Контрольна робота. Біорізноманіття. 10 клас

Про матеріал
Різні типи завдань для розвитку навичок узагальнення та систематизації знань; вміння аналізувати зіставляти, опрацьовувати інформацію; розвивати вміння застосовувати набутті знання для творчого виконання поставлених завдань.
Перегляд файлу

Контрольна робота. Тема. « Біорізноманіття»   10 клас

Варіант 1.

Питання 1-10 по 0,5 балів

1.Екологічний критерій виду: а) поведінка тварин; б) зона поширення виду; в) умови існування виду;

 г) схожість зовнішньої будови.

2.Моніторинг – це а) аналіз динаміки змін стану об’єкту; б) описання та порівняння  живих обєктів; в) вивчення екологічного стану екосистем за допомогою живих об’єктів; г) передбачення можливої поведінки природних систем.

3.Лише одноклітинні організми, які містять гістоноподібні білки:

а) бактерії; б) еукаріоти; в) археї; г) справжні бактерії.

4. Діафоретики – це а) найдавніша група еукаріотів; б) неклітинна форма життя; в) тварини; г) фотосинтезуючі еукаріоти.

5. Ендеміки – це а) переселенні виду за межі їх ареалу;  б) види, які мають дуже обмежений ареал; в) види, які поширенні по території Землі; г) цілеспрямовано переселенні види  живих організмів людиною.

6. Неклітинна форма життя – інфекційний білок: а) вірус; б) пріони; в) віроїди; г) віріони.

7. Таксономічна категорія найвищого рангу, що охоплює декілька царств ,має назву:

 а) тип; б) відділ; в) клас;  г) домен.

8.Порфіра, філофора, кораліна належать до а) бурих водоростей; б) зелених водоростей; в) червоних водоросейі;   г) діатомових водоростей.

9. Виберіть хребетні тварини: а) акула, ящірка, ропуха; б) черепаха, слимак, планарія; в) аскарида, піскожил, гострики; г) скорпіон, карась, багатоніжка.

10. Виберіть з переліку багатоклітинний організм: а) дріжджі; б) мухомор; в) інфузорія; г) хлорела.

 

11.Визначте систематичне положення організму. Установіть відповідність. 2 бали

 

1.Ряд

2. Домен

3. Вид

4. Тип

5. Рід

6. Царство

7.Родина

8. Клас

А. Археї

Б. Еукаріоти

В. Хордові

Г. Заєць

Д. Тварини

Е. Зайцеподібні

Є. Зайцеві

Ж. Заєць білий

З. Ссавці

И.Гризуни

Lepre di coniglio e lepre: descrizione, distribuzione, somiglianza e  differenza

 

12. Виберіть із переліку ознаки грибів. 2 бали.

а) автотрофи; б) гетеротрофи; в) сапротрофи; г) симбіонти; д) наявність глікогену; е) розмноження спорами;

є) вегетативні органи; ж) гаметофіт, спорофіт; з) міцелій; и) дріжджі; і) слань; й) пеніцил.

 

Питання з відкритою відповіддю.  По 1.5 балів.

13.Які особливості будови дозволили стати тваринам найрізноманітнішою групою організмів на Землі?

14.До яких наслідків може  призвести потрапляння нових видів організмів у Чорне море?

 

 

 

 

Контрольна робота. Тема. «Біорізноманіття»  10 клас.

Варіант 2.

Питання 1-10 по 0,5 балів

1.Інвентаризація – це а) тип періодичних досліджень, який дозволяє визначити зміну стану екосистем;

б) метод визначення екологічного стану екосистем за допомогою живих об’єктів; в) метод фіксації всіх компонентів біорізноманіття; г) створення моделі екосистеми.

2.Біохімічний критерій виду: а) вивчає структуру хромосом виду; б) вивчає будову білків;  в) вивчає будову клітин організмів; г) вивчає каріотип виду.

3.Клітинні організми, гени яких не містять інтронів:  а) еукаріоти; б) віруси; в) археї; г) бактерії.

4.Екскавати – це  а) бурі водорості; б) метелики; в) гриби; г) трипаносома.

5.Внутрішньоклітинний паразит: а) віроїди; б) археї; в) віруси; г) бактерії.

6.Космополіти – це а) переселенні виду за межі їх ареалу;  б) види, які мають дуже обмежений ареал; в) види, які поширенні по території Землі; г) цілеспрямовано переселенні види  живих організмів людиною.

7. Таксономічна категорія найнищого рангу:  а) рід; б) родина; в) вид; г) клас.

8. Позначте голонасінні рослини:

 а) сосна, липа, гіацинт; б) гінкго, саговник, ялиця; в) плаун, папороть, хвощ; г) картопля, яблуня, капуста.

9. Виберіть безхребетні тварини:

 а) рак, метелик, кальмар; б) медуза, акула, краб; в) губки, скати, амфібії;  г) колібрі, чайка, сорока.

10. Виберіть із переліку одноклітинний організм:  а) пеніцил; б) вольвокс; в) хламідомонада; г) улотрикс.

 

11.Визначте систематичне положення організму. Установіть відповідність.  2 бали.

1.Рід

2.Відділ

3.Порядок

4.Царство

5.Родина

6.Вид

7.Домен

8.Клас

 

А) Дводольні

Б) Рослини

В) Голонасінні

Г) Покритонасінні

Д) Еукаріоти

Е) Бобоцвіті

Є) Горох посівний

Ж) Горох

З) Однодольні

И) Бобові

горох растение - Поиск в Google | Растения, Цветы, Горох

 

12. Виберіть із переліку ознаки тварин. 2 бали.

а) автотрофи; б) гетеротрофи; в) сапротрофи; г) симбіонти; д) наявність глікогену; е) радіальна симетрія;

є) вегетативні органи; ж) гаметофіт, спорофіт; з) аеробне дихання; и) зовнішнє запліднення ; і) слань;

й) глікокалікс .

 

Питання з відкритою відповіддю.  По 1.5 балів

 

13.Які пристосування виникли у рослин при виході на суходіл? Яке це мало значення для наземних рослин?

 

14.Які наслідки мають інтродуковані види людиною для навколишнього середовища та самої людини?

 

docx
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
2240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку