Роль сім’ї у формуванні мовленняДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО
ВІКУ
Ти велична і простора.
Ти стара і вічно нова Ти могутня, рідна мово!
Мово - пісня колискова
Мова - матері уста
Іван Багряний
Основи мовнленнєвого розвитку дитини закладаються в дитинств . Це в дбувається в природному с мейному середовищ . Дитина чує н жний сп в матер , її лаг дний голос. Для немовлят найважлив шим є емоц йне сп лкування, яке починається з посм шок, погляд в батьк в, близьких родич в. На цьому етап розвитку для дитини дуже важливими є так характеристики голосу, як висота, сила нтонац я.
Батькам сл д пам’ятати, що мовленнєвий розвиток д тей формується з перших дн в життя дитини найактивн ше розвивається у перш 3 роки малюка. Але це можливо т льки за умови пост йного сп лкування дорослих з дитиною. Важливо створити для дошк льника в с м’ї з перших дн в його життя сприятливе розвивальне мовленнєве середовище.
Мовленню потр бно вчити перш за все шляхом прикладу. Недарма кажуть - дитина, неначе губка, поглинає в себе все, що чує. У розмов з д тьми батьки повинн враховувати р вень їх мовлення, але разом з тим мова дорослих повинна бути б льш досконалою:
р зноман тною за побудовою речень,
багатою за словником, виразною за нтонац єю. Спонукаючи дитину
до запитань, ви розвиваєте її п знавальну активн сть, забезпечуєте повноц нний розвиток дитини.
Дитина має чути правильне,ч тке лог чно посл довне мовлення,без помилок дефект в, тому це те, на що батькам потр бно спрямувати всю увагу зусилля. Забудьте про сюсюкання, коп ювання дитячого мовлення. Не допускайте у сп лкуванн з д тьми спотвореної вимови сл в, вимовляйте завжди слова правильно, як за звуковим складом, так за формою. Розмовляти з д тьми потр бно звичайною, правильною мовою, але мовою простою , головне, розмовляти пов льно, ч тко голосно. Мова дорослого повинна бути доброзичлива, м’яка, лаг дна, емоц йна й виразна, звучати плавно, мелод йно.
Саме у с м’ї складається те чи нше в дношення до л тератури. Домашн с мейн читання, розпов д в с мейному кол , жив бес ди д тей з батьками та близькими людьми дають направлення
л тературному розвитку д тей, а також розвитку їх мовлення, збагачення словника. Читайте книги дитин доти, доки вона не навчиться робити це самост йно. Спробуйте оточити малюка р зними ц кавими творами,
якщо вона каже, яку казку хот ла
б почути сьогодн , обов'язково бер ть це до уваги.