Консультація для педагогів "Використання спостережень за тваринами в куточку природи як метод ознайомлення дошкільників з природою"

Про матеріал
Природа – джерело перших цінних знань та радісних переживань дитини, які здебільшого запам’ятовуються їй на все життя. Найсприятливішим періодом для виховання гуманного ставлення до природи є дошкільне дитинство. Саме в цей період у дитини формується цілісний образ світу, виникає бажання перевірити на власному досвіді всю інформацію. Тому організовуючи спостереження за розвитком тварин в закладі дошкільної освіти, створюються можливостi для формування у дошкiльникiв системних знань. Розроблені спостереження (подані в таблицях) дадуть змогу педагогам цілеспрямовано систематично працювати з дошкільниками всіх вікових груп.
Перегляд файлу

Консультація для педагогів

 

Використання спостережень за тваринами в куточку природи як метод ознайомлення дошкільників з природою

 

       Центральне місце серед наочних методів ознайомлення дітей з довкіллям займає спостереження за предметами і явищами довкілля.

       Безпосереднє спостереження - це цілеспрямований і організований процес, спрямований на пізнання, уточнення і закріплення знань про довкілля. Це вміння дитини вдивлятись у довкілля, бачити, і помічати ознаки, властивості, виокремлювати в них суттєве, відзначати зміни, що відбуваються у довкіллі, встановлювати причини, доходити узагальнень, висновків.

       В основі спостереження лежать безпосередні відчуття і сприймання предметів і явищ об’єктивної дійсності та їх властивостей. Спостереження, за словами Б.Г.Ананьєва, це складна психічна діяльність, у якій відчуття, сприймання, мислення і мовлення об’єднуються у єдиний цілісний акт розумової діяльності.

       У процесі спостереження беруть участь усі аналізатори дитини (зоровий, слуховий, дотиковий, кінестетичний, смаковий, нюховий). Це допомагає пізнати предмет з різних боків, краще запам’ятати його назву.

       Завдяки спостереженню та спостережливості діти набувають систему знань про довкілля, конкретні об’єктивні уявлення про предмети довкілля, їх властивості, призначення.

Розроблені спостереження (подані в таблицях) дадуть змогу педагогам цілеспрямовано  систематично працювати з дошкільниками всіх вікових груп.

Cпостереження за черепахами

 

Група молодшого дошкільного віку

 

Мета: Розвивати вміння аналізувати структуру об’єкта – впізнавати і називати частини тіла черепахи (голова, тіло, хвіст); відрізняючи її ознаки (панцир); закріпляти знання про те, що черепасі для життя необхідна вода та їжа; виховувати бажання брати участь у догляді за черепахою.

Мета: Закріпити знання дітей про черепаху (тіло вкрите панциром, чотири лапи з кігтями, хвіст, неповоротна, не має зубів) та умови життя її в акватераріумі (догляд за акватераріумом); розвивати логічне мислення, інтерес до всього живого, оточуючого нас.

Група середнього дошкільного віку

 

Мета: Дати дітям знання, що черапахи бувають різні за величиною, забарвленням; вчити дітей виділяти ознаки схожості та різниці; розвивати мислення, уяву, закріпити знання про право на життя, яке мають усі тварини природного довкілля; бажання доглядати за черпахами.

Мета: Сприяти збагаченню уявлень дітей про черепах, як живих істот: чують, бачать, пересуваються, їдять, дихають; формувати уявлення про характерні для черепах ознаки зовнішнього вигляду; розвивати спостережливість, вміння обстежувати та порівнювати два види черепах (водяну і сухопутну); виховувати дбайливе ставлення до тварин, бажання піклуватися про них.

Група старшого дошкільного віку

 

        Мета: Вчити дітей бачити своєрідність  зовнішнього вигляду черепах, встановлювати залежність між способом руху і будовою тіла;   формувати у дітей знання про  особливості догляду за черапхами і вміння створювати для них необхідні  умови в куточку природи, познайомити з основним кормом; викликати інтерес до черепах, бажання за ними спостерігати, доглядати.

 

 

Спостереження за папугами

 

Група молодшого дошкільного віку

 

Мета: Познайомити дітей з основними ознаками зовнішнього виду птахів; закріпити уявлення дітей про особливості поведінки папуги (літає, стрибає, дзьобає); виховувати допитливість та інтерес до життя птахів.

 

Мета: Закріпити зання дітей про папугу; вчити порівнювати двох птахів, знаходячи ознаки різниці (величина тіла, колір пір’я) та схожості (крила, дзьоб); розвивати інтерес до життя птахів.

 

Група середнього дошкільного віку

 

        Мета: Закріпити та уточнити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду папуги; дати уявлення про поведінку папуги, про особливості  життя птахи на волі і в куточки природи; виховувати дбайливе ставлення до птахів, навички догляду за ними.

Група старшого дошкільного віку

 

       Мета: вчити дітей бачити своєрідність  зовнішнього вигляду папуги, встановлювати залежність між способом руху і будовою лап, між харчуванням  і характером дзьоба;   формувати у дітей знання про  особливості догляду за папугами і вміння створювати для них необхідні  умови в куточку природи, познайомити з основним кормом; викликати інтерес до птахів, бажання за ними спостерігати, доглядати.

 

 

Спостереження за хом’яком

 

Група молодшого дошкільного віку

 

Мета: Ознайомити дітей із хом’яком, зовнішнім виглядом – його тіло вкрите м’якою шерсткою. Розвивати вміння аналізувати структуру об’єкта – впізнавати і називати частини тіла хом’яка (голова, тіло, лапки). Виховувати спостережливість, любов до тварин.

 

Мета: Закріпити знання дітей про хом’яка та його умови життя; пояснити, що тваринці для життя необхідна вода та їжа; розвивати логічне мислення, інтерес до всього живого; виховувати бажання брати участь у догляді за хом’яком.

Група середнього дошкільного віку

 

Мета: Дати дітям знання, що хом’яки бувають різні за величиною, забарвленням; вчити дітей виділяти ознаки схожості та різниці; розвивати мислення, уяву, закріпити бажання доглядати за тваринами.

Група старшого дошкільного віку

 

        Мета: Вчити дітей бачити своєрідність  зовнішнього вигляду хом’яка, встановлювати залежність між способом руху і будовою тіла;   формувати у дітей знання про  особливості догляду за хом’яками і вміння створювати для них необхідні  умови в куточку природи, познайомити з основним кормом; викликати інтерес до цих тварин, бажання за ними спостерігати, доглядати.

 

 

Спостереження за шиншилою

 

Група молодшого дошкільного віку

 

Мета: Ознайомити дітей із шиншилою, зовнішнім виглядом  - її тіло вкрите м’якою шерсткою. Розвивати вміння аналізувати структуру об’єкта – впізнавати і називати частини тіла шиншили (голова, тіло, лапки); викликати радість від спілкування з шиншилою. Виховувати спостережливість, любов до тварин.

 

Мета: Закріпити знання дітей про шиншилу  та її умови життя; пояснити, що тваринці для життя необхідна вода та їжа; розвивати логічне мислення, інтерес до всього живого; виховувати бажання брати участь у догляді за тваринками.

Група середнього дошкільного віку

 

Мета: Дати дітям знання, що хом’яки бувають різні за величиною, забарвленням; вчити дітей виділяти ознаки схожості та різниці; розвивати мислення, уяву, викликати бажання обережно дослідити тварину; виховувати прихильне ставлення до тих, хто доглядає за тваринами.

Група старшого дошкільного віку

 

 Мета: Розширити знання і поняття дітей про особливості зовнішнього виду і життєвих проявів шиншил; вчити аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; збагатити цікавою інформацією про шин шил; виховувати любов до тварин.

 

Спостереження за рибками в акваріумі

 

Група молодшого дошкільного віку

 

Мета: Розвивати вміння аналізувати структуру об’єкта – впізнавати і називати частини тіла рибки (голова, тіло, плавці хвіст); відрізняючи її ознаки (луска); закріпляти знання про те, що рибці для життя необхідна вода та їжа; виховувати бажання брати участь у догляді за рибкою.

 

Мета: Закріпити знання дітей про рибку та умови життя її в акваріумі (будова, умови життя, догляд за акваріумом); розвивати логічне мислення, інтерес до всього живого, оточуючого нас.

Група середнього дошкільного віку

 

Мета: Дати дітям знання, що рибки бувають різні за величиною, забарвленням, формою тіла, будовою плавців; вчити дітей виділяти ознаки схожості та різниці; розвивати мислення, уяву, закріпити бажання доглядати за рибками.

Група старшого дошкільного віку

 

        Мета: Вчити дітей бачити своєрідність  зовнішнього вигляду риб, встановлювати залежність між способом руху і будовою тіла, роміщенням плавців;   формувати у дітей знання про  особливості догляду за рибками і вміння створювати для них необхідні  умови в куточку природи, познайомити з основним кормом; викликати інтерес до риб, бажання за ними спостерігати, доглядати.

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку