’ютера для проведення лабораторних робіт слід підходити обережно. І використовувати лише в тих випадках, коли, через брак приладів, неможливо виконати дану лабораторну роботу.

Навчальні програми з фізики змінюються значно швидше, ніж обновлюється чи створюється нове програмне забезпечення. Однак це не означає, що потрібно відмовлятися від використання ППЗ з фізики чи астрономії.

«Бібліотека електронних наочностей» (http://www.ex.ua/view_comments/1052675) та (http://sichkarnya.org.ua/soft/10212-biblioteka-elektronnix-naochnostej-fizika-7-9.html) разом з «Віртуальною фізичною лабораторією» (http://sp.bdpu.org/files/ppz/virtual_physical_laboratory_7-9) та (http://sp.bdpu.org/files/ppz/virtual_physical_laboratory_10-11) дозволяють комплексно підходити до викладання навчального матеріалу з фізики, використовуючи конструктор уроків. «Електронний задачник» для 7-9 класів (http://toloka.hurtom.com/viewtopic.php?t=10665) дозволяє персонально (при використанні мережі) підійти до розв’язування задач і виявити можливі прогалини в знаннях учнів.

На уроках астрономії широко використовую віртуальну модель зоряного неба «Stellarium» (http://www.softportal.com/software-4176-stellarium.html) при вивченні зоряного неба, планет Сонячної системи, зоряних скупчень, галактик та багатьох інших, як навчальні моделі. Для вчителів астрономії корисною буде програма Celestia (http://www.softportal.com/software-453-celestia.html). Вона повністю моделює процеси, які відбуваються в Сонячній системі (від руху планет, супутників, комет, до спостереження різноманітних астрономічних явищ). Все моделюєьтся в будь-якому часовому проміжку (або он-лайн, або 1000 років тому), можна зробити і записати в AVI будь-який відеофрагмент. Практично замінює будь-який планетарій.

Також особливої уваги заслуговують набір ППЗ (http://ciospbappo.narod.ru/media/pps/fizika.htm), але використання їх обмежене через російськомовний інтерфейс та озвучення.

При всьому різноманітті програмних освітніх продуктів і використовуваних в них методичних підходів можна відзначити один складний момент, який властивий всім розробкам таких систем, навіть найпрогресивнішим.

Загальна схема вивчення зазвичай залишається досить жорсткою і незмінною. Є задана спочатку розробником програми деяка база фактів по предмету, що вивчається, з якої у випадковому порядку або послідовно вибирається фактичний матеріал, що представляється учневі для запам'ятовування. У навчальних програмах немає можливості підстроювання під рівень учня.

Найбільш правильним підходом представляється схема вивчення, що передбачає використання моделі вивченого. За допомогою цієї моделі повинен здійснюватися вибір траєкторії вчення кожного учня. Цей підхід, звичайно, не новий. Проте для цього підходу дуже важливою є побудова правильної моделі.

Чому педагоги постійно приділяють увагу пошуку нових форм вчення методів, що дозволяють підвищити ефективність засвоєння матеріалу.

У всіляких комп'ютерних навчальних програмах ці методи успішно реалізуються, але серед можливостей комп'ютера, зберігати інформацію, її обробляти і представляти інформацію користувачеві, його здатність здійснювати аналіз стала використовуватися лише останнім часом. Адже здатність обчислювати і аналізувати дані одна з головних особливостей комп'ютера.

У педагогічній практиці є ряд відпрацьованих моделей використання інформаційних технологій:

  • демонстрація комп'ютерної програми;
  • тестування;
  • використання комп'ютерного тренажера.

Ці моделі використовуються вчителями на своїх уроках. Уроки організовуються вчителем так, що кожен учень одержує програму своїх дій з метою, завданнями, програмованим контролем. У такій формі зручно проводити узагальнюючі уроки. На уроці, враховуючи різнорівневу підготовку учнів, доцільно використати картки з диференційованими завданнями, таблиці як методичні рекомендації, графіки, креслення. Використання можливостей інформаційних технологій полегшує роботу на уроці.

Використання ППЗ на уроках фізики та астрономії необхідне, але завжди (коли це можливе) в комплексі з реальними дослідами, тому що фізика – наука експериментальна. Не слід зловживати ППЗ і перетворювати реальний експеримент на віртуальний. Будь-яке ППЗ, яке б воно добре не було, повинно мати межі свого використання, а тому не слід зациклюватися тільки на ньому, необхідно використовувати й інші методи навчання.

Мультимедійні презентації

Реформування шкільної освіти має на меті зробити її більш якісною шляхом забезпечення широких можливостей для розвитку, навчання та виховання творчої особистості, в результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві. Таке складне завдання можна вирішити шляхом використання інноваційних технологій навчання, серед яких чільне місце займають мультимедійні технології. Вони відкривають нові, ще недостатньо досліджені можливості вдосконалення навчальної діяльності.

Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа, що ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах. Мультимедіа (у перекладі – багатоваріантне середовище) є новою інформаційною технологією, тобто сукупністю прийомів, методів, способів продукування, обробки, зберігання й передавання аудіовізуальної інформації, заснованої на використанні компакт-дисків. Це дає змогу поєднати в одному програмному продукті текст, графіку, аудіо- та відеоінформацію, анімацію. А комп’ютери, оснащені мультимедіа, можуть відтворювати одночасно кілька видів інформації самого різноманітного характеру, що впливає на перспективи розвитку та форми сучасного процесу навчання. Важливою властивістю мультимедіа також є інтерактивність, що дає змогу користувачеві отримати зворотний зв’язок.

Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних презентацій з фізики. Презентація – це набір послідовно змінюючих одна одну сторінок – слайдів, на кожній з яких можна розмістити будь-який текст, малюнки, схеми, відео-, аудіо- фрагменти, анімацію, використовуючи при цьому різні елементи оформлення. Вони не вимагають особливої підготовки вчителів й учнів та активно залучають останніх до співпраці.

Вже створено ряд комп’ютерних презентацій за допомогою MS PowerPoint з використанням різноманітних ППЗ, рекомендованих Міністерством освіти і науки, та інтернет-ресурсів. Вони являють собою мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми з фізики. На мій погляд, презентація – це зручна конструкція, в якій легко орієнтуватися. Аналіз науково-методичної літератури та періодичних видань показав, що мультимедійні презентації здатні реалізувати багато проблем у процесі навчання, а саме:

  • використовувати передові інформаційні технології;
  • змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
  • полегшувати підготовку вчителя до уроку та залучати до цього процесу учнів;
  • розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, подавати історичні відомості про видатних вчених, тощо;
  • реалізувати ігрові методи на уроках;
  • здійснювати роботу в малих групах або індивідуальну роботу;
  • дають можливість роздруківки плану уроку та внесення в нього заміток та коментарів;
  • проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;
  • організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок;
  • організовувати самостійні, дослідницькі, творчі роботи, проекти, реферати на якісно новому рівні з можливістю виходу в глобальний інформаційний простір.

Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках фізики набуває дуже великого значення. Комп’ютер з мультимедіа в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі. Все це дозволяє: вивести сучасний урок на якісно новий рівень:

  1. підвищувати статус вчителя;
  2. впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології;
  3. розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;
  4. використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
  5. ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів;
  6. полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів.

Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.

І насамкінець, підсумовуючи вищесказане, хочеться відмітити, що нам, вчителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і що саме ми маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя змінилось так, що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно використовуючи сучасні інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не бути викинутими не узбіччя.

Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках фізики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків, які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовувати як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання основам фізики.

Особливим аргументом використання комп’ютерної підтримки на уроці став великий інтерес учнів до інформатики та їхнє бажання оволодіти навичками роботи з комп’ютером.

Використання інформаційних технологій дає можливість:

  • здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність (комп’ютерне моделювання);
  • формувати інформаційну культуру, уміння об-робляти інформацію;
  • розвивати мислення;
  • готувати учнів до майбутньої професійної ді-яльності.

Важлива можливість використання інформаційних технологій для інтесифікації викладання фізики:

  • підвищення ефективності, якості, результативності процесу навчання;
  • забезпечення спонукальних стимулів, що зу-мовлюють активізацію пізнавальної діяльності (комп’ютерна візуалізація навчальної інформації);
  • поглиблення міжпредметних зв'язків.

Слід відзначити позитивні моменти використання мультимедійних засобів:

  1. яскраві образи надовго запам’ятовуються;
  2. відтворення фізичних процесів;
  3. керування відображеними на екрані моделями різних об’єктів, явищ, процесів;
  4. автоматичний контроль (самоконтроль) результатів навчальної діяльності, тестування;
  5. створення позитивної атмосфери.

Мультимедійні засоби можна використовувати в різних ситуаціях:

  • під час вивчення нового матеріалу;
  • для узагальнення та систематизації знань;
  • для повторення;
  • для контролю засвоєного матеріалу;
  • семінари, вікторини, позаурочні заходи.

Основною перевагою інформаційних технологій є те, що комп’ютерні демонстрації можуть бути органічною складовою будь-якого уроку та можуть ефективно допомогти вчителеві й учневі. Іншою важливою обставиною є те, що існують такі фізичні процеси або явища, які неможливо спостерігати візуально в лабораторних умовах.

Розробка комп’ютерних уроків вимагає особливої підготовки. Я вважаю, що до таких уроків потрібно писати сценарії, органічно «вплітаючи» в них і справжній експеримент, і віртуальний (реалізований на екрані монітора). Особливо хочеться відзначити, що моделювання різних явищ ні в якому разі не замінює «живих» дослідів, та в поєднанні з ними дозволяє на більш високому рівні пояснити зміст того чи іншого навчального матеріалу. Такі уроки викликають в учнів справжній інтерес, примушують працювати всіх і якість знань при цьому помітно зростає.

Хочеться зауважити, що інформаційно-комп’ютерні технології – це досить потужні механізми, які мають багато можливостей. Але вони не заміняють викладача, а можуть бути тільки інструментом у руках викладача. Причому таким інструментом, який є потужним у своїх функціях, і має дуже великий ресурс використання.

Інструмент «виконує» завдання того, хто ним керує. Таким чином, і ставитися до цих технологій треба лише як до інструменту, зробленого для полегшення праці, а не до генератора команд та ідей.

Таким чином, настав час озброїти вчителя новим інструментом і результат негайно позначиться на наступних поколіннях.

 

 

 

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

НА ДОПОМОГУ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСУ

Фізика

  1. http://kabfiz-roippo.at.ua/ - кабінет фізики РОІППО
  2. Інтернет - ресурси для уроку фізики. [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://lib.sowa.com.ua/pytivnuk_fizuka.htm – Назва з екрана
  3. http://fizkabinet.ru Відеоуроки, уроки,презентації, корисні матеріали, бібліотека вчителя
  4.  http://osvita.ua/school/lessons_summary/physics - Освітянський сайт (розробки уроків та інше)
  5. http://sp.bdpu.org - Шкільна фізика (розробка і підтримка - Ігор Філоненко)
  6. http://fizika.net.ua – Сайт вчителів України. Розробки уроків, методика викладання, використання інформаційних комунікаційних технологій на уроці, педагогічні програмні засоби і комп’ютерні програми.
  7. http://sp.bdpu.org – Шкільна фізика. Книги, підручники, задачники, лабораторні та практичні роботи, демонстрації курсу фізики середньої школи. Всі матеріали систематизовані за категоріями (теорія, задачі, тести тощо) та за роками вивчення фізики в школі (7, 8 тощо).
  8. http://www.phys-encyclopedia.net/index.html - Фізична Енциклопедія. 5-ти томна фізична енциклопедія. Фундаментальне науково-довідкове видання, що містить зведення по всіх областях сучасної фізики.
  9. http://www.msl.lviv.ua - Лабораторія магнітних сенсорів. Окремі розділи сайту присвячені розробкам лабораторії, її проектам і дослідженням. Перераховані партнерські організації, а також конференції та публікації.
  10. http://physics.com.ua - Електронний журнал Physics.com.ua. Наукові дослідження і технічні розробки по фізиці. Новини , факти, люди,інтерв'ю. Теорія і практика. Каталог статей. Каталог посилань . Форум.Науково-технічні розробки. Документація, бібліотека. Тести знань. Палата мір і ваг. Робота для фізиків. Гумор, сатира, лірика.
  11. http://roshchupkin.sumy.ua – Sergey Roshchupkin. Присвячений науковій роботі лабораторії, проведенню наукових семінарів іконференцій, новим публікаціям в області теоретичної фізики.
  12. http://xoptimum.narod.ru - Обчислювальна аеро-гідродинаміка. На сайті: CFD - конференції, гранти, робота, посилання, технічні звіти, результати, візуалізація течій. Усе, що зв'язано з обчислювальною гідромеханікою.
  13. http://www.chis.kp.km.ua - ВГО 'Асоціація учителів фізики'. Офіційний сайт Асоціації. Містить інформацію про мету і учасників, інформацію про олімпіади, конкурси, видавництва, що мають відношення до фізики в середній школі, розробкии учасників, послання на сайти, присвячені темі викладання фізики в середній школі.
  14. http://fizmet.org.ua - Методика навчання фізики, загальні питання. Конспекти лекцій з загальних питань методики навчання фізики відповідно до програм для студентів педагогічних університетів.
  15. http://om1.nm.ru - Пояснення Світу - коротке й просте. Логічне обґрунтування основних законів Природи.
  16. http://www.iop.kiev.ua - Інститут фізики НАН України. Науковий інститут НАН України і цим все сказано. Інститут наш, а от сайт лише англійською мовою.
  17. http://www.ipm.lviv.ua - Сайт фізико-механічного інституту НАНУ. Сайт містить корисну інформацію для всіх, кого цікавлять проблеми механіки матеріалів та методи захисту металоконструкцій від корозії.
  18. http://www.phys.com.ua - Газета 'Фізика життя й життя фізики'.
  19. http://zyurvas.narod.ru - Теорія ймовірностей - сайт доцента Жернового Ю.В. Лекції з теорії ймовірностей та з імітаційного моделювання систем масового обслуговування з використанням GPSS World, статті Жернового Ю.В,дипломні роботи з моделювання систем масового обслуговування.
  20. http://www.curator.ru/physics/index.html Інтернет-ресурси по фізиці для вчителя
  21. http://fiziks.org.ua – Фізика в школі
  22. http://fizika.biz/ - Весь курс Фізики
  23. http://www.college.ru/physics/ - Відкритий коледж: Фізика

 

Вчителю астрономії:

Інститути й університети

1. http://www.sai.msu.su - Державний Астрономічний Інститут ім. П.К. Штернберга

2. http://www.inasan.rssi.ru/inframe.html - Інститут астрономії (ІНАСАН) РАНЕЙ

3. http://www.iki.rssi.ru - Інститут космічних досліджень (ІКД) РАНЕЙ

4. http://www.stsci.edu - Space Science Institute (USA)

5. http://cfa-www.harvard.edu/cfa-home.html - Гарвард-Смітсоновський центр (USA)

6. http://www-astro.phast.umass.edu/ - Univ.Mass./ Five College Astron.Program

Обсерваторії

7. http://www.eso.org - European South Obs.

8. http://www.sao.ru - Спеціальна астрофізична обсерваторія (САО) РАНЕЙ, Північний Кавказ

9. http://www.noao.edu/kpno/kpno.html - Kitt Peak National Obs. (USA)

10. http://www.stsci.edu/public.html - Зображення з HST (Космічного телескопа Хаббла)

11. http://www.hao.ucar.edu/public/research/mlso/ - Mauna Loa Solar Obs.

12. http://www.apo.nmsu.edu - Apache Point Obs. (Sunspot, New Mexico) огляд неба

13. http://dir.yahoo.com/Science/Astronomy/Telescopes/ - Пошук інформації про телескопи й астрономічні інструменти.

21. http://cats.sao.ru/ - Колекція астрофізичних каталогів, з системою пошуку.

22. http://www.hao.ucar.edu/public/research/mlso - Mauna Loa Solar Obs. Щоденні зображення Сонця в H-alpha, He I, і "coronal image" (позаземний коронограф)

23. http://umbra.gsfc.nasa.gov/images/latest.html - Зображення Сонця SOHO

24. http://umbra.nascom.nasa.gov/images/latest.html - Зображення Сонця в різних спектральних діапазонах, від інфрачервоного до рентгенівського діапазону.

25. http://www.lpl.arizona.edu/rhill/alpo/solstuff/recobs.html - Фотографії Сонця в безперервному спектрі і у лініях водню. Графіки сонячної активності за останні місяці.

26. http://www.hao.ucar.edu/public/slides/slides.html - Незвичайні фотографії сонячної корони

27. http://www.hao.ucar.edu/public/slides/slide1 5.html - Сонячна активність у рентгенівських променях.

28. http://www.hao.ucar.edu/public/slides/slide13.html - Сонячний протуберанець в динаміці

29. http://www.hao.ucar.edu/public/slides/slide4.html - Магнітні поля на Сонці http://sohowww.nascom.nasa.gov - Архів фотографій Сонця.

30. http://www.nso.noao.edu/synoptic/synoptic.html - Зображення Сонця в лініях різних елементів: Fe I, Ca II, He I, що приходять в різних шарах атмосфери Сонця і несхожі один на одного.

31. http://www.bbso.njit.edu/cgi-bin/LatestImages - анімаційні зображення Сонця за останні 30 днів.

32. http://www.sel.noaa.gov/solar_images/ImageIndex.cgi - архів фотографій Сонця з 1997 року.

doc
Додано
8 січня 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку