ТЕМА УРОКУ: Конторольна робота за творчістю Е.Т.А.Гофмана, російських поетів к.ХІХ ст.. та В.Вітмена.
МЕТА УРОКУ: Проконтролювати обсяг знань, здобутих учнями при
вивченні даної теми; виявити помилки у розумінні чи
трактуванні опрацьованої теми; розвивати зв’язне мовлення
та вміння правильно висловлювати свої думки.
ТИП УРОКУ: Розвиток зв’язного мовлення.
ХІД УРОКУ.
І. Повідомлення теми та мети уроку. Ознайомлення учнів із завданням, яке
стоїть перед ними, з умовами написання роботи та вимогами до неї.
ІІ. Завдання для написання контрольної роботи:
Варіант І
Рівень І (1 правильна відповідь по 1 балу)
-
Укажіть, на які 2 табори поділяються герої твору Гофмана «Крихітка Цахес»: А. Ентузіасти і філістери; Б.Оптимісти і песимісти; В. Митці і обивателі; Г. Ідеалісти і матеріалісти.
-
Укажіть поезію, присвячену президенту: А. «Блукаючи всесвітом», Б.«Пісня про широкий шлях», В. «О капітане!», Г. «Лінкольну».
-
Останнім російським поетом-романтиком називали: А. Некрасова; Б. Тютчева; В. Фета; Г. Григор’єва; Д. Майкова.
Рівень ІІ (2 правильні відповіді по 0,5 бала за кожну)
-
Визначальними рисами художнього світу Вітмена є: А. Поєднання фантастичного і реального; Б.Космічний масштаб зображуваного; В. Розкриття вад народного характеру; Г. Широке використання верлібру; Д. вишукана мова поезій.
-
У чому полягала чарівна сила Цахеса: А. У вмінні передбачати долю; Б.У здібності привласнювати чужі здобутки; В. У трьох вогняних волосинках ; Г. У вмінні перетворюватись на різних істот; Д. у вмінні бачити потаємні бажання оточуючих.
-
Провідною ідеєю поеми Пісня про себе є: А. Заклик до боротьби, Б. Оспівування смерті, В. Прославлення себе, Г. Ствердження єдності усього земного; Д. Оспівування життя.
Рівень ІІІ (3 бала)
-
Установіть відповідність між героєм і названою особою у творі Гофмана «Крихітка Цахес»:
А. Маг, який пророкував нещастя, якщо не змінити міністра - 2
Б. Студент-романтик - 6
В. Фея - 1
Г. Наречена - 4
1. Рожа-Гожа;
2. Проспер Альпанус;
3. Фабіан;
4. Кандіда;
5. Крихітка Цахес;
6. Балтазар
8.) Дати відповідь на запитання:
Демократичний табір російської поезії другої половини ХІХ століття.
Рівень ІV ( по 3 бали) Написати твір-мініатюру:
9. Чим збагатив світову літературу Волт Вітмен?
Варіант ІІ
Рівень І (1 правильна відповідь по 1 балу)
-
Визначте твір В.Вітмена: А.Пригоди Тома Сойера, Б.Хижина дяді Тома, В. Франклін Івенс, Г. Пісня про Гайявату.
-
Укажіть, яка ознака лежить в основі романтизму як літературно-мистецького напряму: А. Зображення ідеальних героїв і високих почуттів; Б. Правдиве зображення дійсності; В. Зображення мужніх героїв, які захищають батьківщину; Г.Зображення «виняткових героїв за виняткових обставин».
-
Вітмен стверджує, що занепаду не існує, а людство рухається лише вперед у вірші: А. Пісня про себе, Б.Пісня про демократію, В. Пісня про сокиру, Г. Пісня про виставку.
Рівень ІІ (2 правильні відповіді по 0,5 бала за кожну)
-
Міністр князя Пафнутія Андреас пропонує такі реформи: А. Вирубати навколишні ліси; Б. Прокласти зручні дороги; В. Навчити молодь співати на 2 голоси молитви; Г. зробити підданих щасливими; Д. зробити обов’язковим навчання у школах.
-
Провідні теми поезій В.Вітмена: А. Мандри і пригоди, Б. Свобода і демократія, В. Містичне і реалістичне, Г. Рівність і братерство; Д. життя і смерть.
-
Яку назву мала школа «чистого мистецтва»: А. «мистецтво задля мистецтва»; Б. «некрасівська школа»; В. школа громадянської поезії; Г. школа філософської поезії; Д. школа демократичної поезії.
Рівень ІІІ (3 бала)
7. Установіть відповідність між цитатою і автором:
А. Срібна гра і колихання сонних ручаїв…- 3, 6
Б. Джерел душі не руш вночі-2,5
В. Що співатиму — не знаю-3,6
Г. Твій образ милий та прекрасний…-2,5
1. Вітмен;
2. Тютчев;
3. Фет;
4. Вітмен;
5. Тютчев;
6. Фет.
8.) Дати відповідь на запитання:
Школа «чистого мистецтва» у російській поезії другої половини ХІХ століття.
Рівень ІV ( по 3 бали) Написати твір-мініатюру:
9. Чим збагатив світову літературу Е.Т.А.Гофман?
ІІІ. Домашнє завдання. Підготуватись до уроку позакласного читання за твором Проспера Меріме «Матео Фальконе».