Контрольна робота для 10 класу з теми «Біорізноманіття»
І варіант
Початковий рівень (виберіть лише 1 правильну відповідь)
(кожне завдання по 0,5 бала)
1. До неклітинних форм життя не належать:
А) віруси, Б) прокаріоти, В) віроїди, Г) пріони.
2. Зовнішня білкова оболонка вірусів – це:
А) капсула, Б)клітинна стінка, В) капсид, Г) нуклеоїд.
3. Кулясті бактерії, розміщені ланцюжками:
А) мікрококи, Б) стафілококи, В) диплококи, Г) стрептококи.
4. Наявність клітинної стінки з целюлози притаманна для клітини:
А) бактерій, Б) грибів, В) рослин, Г) тварин.
5. Найчастіше консументами в екосистемах виступають:
А) віруси, Б) гриби, В) рослини, Г) тварини.
6. До одноклітинних грибів належить:
А) амеба протей; Б) евглена зелена, В) вольвокс, Г) дріжджі.
Середній рівень (дайте визначення термінам)
(кожне завдання по 1 балу)
1. Дивергенція – це…
2. Популяційні хвилі – це…
3. Фототаксис – це…
Достатній рівень (дайте відповідь на питання)
(3 бали: 1 - 1 бал; 2 - 2бали)
1. В чому полягає відмінність у типах живлення хлорели і евглени зеленої?
2. Визначте таксономічне положення видів квасоля звичайна та кріль дикий.
Високий рівень (дайте розгорнуту відповідь на питання)
(3 бали)
1. Описати особливості еволюції та значення рослин у природі та житті людини.
Контрольна робота для 10 класу з теми «Біорізноманіття»
ІI варіант
Початковий рівень (виберіть лише 1 правильну відповідь)
(кожне завдання по 0,5 бала)
1. Захворювання, викликане пріонами – це:
А) сказ, Б) куру, В) ящур, Г) тютюнова мозаїка.
2. Поза клітиною-господарем вірус називається:
А) віріоном, Б) віроїдом, В) пріоном, Г) капсидом.
3. Кулясті бактерії, розміщені поодиноко:
А) мікрококи, Б) стафілококи, В) диплококи, Г) стрептококи.
4. Наявність клітинної стінки з муреїну притаманна для клітини:
А) бактерій, Б) грибів, В) рослин, Г) тварин.
5. Найчастіше редуцентами в екосистемах виступають:
А) віруси, Б) гриби, В) рослини, Г) тварини.
6. До одноклітинних водоростей належить:
А) амеба протей, Б) хламідомонада, В) інфузорія, Г) дріжджі.
Середній рівень (дайте визначення термінам)
(кожне завдання по 1 балу)
1. Паралелізм – це…
2. Дрейф генів – це…
3. Геотаксис – це…
Достатній рівень (дайте відповідь на питання)
(3 бали: 1 - 1 бал; 2 - 2бали)
1. В чому полягає відмінність у типах живлення інфузорії і евглени зеленої?
2. Визначте таксономічне положення видів суниця лісова і кінь дикий.
Високий рівень (дайте розгорнуту відповідь на питання)
(3 бали)
1. Описати особливості еволюції та значення тварин у природі та житті людини.
Контрольна робота для 10 класу з теми «Біорізноманіття»
ІII варіант
Початковий рівень (виберіть лише 1 правильну відповідь)
(кожне завдання по 0,5 бала)
1. Вивчені на сьогодні віро їди вражають лише:
А) рослини, Б) тварини, В)гриби, Г) бактерії.
2. До складу бактеріофага не входить:
А) стрижень, Б) ікосаедрична голівка, В)нуклеоїд,
Г) хвостові відростки.
3. Кулясті бактерії, розміщені у вигляді грон винограду:
А) мікрококи, Б) стафілококи, В) диплококи, Г) стрептококи.
4. Наявність клітинної стінки з хітину притаманна для клітини:
А) бактерій, Б) грибів, В) рослин, Г) тварин.
5. Найчастіше продуцентами в екосистемах виступають:
А) віруси, Б) гриби, В) рослини, Г) тварини.
6. До одноклітинних тварин належить:
А) інфузорія, Б) хламідомонада, В) хлорела, Г) дріжджі.
Середній рівень (дайте визначення термінам)
(кожне завдання по 1 балу)
1. Конвергенція – це…
2. Ізоляція – це…
3. Термотаксис – це…
Достатній рівень (дайте відповідь на питання)
(3 бали: 1 - 1 бал; 2 - 2бали)
1. В чому полягає відмінність у типах живлення амеби протей і хламідомонади?
2. Визначте таксономічне положення видів овес посівний та ведмідь білий.
Високий рівень (дайте розгорнуту відповідь на питання)
(3 бали)
1. Описати особливості еволюції та значення грибів у природі та житті людини.