Контрольна робота. Тема. « Біорізноманіття» 10 клас
Варіант 1.
Питання 1-10 по 0,5 балів
1.Екологічний критерій виду: а) поведінка тварин; б) зона поширення виду; в) умови існування виду;
г) схожість зовнішньої будови.
2.Моніторинг – це а) аналіз динаміки змін стану об’єкту; б) описання та порівняння живих обєктів; в) вивчення екологічного стану екосистем за допомогою живих об’єктів; г) передбачення можливої поведінки природних систем.
3.Лише одноклітинні організми, які містять гістоноподібні білки:
а) бактерії; б) еукаріоти; в) археї; г) справжні бактерії.
4. Діафоретики – це а) найдавніша група еукаріотів; б) неклітинна форма життя; в) тварини; г) фотосинтезуючі еукаріоти.
5. Ендеміки – це а) переселенні виду за межі їх ареалу; б) види, які мають дуже обмежений ареал; в) види, які поширенні по території Землі; г) цілеспрямовано переселенні види живих організмів людиною.
6. Неклітинна форма життя – інфекційний білок: а) вірус; б) пріони; в) віроїди; г) віріони.
7. Таксономічна категорія найвищого рангу, що охоплює декілька царств ,має назву:
а) тип; б) відділ; в) клас; г) домен.
8.Порфіра, філофора, кораліна належать до а) бурих водоростей; б) зелених водоростей; в) червоних водоросейі; г) діатомових водоростей.
9. Виберіть хребетні тварини: а) акула, ящірка, ропуха; б) черепаха, слимак, планарія; в) аскарида, піскожил, гострики; г) скорпіон, карась, багатоніжка.
10. Виберіть з переліку багатоклітинний організм: а) дріжджі; б) мухомор; в) інфузорія; г) хлорела.
11.Визначте систематичне положення організму. Установіть відповідність. 2 бали
1.Ряд 2. Домен 3. Вид 4. Тип 5. Рід 6. Царство 7.Родина 8. Клас |
А. Археї Б. Еукаріоти В. Хордові Г. Заєць Д. Тварини Е. Зайцеподібні Є. Зайцеві Ж. Заєць білий З. Ссавці И.Гризуни |
|
12. Виберіть із переліку ознаки грибів. 2 бали.
а) автотрофи; б) гетеротрофи; в) сапротрофи; г) симбіонти; д) наявність глікогену; е) розмноження спорами;
є) вегетативні органи; ж) гаметофіт, спорофіт; з) міцелій; и) дріжджі; і) слань; й) пеніцил.
Питання з відкритою відповіддю. По 1.5 балів.
13.Які особливості будови дозволили стати тваринам найрізноманітнішою групою організмів на Землі?
14.До яких наслідків може призвести потрапляння нових видів організмів у Чорне море?
Контрольна робота. Тема. «Біорізноманіття» 10 клас.
Варіант 2.
Питання 1-10 по 0,5 балів
1.Інвентаризація – це а) тип періодичних досліджень, який дозволяє визначити зміну стану екосистем;
б) метод визначення екологічного стану екосистем за допомогою живих об’єктів; в) метод фіксації всіх компонентів біорізноманіття; г) створення моделі екосистеми.
2.Біохімічний критерій виду: а) вивчає структуру хромосом виду; б) вивчає будову білків; в) вивчає будову клітин організмів; г) вивчає каріотип виду.
3.Клітинні організми, гени яких не містять інтронів: а) еукаріоти; б) віруси; в) археї; г) бактерії.
4.Екскавати – це а) бурі водорості; б) метелики; в) гриби; г) трипаносома.
5.Внутрішньоклітинний паразит: а) віроїди; б) археї; в) віруси; г) бактерії.
6.Космополіти – це а) переселенні виду за межі їх ареалу; б) види, які мають дуже обмежений ареал; в) види, які поширенні по території Землі; г) цілеспрямовано переселенні види живих організмів людиною.
7. Таксономічна категорія найнищого рангу: а) рід; б) родина; в) вид; г) клас.
8. Позначте голонасінні рослини:
а) сосна, липа, гіацинт; б) гінкго, саговник, ялиця; в) плаун, папороть, хвощ; г) картопля, яблуня, капуста.
9. Виберіть безхребетні тварини:
а) рак, метелик, кальмар; б) медуза, акула, краб; в) губки, скати, амфібії; г) колібрі, чайка, сорока.
10. Виберіть із переліку одноклітинний організм: а) пеніцил; б) вольвокс; в) хламідомонада; г) улотрикс.
11.Визначте систематичне положення організму. Установіть відповідність. 2 бали.
1.Рід 2.Відділ 3.Порядок 4.Царство 5.Родина 6.Вид 7.Домен 8.Клас
|
А) Дводольні Б) Рослини В) Голонасінні Г) Покритонасінні Д) Еукаріоти Е) Бобоцвіті Є) Горох посівний Ж) Горох З) Однодольні И) Бобові |
|
12. Виберіть із переліку ознаки тварин. 2 бали.
а) автотрофи; б) гетеротрофи; в) сапротрофи; г) симбіонти; д) наявність глікогену; е) радіальна симетрія;
є) вегетативні органи; ж) гаметофіт, спорофіт; з) аеробне дихання; и) зовнішнє запліднення ; і) слань;
й) глікокалікс .
Питання з відкритою відповіддю. По 1.5 балів
13.Які пристосування виникли у рослин при виході на суходіл? Яке це мало значення для наземних рослин?
14.Які наслідки мають інтродуковані види людиною для навколишнього середовища та самої людини?