Консультація для батьків «Адаптація учнів 5-х класів до умов навчання в основній школі».

Про матеріал
Дана консультація допоможе класному керівнику донести до батьків важливу інформацію щодо адаптації учнів у 5-му класу.
Перегляд файлу

Консультація для батьків «Адаптація учнів 5-х класів до умов навчання в основній школі».

Розробила: Носенко Анна Сергіївна

Мета: залучити батьків до співпраці для покращення і полегшення адаптаційного періоду в учнів 5-х класів; встановлення «партнерських» відносин з батьками у навчально-виховному процесі.

План консультації:

  1. Що таке адаптація пятикласника?
  2. Умови шкільного успіху й гармонійного навчання в 5-му класі.
  3. Що ускладню адаптацію дитини до нових умов навчання?
  4. Лінь чи інші причини небажання вчитися?
  5. Рекомендації та правила, які корисно використовувати у вихованні дітей під час адаптації.

Хід тренінгу

  1. Що таке адаптація пятикласника?

Вправа «Не хочу хвалитися, але я…»

Мета: розвивати уміння стислої самопрезентації.

Хід вправи: кожен з учасників має назвати своє імя і продовжити фразу «Не хочу хвалитися, але я…», розповівши про себе щось цікаве.

Правила:

  1. Говорити від свого імені;
  2. Не перебивати інших;
  3. Не ображати інших;
  4. Не існує правильної чи не правильної відповіді. Вірна відповідь та, яка точно і правдиво передає ваші почуття;
  5. Краще промовчати, ніж говорити не те, про що думаєш насправді (відповідь має бути чесною);
  6. Все, про що ми говорили, має залишитися таємницею. Не можна за межами тренінгу обговорювати те, що ви дізнались про інших.

*Виступ кожного з присутніх.

- Скажіть будь ласка, шановні батьки, чи легко вам було почати розповідь про себе? Чи були у вас якісь труднощі?

*Обговорення питання.

На першому занятті  з новим класним керівником учні, вже 5-го класу, теж будуть відчувати невпевненість та соромязливість. Все це повязане з початком адаптаційного періоду в 5-му класі. Що ж це за період такий і що означає сама адаптація? Розгляньте зображення на дошці.

 

 

 

 

 

Шкільна адаптаціяце пристосування дитини до умов і вимог середньої школи, які для неї є новими порівняно з умовами початкових класів.

Будь-які зміни в житті і діяльності дитини викликають специфічні проблеми. Ці проблеми не є критичними, якщо знати, як з ними боротися. Коли дитина переходить в 5 клас  - її звичне життя змінюється. Умови навчання, які змінилися, ставлять більш складні завдання інтелектуального і особистісного розвитку. Процес звикання до цих нових умов навчального середовища, шкільних вимог і порядків, нового оточення, нових умов життя пояснюється як адаптація. Адже адаптування дитини відбувається не тільки до нової соціальної ролі, а в першу чергу до особливостей засвоєння знань в нових умовах.

  1. Умови шкільного успіху й гармонійного навчання в 5-му класі.

Для того щоб адаптація дитини пройшла успішно, необхідно приділяти їй достатню кількість уваги, попри «запари» на роботі, постійну зайнятість хатніми справами та іншим. Давайте з вами розглянемо, які ж є умови успіху й гармонії у навчанні для БАТЬКІВ пятикласника. Адже сам вам необхідно створити ці умови для успішного й гармонійного розвитку дитини. Зверніть увагу на дошку.

*На дошці представлені картки.

  • Безумовне прийняття дитини, незважаючи на невдачі.
  • Прояв батьками інтересу до шкільного життя дитини.
  • Надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація обґрунтованого контролю за її навчальною діяльністю.
  • Знайомтесь і підтримуйте стосунки з новими вчителями та однокласниками дитини.
  • Не допускайте фізичних засобів впливу, залякування, критики в адресу дитини, особливо в присутності інших.
  • Заохочуйте дитину, і не тільки за успіхи у навчанні.
  • Розвивайте самоконтроль, самооцінку й самодостатність дитини.
  • Враховуйте самопочуття дитини під час адаптації. Не всі діти швидко звикають до нових умов. Через такі переживання у тини може погіршуватися самопочуття.

*Обговорення з батьками значущості кожного пункту.

- Хочу запропонувати вам, шановні батьки, стати учасниками ситуацій коли дитині на шляху трапляються проблеми адаптації. (На декількох картках записані проблемні ситуації. Один учасник консультації витягує навмання картку, зачитує умову та пояснює як би він повів себе в даній ситуації. Інші учасники уважно вислуховують, після чого можуть доповнити відповідь, погодитись або не погодитись з нею, в останньому випадку необхідно пояснити власну думку).

*Батьки (декілька з присутніх) по бажанню беруть учать у даному завданні.

*Проблемні ситуації, записані на картках.

  • Ваша дитина мала високі успіхи у початковій школі. Її рівень знань був високим. Перейшовши до 5-го класу її оцінки значно погіршилися.
  • Ваша дитина, останнім часом, стала емоційно напружена. Нічого не розповідає про шкільне життя, навчання, нових вчителів, друзів.
  • Ви помітили, що ваша дитина приділяє мало часу домашнім завданням. Часто «сидить в телефоні/компютері», спілкується з друзями, про яких ви нічого не знаєте.

 

  1. Що ускладнює адаптацію дитини до нових умов навчання?

 

Перейшовши до 5-го класу, дитини пізнає багато нового і цікавого. Іноді нове може ускладнити навчальний процес. Що ж це може бути?

 

  • Нові педагоги. Протиріччя та неузгодженість різних вчителів. До дитини вперше ставлять так багато вимог. Для успішної адаптації, дитина повинна навчитися враховувати ці вимоги, співвідносити їх одне з одним, долати повязані з цим труднощі, тому що ці вміння необхідні у дорослому житті.
  • Потік інформації. На пятикласника порушується потік інформації, насичений незрозумілими ще словами та термінами. Вихід з цієї ситуації простий. Поясніть дитині, що нерозуміння слів, якоїсь інформаціїце кроки до нерозуміння шкільного матеріалу, в результаті чого знизиться успішність дитини. Щоб цього не допустити, зясовуйте, що дитині важко вдається і намагайтеся пояснити ту чи іншу інформацію чи терміни. Надійними помічниками для вас стануть словники та інтернет.
  • Де моя добра Анна Сергіївна? У пятому класі багато учнів відчувають самотність, через відсутність улюбленої вчительки молодших класів, ще й класному керівнику часто не вистачає часу приділяти увагу в тій же мірі. Батьки в цьому випадку мають розуміти, що це все природні переживання необхідні для розвитку дитини, бо вони допомагають дорослішати.

Якщо ви помітили, що адаптація затягується, зверніться до шкільного психолога. Ми маємо стати більш уважними, добрими до дитини, таким чином допомагаючи їй освоїти свою нову шкільну позицію.

 

  1. Лінь чи інші причини небажання вчитися?

Ваша дитина почала приносити зі школи погані оцінки і пояснює це тим, що їй тяжко, раніше було краще. НЕ ПІДТРИМУЙТЕ ЦИХ РОЗМОВ!!! Краще зясуйте разом чому дитина не хоче вчитися. Більшість батьків вважають, що в основі небажання вчитися лежить лінь дитини, але чи насправді це так? Ваша дитина постійно зайнята своїм хобі, чи охоче допомагає вам по господарству? То думки,  що дитина лінива, можете сміливо викидати з голови.  В чому ж причина небажання вчитися, якщо не в ліні?

Для того, щоб краще розуміти свою дитину, причини її успіхів та невдач, в першу чергу необхідно проводити більше часу разом. Радійте разом з дитино, сумуйте разом з нею, але ніколи не карайте її за погані оцінки! Це може викликати лише негативне ставлення до шкільних предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Рекомендації та правила, які корисно використовувати у вихованні дітей під час адаптації.

 

 

  • Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
     
  • Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей
     
  • Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
     
  • Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
     
  • Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
     
  • Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
     
  • Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
     
  • Головне новоутворення підліткового вікового періодувідкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
     
  • Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
     
  • У дітей настає криза, повязана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, зявляється страх перед невідомим дорослим життям.
     
  • Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
     
  • Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
     
  • Розширюється коло спілкування, зявляються нові авторитети.
     
  • Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
     
  • У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Галата Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Солониченко Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2020
Переглядів
6782
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку