Мета: узагальнити та перевірити знання учнів з теми «Процеси життєдіяльності тварин», розвити навички самостійної творчої навчальної діяльності.
Контрольна робота
На тему: Процеси життєдіяльності тварин.
Мета: узагальнити та перевірити знання учнів з теми «Процеси життєдіяльності тварин», розвити навички самостійної творчої навчальної діяльності.
I варіант
А. птахам;
Б. плазунам;
В. земноводним;
Г. ссавцям;
2. Зовнішній скелет є у представників;
А. черепах;
Б. кісткових риб;
В. кишковопорожнинних;
Г. комах;
3. Вкажіть тварину, у якої чотирикамерне серце:
А. ящірка прудка;
Б. страус;
В. акула катран;
Г. квакша звичайна;
4. Вкажіть, як називаються організми, які живляться готовими органічними речовинами:
А. гермафродити;
Б. автотрофні;
В. гетеротрофні;
Г. найпростіші;
5. Зазначте систему органів тварин, яка складається зі скелета та скелетних м’язів:
А. ендокринна;
Б. транспортна;
В. опорно-рухова;
Г. видільна;
II. Завдання за вибором кількох правильних відповідей:
А. стравохід;
Б. трахея;
В. печінка;
Г. нирки;
2. В індивідуальному розвитку тварин розрізняють такі періоди:
А. ембріональний;
Б. прямий;
В. непрямий;
Г. постембріональний;
3. Скелет передніх кінцівок складається з кісток:
А. Ключиці;
Б. кістки кисть;
В. плечової кістки;
III. Завдання на встановлення відповідності.
А. Травна система; 1. Транспортує кисень до тканин, органів;
Б. нервова система; 2. Забезпечує газообмін;
В. дихальна система; 3. Реакція організму на подразнення;
Г. кровоносна система; 4. Всмоктування поживних речовин;
2. Встановіть відповідність між назвою тварин та способом відтворення потомства:
А. черепахи; 1. живонародження;
Б. ящірка живородяча; 2. Яйцеживонародження;
В. кріт; 3 яйценародження;
3. Встановіть відповідність між кістками та відділом скелета, до яких вони відносять:
А. плечова кістка; 1. хребет;
Б. гомілкова кістка; 2. передня кінцівка;
В. шийні хребці; 3. задня кінцівка;
Г. ключиця; 4. пояс верхніх кінцівок;
II. варіант.
А. ссавців;
Б. земноводних;
В. плазунів;
Г. птахів;
2. Вкажіть тварину з незамкненою кровоносною системою;
А. дощовий черв’як;
Б. ставковик великий;
В. аскарида;
Г. акула;
3. Вкажіть, як називається послідовність органів, які забезпечують той чи інший прояв життєдіяльності;
А. організм;
Б. органела;
В. система органів;
Г. сполучна тканина;
4. Вкажіть тварину з двобічною симетрією;
А. морський котик;
Б. медуза;
В. морська зірка;
Г. восьминіг;
5. Регенерація – це здатність організмів до;
А. самостійного живлення;
Б. вільного пересування;
В. відновлення пошкоджених частин тіла;
Г. відповіді на подразнення.
II. Завдання за вибором кількох правильних відповідей:
А. стегновий;
Б. передпліччя;
В. гомілковий;
Г. стопа;
2. До органів дихання належать;
А. серце;
Б. легені;
В. бронхи;
Г. трахеї;
3. Розрізняють такі форми розмноження;
А. статеве;
Б. вегетативне;
В. просте;
Г. нестатеве;
III. Завдання на встановлення відповідності.
А. статева; 1. забезпечує газообмін;
Б. дихальна; 2. відтворює собі подібних;
В. видільна; 3. захисна та рухова функція;
Г. опорно-рухова; 4. Виведення з організму продуктів обміну;
2. Встановіть відповідність між типами розвитку та назвами тварин:
А. непрямий з повним перетворенням; 1. жаба;
Б. непрямим з неповним перетворенням; 2. ластівка;
В. прямий; 3. Тарган;
3. Встановіть відповідність між будовою серця та назвою тварини, для якої воно характерне;
А. лелека; 1. двокамерне;
Б. окунь; 2. трикамерне;
В. черепаха; 3. чотирикамерне;