Консультація для батьків"Слухняні пальчики"(розвиток дрібної моторики вдома)

Про матеріал
Консультація для батьків "Слухняні пальчики"(розвиток дрібної моторики вдома) представлена у незвичайній формі у вигляді ЛепБука. ЛепБук - це практичний посібник для батьків у якому пропонуються деякі направлення на розвиток дрібної моторики. Форма роботи індивідуальна та під пильним наглядом дорослого.
Перегляд файлу

99d48ee2a05e 

 

 

 

  Олешківська спеціальна школа Херсонської обласної ради

 

 

Консультація для батьків

(розвиток дрібної моторики вдома)

Картинки по запросу "малюнок про пальчики"

Підготувала: вихователь

дошкільної групи

Кошмата Ю.С.

 

 

Олешки 2020

 

 

99d48ee2a05e99d48ee2a05e99d48ee2a05e99d48ee2a05e99d48ee2a05e99d48ee2a05e 

 

 

 

Про розвиток дрібної моторики говориться багато. Але чомусь усі акцентують увагу на тому, що дитині це знадобиться тільки для того, щоб потім красиво писати. Але ж писати - це ще так не скоро! До того, як дитина піде до школи, мине шість років!

Розвивати дрібну моторику у дітей мами або бабусі починають ще з дитинства, хоча самі цього не розуміють… ще тоді, коли беруть маленьку ручку дитини і починають по ній водити та приговорювати якісь слова. Уже в ранньому віці використовуються пальчикові ігри та гімнастика для рук. Яскравим прикладом цього є знамениті:  «Сорока - білобока», «Ладусі-ладусі», «Сім’я пальчиків».

Дрібна моторика — важлива складова розви­тку мовлення. А говорити дитина починає значно рані­ше. І вдосконалення мовлення саме в шість років уже завершується. Тому можна стверджувати, що первинне значення пальчикових ігор — саме розвиток мовлення. Зарядка для пальчиків щодо важливості ані трохи не поступається гімнастиці, артикуляції.

Взаємозв'язок пальчиків і письма очевидний: потріб­но навчитися тримати ручку, плавно виводити великі та маленькі завитки. Відомо, що за все, що ми вміємо робити, відповідає головний мозок. У ньому є багато частин, багато зон, кожна з яких відіграє свою певну роль. У нашому ор­ганізмі все взаємопов'язано. 

Головний мозок — ділянка, що недостатньо вивчена, але вчені довели, що його мовленнєвий центр впритул примикає до ділянки мозку, що відповідає за дрібну мо­торику. Тому, стимулюючи один центр, розвиваємо ін­ший.

Зі всього вищесказаного можна зробити ви­сновок: розвиток дрібної моторики пальців — заняття неважке, дуже цікаве, доступне. Дитина сама прагне досягти успіху. Завдання дорослих — їй не заважати, а створити максимально комфортні умови для занять. І тоді ваш малюк порадує вас не тільки красивим на­писанням літер, але й чистотою свого мовлення.

Розглянемо декілька направлень для розвитку дрібної моторики вдома.

 

Завдання: заповнити різнокольорові кружечки кришками від пластикових пляшок.

Мета: розвивати дрібну моторику, закріплювати рахунок, форму предметів, розвивати сенсорні еталони, логічне мислення, вміння аналізувати.

 

 

 

http://maam.ru/upload/blogs/detsad-236914-1450273022.jpg

Завдання: вчити проводити паралельні лінії та не виходити за контур фігур.

Існують різні види штрихування: горизонтальна, вертикальна, по діагоналі, хвилястими, ламаними лініями. Штрихування малюнків горизонтальними, вертикальними і похилими лініями можна виконувати в різних напрямках: справа наліво і зліва направо, зверху вниз і знизу вгору.

Мета: навчити проводити лінії, не відриваючи руки від листка.

 

Штриховки. Задания.

Завдання: навчити роботі із ножицями (різання в один, та декілька прийомів).

Ножиці — предмет небезпечний, але разом із тим не­обхідний для розвитку дрібної моторики. Спочатку про­сто вчимо різати папір на шматочки, потім — по заданій пря­мій лінії, а вже після цього — вирізаємо фігурки. Це дуже складно для малюків, але так цікаво! Не потрібно, щоб дитина боялася ножиців як вогню. Поясніть, що пальчик ними не відріжеш, але можна зробити боляче.

Мета: розвивати дрібну моторику, формувати тонкі рухи пальців рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: вчити проходити лабіринт спочатку пальцем від «входу» до «виходу», потім олівцем або фломастером, не зачіпаючи стінок лабіринту.

Мета: розвивати дрібну моторику, логічне мислення,увагу, вміння аналізувати.

 

Розмальовка «Багаторазові лабіринти Корівка» 978-966-747-443-0 - фото 2

 

Завдання: вчити заповнювати порожні місця шматочками пластиліну відповідного кольору, відщипувати та розтирати його.

Мета: розвивати моторику та координацію дрібних рухів, формувати стійкі уявлення про колір, форму предметів, розвивати логічне мислення, вміння аналізувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: вчити продівати стрічку між прорізами на шаблоні,  утворюючи візерунок.

Мета: формувати стійкі уявлення про колір, виховувати посидючість, розвивати моторику та координацію дрібних рухів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: вчити проколювати малюнок шпажками по контуру, дотримуючись техніки безпеки при роботі із гострими предметами, дослідити проколений малюнок за допомогою фонарика або лампи.

Мета: розвивати моторику рук та координацію дрібних рухів, точність у проколюванні,  формувати стійкі уявлення про колір, виховувати посидючість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: вчити складати папір, виконувати інструкції, працювати за схемою і здійснювати дії в певній послідовності.

Мета: розвивати дрібну моторику, координації рухів руки, просторову уяву, увагу, виховувати посидючість.

lisichka_origami.jpg (81.8 Kb)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Onyshchenko Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
1453
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку