Суть булінгу вбачають все-таки не в самій агресії або злості кривдника, а в презирстві, зневазі — сильному почутті відрази до покірливого, того, хто ніби не заслуговує на повагу. Це дозволяє кривдникам шкодити без почуття провини, співчуття чи емпатії. Кривдник надає собі привілеї домінантності, контролю, права виключення та ізоляції жертв.
Існує багато причин, чому деякі діти здійснюють булінг. Найчастіше виділяють такі причини: помилкове уявлення про те, що агресивна поведінка допустима; бажання завоювати авторитет в очах друзів та однолітків; бажання привернути увагу впливових дорослих; нудьга, здирство, компенсації за невдачі в навчанні чи громадському житті; через тиск батьків, через жорстоке поводження батьків та відсутність їхньої уваги до дитини.
Р О Б І Т Ь ! Втішайте свою дитину. Прибираючи чи готуючи їжу, щось наспівуйте. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте співчутливо й уважно. Визначте чіткі та тверді умови для дитини. Не скупіться на нагороду — похвалу чи поцілунок. Не втрачайте почуття гумору. Проблеми «батьків і дітей» немає там, де дружать і мають спільні заняття
Не перебивайте дитину, не говоріть, що ви вже все зрозуміли, не відвертайтесь, поки підліток не закінчить розповідати. Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова. Не вимагайте одразу дуже багато. Не слід постійно виправляти дитину, повторюючи: «Не так! Перероби!». Не треба піддавати критиці дитину навіть сам на сам, тим більше не слід цього робити при інших людях. Не треба встановлювати для дитини дуже багато правил: вона перестане звертати на них увагу. Не перестарайтесь, створюючи дитині дуже багато стимулів або вражень. Не виявляйте надмірного занепокоєння з приводу кожної зміни в дитині: невеликого руху вперед або, навпаки, деякого регресу. НЕ РОБІТЬ !
Вислови, яких ніколи не повинна чути ваша дитина «Підеш в школу, – ще довідаєшся...», «Може там з тебе людину зроблять !...» ! «Мені такий хлопчик (таке ледащо...) не треба ...!» ! « Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)» «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!» ! «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта...» «А чого від нього чекати гарного? Він же...» «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу...», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку... Ще чого!..» «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти...» «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу... Втомилася я вже прибирати після тебе...» «І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати...», «Скільки це може продовжуватися...» «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка... Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею...».
ЯК ДІЯТИ БАТЬКАМ ДИТИНИ - БУЛЕРА (поради) ПОСТАВИТИСЯ ДО БУЛІНГУ СЕРЙОЗНО (не сприймати його як тимчасове явище в поведінці дитини) ПОСПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ (з метою з’ясування причин такої поведінки, шляхів вирішення проблеми) ПРИЙТИ З ДИТИНОЮ НА ПРИЙОМ ДО ПСИХОЛОГА (фахівець допоможе розібратися у психологічних аспектах булінгу) НЕ ДОПУСКАТИ ОБРАЗ ДИТИНИ ВДОМА (часто діти, які зазнають насильства вдома, самі в школі стають кривдниками) ПОСТІЙНО АКЦЕНТРУВАТИ ДИТИНІ НА НЕОБХІДНОСТІ СПІВЧУВАТИ, СПІВПЕРЕЖИВАТИ, РОБИТИ ДОБРО
Дотик Один із найважливіших проявів любові людини. Тактильна ласка однаково важлива як для дівчаток, так і для хлопчиків. Тому коли ви виражаєте свою любов за допомогою ніжних дотиків, поцілунків, цим можна сказати набагато більше, ніж словами «Я тебе люблю». «П’ЯТЬ ШЛЯХІВ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ»
Подарунок Це символ любові тоді, коли дитина відчуває, що батьки справді турбуються про неї. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Подарунки не обов’язково купувати, їх можна знаходити, робити самим. Подарунком може стати що завгодно: польові квіти, камінчики, чудернацької форми гілочка, горішок. Головне – придумати, як його подарувати.
Допомога Кожного дня діти звертаються до вас із різноманітними запитаннями, проханнями. Завдання батьків – почути їх і відповісти. Якщо ми допомагаємо дитині й робимо це з радістю, то душа її наповнюється любов’ю. Допомога дітям – не означає повністю обслуговувати їх. Коли вони підростуть, мусимо навчити їх усього, щоб і вони допомагали нам.
«Для люблячих батьків немає нічого дорожчого за дитину. Це — вічна істина, бо сенс людського життя в тому, щоб повторити себе в новій людині, повторити на вищій основі, підняти своїх дітей на вищий ступінь розумового, морального, естетичного розвитку, ніж досягли ми самі, батьки» В.Сухомлинський
«Для люблячих батьків немає нічого дорожчого за дитину. Це — вічна істина, бо сенс людського життя в тому, щоб повторити себе в новій людині, повторити на вищій основі, підняти своїх дітей на вищий ступінь розумового, морального, естетичного розвитку, ніж досягли ми самі, батьки» В.Сухомлинський