КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА
ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
КАФЕДРА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ПОРТФОЛІО
на тему: «Управлінська діяльність у атестаційний
та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти».
Студентки групи Дом-1-24-1.4з
Ель-Заммар Оксани Валеріївни
Зміст
1. Звернення до директора та вихователя – методиста, зміст мета і завдання портфоліо.
Шановні Ольго Миколаївно та Наталіє Костянтинівно!
З повагою та натхненням представляю Вашій увазі портфоліо на тему «Управлінська діяльність у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти». Сподіваюся, що цей матеріал стане корисним ресурсом для вдосконалення управлінської діяльності як директора, так і вихователя-методиста і зручним інструментом для підтримки й оптимізації управлінських процесів, які сприятимуть розвитку професійної майстерності педагогів у ЗДО, особливо в умовах сучасного реформування освітньої системи.
Мета цього портфоліо - сприяти ефективній організації управлінської діяльності в атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти.
Основними завданнями є:
Щиро сподіваюся, що цей матеріал стане в нагоді вам та колегам у закладі, сприятиме організації якісної управлінської діяльності і допоможе підвищити ефективність роботи всіх педагогів ЗДО.
2. Анотований каталог нормативно-правових документів.
№ з/п |
Назва нормативно-правового документа, його вихідні дані, дата |
Анотація до документу |
QR-код та активне покликання на документ |
1 |
Закон України “Про освіту” № 2145-VIII затверджено 05.09.2017 |
- Визначає право педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. - Окреслює основи для систематичного професійного розвитку педагогів. |
|
2 |
Закон України “Про дошкільну освіту” № 2628-III, затверджено 11.07.2001 |
- Включає положення про професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації педагогів у сфері дошкільної освіти. |
|
3 |
Закон України “Про повну загальну середню освіту” № 463-IX, затверджено 16.01.2020 |
- Містить вимоги до забезпечення умов для професійного розвитку працівників середньої та дошкільної освіти. |
|
4 |
Закон України “Про вищу освіту” № 1556-VII, затверджено 01.07.2014 |
- Забезпечує законодавчу основу для підготовки та підвищення кваліфікації фахівців у галузі освіти, зокрема вищої та дошкільної. |
|
5 |
Закон України “Про фахову передвищу освіту” № 2745-VIII, затверджено 06.06.2019 |
- Регулює вимоги до підвищення кваліфікації працівників фахової передвищої освіти, які можуть стосуватися і педагогів ЗДО. |
|
6 |
Закон України “Про професійний розвиток працівників” № 4312-VI, затверджено 12.01.2012 |
- Встановлює засади для професійного розвитку, підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників усіх рівнів, зокрема у ЗДО. |
|
7 |
Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” № 848-VIII, затверджено 26.11.2015 |
- Визначає основи наукової діяльності та передбачає підвищення кваліфікації наукових та науково-педагогічних працівників, які також працюють у ЗДО. |
|
8 |
Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників” № 1109, затверджено 23.12.2015 |
|
|
9 |
Наказ Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників” № 805 затверджено 09.09.2022 |
- Положення про атестацію педагогічних працівників |
|
10 |
Наказ Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Методичних рекомендацій для професійного розвитку науково-педагогічних працівників” № 1341 затверджено 30.10.2020 |
- Включають рекомендації щодо організації та впровадження системи професійного розвитку працівників ЗДО. |
|
11 |
Постанова Кабінету Міністрів України “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”
Порядок № 800 затверджено 21.08.2019 |
- Порядок визначає процедуру, види, форми, обсяг (тривалість), періодичність, умови підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів освіти і установ усіх форм власності та сфер управління, включаючи механізм оплати, умови і процедуру визнання результатів підвищення кваліфікації. |
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
|
12 |
Лист Міністерства освіти і науки України “Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні” МОН № 1/12392-22 від 21.10.2022 |
- Містить роз’яснення щодо особливостей атестації та підвищення кваліфікації під час воєнного стану.
|
2.Анотований каталог публікацій.
№ з/п |
Автор/автори, назва статті /посібника, назва журналу, рік видання, місяць, стор. |
Анотація до статті/посібника, що відображає тему портфоліо
|
QR-код та активне покликання на статтю/посібник |
1 |
Атестація педпрацівників під час війни: що варто знати Автор Бур' ян О.О. від 29.01.2024 Платформа Всеосвіта |
Практичні поради та важливі роз'яснення щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2024 році. |
|
2 |
Відповідаємо на питання про атестацію педагогів відповідно до нового Положення Автор Володимир Божинський від 28.10.2023 Платформа НУШ нова українська школа |
Питання-відповіді Юридичне розʼяснення: -чи можна атестуватися за двома посадами одночасно; коли дозволена позачергова атестація; які особливості атестації для керівників закладів освіти; що робити, якщо за один із пʼяти років немає жодної години підвищення кваліфікації; як атестуватися педагогам за кордоном/у простої.
|
|
3 |
Атестація педагогів дошкільного закладу Автор Ільченко Лариса від 17.10.2024 Журнал освітян-Педрада. |
Про ключові дати і заходи атестації педагогів
|
https://oplatforma.com.ua/article/17716-atestatsiya-pedagogiv-doshkilnogo-zakladu |
4 |
Положення про атестацію педагогів: що нового 23.09.2024 |
Про Нове положення про атестацію, вимоги для присвоєння кваліфікаційних категорій, чергова та позачергова атестації, \атестація педагогів в умовах війни
|
|
5 |
Що потрібно знати педагогу про атестацію за новими вимогами Автор Гриценко О.І. Від 13.02.2024 Платформа Всеосвіта |
Консультація для педагогів Що потрібно знати педагогу про атестацію та підвищення кваліфікації |
4.Анотований каталог вебінарів, конференцій.
Атестація – це мотивація до фахового й особистісного зростання кожного педагогічного працівника.
Постанова Кабінету Міністрів України
“Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”
Закон України “Про освіту” № 2145-VIII затверджено 05.09.2017
Платформа на Урок, все про атестацію. https://naurok.com.ua/post/atestaciya-pedpracivnikiv-za-novim-polozhennyam-korotko-pro-golovne
Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.
Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об’єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.
У 2024 році в Україні відбулися зміни в процесі атестації педагогічних працівників, які були закріплені новим Положенням про атестацію, що набрав чинності з 1 вересня 2024 року № 805. Основні зміни стосуються таких аспектів:
1. Атестація за сертифікацію: Педагоги, які успішно пройшли сертифікацію, тепер можуть зарахувати цей процес як проходження атестації з присвоєнням кваліфікаційної категорії. Це означає, що сертифікація набула статусу альтернативи традиційній атестації, що спрощує процедуру для педагогів.
2. Зміни в термінах подачі заяв: Для проведення чергової атестації атестаційні комісії повинні скласти список педагогічних працівників до 10 жовтня. Якщо педагог не включений у цей список, він має право подати заяву до 20 грудня поточного року.
3. Позачергова атестація: Введено нові підстави для проведення позачергової атестації, такі як ініціатива керівника закладу освіти або досягнення педагога в конкурсах. Педагог може також ініціювати атестацію, якщо має визначні досягнення, зокрема, в сертифікації .
4. Атестація за сумісництвом: Для педагогів, які працюють за сумісництвом, атестація проводиться з предмета, що викладається за спеціальністю. При цьому присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження .
5. Документи і процес: Змінено підходи до документального оформлення атестації. Тепер необхідно чітко документувати всі етапи процесу, включаючи збори комісій і результати атестації.
Ці зміни мають на меті спростити процедуру атестації, зробити її більш доступною та справедливою для педагогів, покращити їх професійний розвиток і мотивацію.
Алгоритм проведення атестації педагогічних працівників у 2024 році відповідно до нової редакції Положення про атестацію:
1. До 20 вересня – видається наказ про створення атестаційної комісії І рівня та затвердження її складу.
- Комісія повинна складатися щонайменше з п'яти осіб, обов’язково включаючи представника відповідних профспілкових органів.
- Персональний склад комісії може змінюватись протягом року, з відповідним оформленням у протоколі.
2. До 10 жовтня:
- Розглядаються списки педагогічних працівників для чергової атестації, із зазначенням строків підвищення кваліфікації або стажування за відповідною дисципліною (списки надає керівник).
- Розглядаються заяви педагогічних працівників:
- щодо перенесення строку атестації;
- щодо позачергової атестації;
- щодо присвоєння вищої кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), ніж пропонує керівник (педагогічні звання присвоюються лише за поданням керівника).
- Розглядаються подання керівника або педради на позачергову атестацію:
- на присвоєння кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання;
- у випадку зниження рівня професійної діяльності педпрацівника.
- Позачергова атестація з метою підвищення кваліфікаційної категорії можлива не раніше ніж через два роки після останнього присвоєння.
3. До 20 жовтня – комісія затверджує списки педпрацівників, графік роботи, приймає рішення щодо перенесення строку чергової атестації.
- Видається відповідний наказ; рішення про перенесення строку атестації може прийматись і пізніше.
- Можуть створюватись експертні групи.
- Графік атестації надається педпрацівникам під підпис.
4. До 1 березня – керівник подає атестаційній комісії характеристики про діяльність педпрацівників у міжатестаційний період.
- Характеристики затверджуються протоколом засідання атестаційної комісії (вимоги прописані в п.3.4 Типового положення).
5. До 15 березня – комісія вивчає педагогічну діяльність працівників (шляхи вивчення вказано у п.3.3 Типового положення).
6. До 20 березня – педпрацівники ознайомлюються з характеристикою під підпис.
7. Терміни атестації:
- І рівень – до 1 квітня.
- ІІІ рівень – до 25 квітня.
8. У день засідання:
- оформляється протокол;
- засідання проводиться у присутності працівника, хоча за рішенням комісії можливе його проведення без присутності працівника (п.3.6 Типового положення);
- рішення приймається простою більшістю голосів і підписується всіма членами комісії;
- члени комісії можуть надати окрему письмову думку щодо рішення, що додається до протоколу;
- рішення комісії повідомляється педпрацівникові під підпис після засідання.
9. Атестаційний лист у двох примірниках надається працівникові під підпис не пізніше трьох днів після атестації (заклад – до 3 квітня).
10. Наказ про присвоєння кваліфікаційної категорії видається протягом п’яти днів після засідання атестаційної комісії (заклад – до 5 квітня).
11. Доведенню наказу до відома педпрацівника під підпис і передача в бухгалтерію для нарахування зарплати здійснюється у триденний строк (заклад – до 8 квітня).
12. Апеляції:
- Подання апеляції до комісії вищого рівня можливе протягом десяти днів з дня вручення атестаційного листа (до 13 квітня для комісії І рівня).
13. Розгляд апеляцій
Таблиця з ролями директора, вихователя-методиста та алгоритм дій педагога і атестаційної комісії під час атестаційного періоду відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників від 09 вересня 2022 року №805:
Роль |
Діяльність у процесі атестації |
Директор ЗДО |
1. Формує атестаційну комісію, видає наказ про її створення та затверджує склад (до 20 вересня). |
Вихователь-методист ЗДО |
1. Надає методичну підтримку педагогам у підготовці до атестації, інформує про необхідні процедури. |
Атестаційна комісія ЗДО |
1. Визначає строки і графік проведення атестації педагогічних працівників (до 20 жовтня) та затверджує списки працівників, що підлягають атестації. |
Алгоритм діяльності педагога |
1. До 10 жовтня педагогічний працівник подає до комісії заяву для проходження чергової або позачергової атестації, перенесення строку або підвищення кваліфікаційної категорії (якщо є необхідність). |
Алгоритм діяльності атестаційної комісії ЗДО у атестаційний період:
Використані джерела для створення Портфоліо:
1 |
Закон України “Про освіту” № 2145-VIII затверджено 05.09.2017 |
2 |
Закон України “Про дошкільну освіту” № 2628-III, затверджено 11.07.2001 |
3 |
Закон України “Про повну загальну середню освіту” № 463-IX, затверджено 16.01.2020 |
4 |
Закон України “Про вищу освіту” № 1556-VII, затверджено 01.07.2014 |
5 |
Закон України “Про фахову передвищу освіту” № 2745-VIII, затверджено 06.06.2019 |
6 |
Закон України “Про професійний розвиток працівників” № 4312-VI, затверджено 12.01.2012 |
7 |
Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” № 848-VIII, затверджено 26.11.2015 |
8 |
Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників” № 1109, затверджено 23.12.2015 |
9 |
Наказ Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників” № 805 затверджено 09.09.2022 |
10 |
Наказ Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Методичних рекомендацій для професійного розвитку науково-педагогічних працівників” № 1341 затверджено 30.10.2020 |
11 |
Постанова Кабінету Міністрів України “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників” № 800 затверджено 21.08.2019 |
12 |
Лист Міністерства освіти і науки України “Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні” МОН № 1/12392-22 від 21.10.2022 |
13 |
Платформа на Урок, все про атестацію. https://naurok.com.ua/post/atestaciya-pedpracivnikiv-za-novim-polozhennyam-korotko-pro-golovne |
14 |
Журнал освітян- Педрада. |
15 |
Журнал освітян- Практика управління Дошкільним закладом |
16 |
Платформа Всеосвіта |