Контрольна робота біологія 6 клас І.Ю.Костіков
ІІ семестр «Різноманітність рослин»
Варіант 1
І рівень ( за кожну правильну відповідь 0,5 б)
1. Назвіть одноклітинну зелену водорость:
А) хлорела Б) улотрикс В) порфіра Г) ламінарія
2. До субстрату більшість мохоподібних прикріплюються:
А) справжніми коренями
Б) додатковими коренями
В) ризоїдами
Г) зовсім не прикріплюються
3. Справжні листки лише мають:
А) мохоподібні Б) плауни В) хвощі Г) папороті
4. Шишка у хвойних – це видозміна:
А) пагона Б) листка В) спорангія Г) квітки
5. Дводольні рослини мають:
А) складні листки
Б) стрижневу кореневу систему
В) підземні кореневище
Г) дерев’янисте стебло
6. Якими живцями розмножується бегонія, сенполія (узамбарська фіалка):
А) кореневими
Б) стебловими
В) листковими
Г) квітковими
ІІ рівень ( за кожну правильну відповідь 1 б)
7. Дайте визначення понять:
А) систематика
Б) Голонасінні
В) життєва форма рослин
ІІІ рівень ( за кожну правильну відповідність 1,5 б)
8. Установіть відповідність між екологічною групою рослин (1-4) і представниками (А-Д)
1.Світлолюбні |
А. зозулин льон, очерет |
2.Вологолюбні |
Б. сосна, подорожник |
3.Тіньолюбні |
В. баклажани, диня |
4.Посухостійкі |
Г. папороті, сенполія (узамбарська фіалка) |
|
Д. кактуси, ковила |
9. Установіть відповідність між групами вищих рослин (1-4) та їхніми особливостями (А-Д)
1. Мохоподібні |
А. редуковані листки |
2. Плауни |
Б. відсутність чергування поколінь |
3 Хвощі |
В. мають вайї |
4.Папороті |
Г. утворюють торф |
|
Д. мають додаткові корені |
ІV рівень ( за розгорнуту відповідь 3 б)
10. Обґрунтуйте значення Покритонасінних у природі та житті людини.
Варіант 2
І рівень ( за кожну правильну відповідь 0,5 б)
1. Назвіть багатоклітинну зелену водорость:
А) ламінарія Б) улотрикс В) хламідомонада Г) сфагнум
2. Які корені у плаунів:
А) головні Б) бічні В) додаткові Г) корені відсутні
3 .Дерева трапляються серед сучасних:
А) мохоподібних
Б) папоротей
В) плаунів
Г) хвощі
4. Голонасінні отримали назву тому, що вони не формують…
А) насінну шкірочку Б) насіння В) квітки Г) оплодня
5. Назвіть спосіб вегетативного розмноження:
А) цибулинами
Б) множинний поділ
В) поділ навпіл
Г) насінням
6. Однодольні рослини мають:
А) дерев’янисте стебло
Б) сітчасте жилкування листків
В) відсутні листки
Г) мичкувату кореневу систему
ІІ рівень ( за кожну правильну відповідь 1 б)
7. Дайте визначення понять:
А) вид
Б) Покритонасінні
В) екологічна група рослин
ІІІ рівень ( за кожну правильну відповідність 1,5 б)
8. Установіть відповідність між групами вищих рослин (1-4) та їхніми представниками (А-Д)
1.Мохоподібні |
А. ламінарія |
2.Плауни |
Б. баранець звичайний |
3.Хвощі |
В. сальвінія плаваюча |
4.Папороті |
Г. хвощ польовий |
|
Д. сфагнум |
9. Установіть відповідність між екологічною групою рослин (1-4) та їхніми представниками (А-Д)
1.Водні |
А. граб, бузок |
2.Холодновитривлі |
Б. гарбуз, кавун |
3.Посухостійкі |
В. елодея, латаття |
4.Тіньовитривалі |
Г. морква, жито |
|
Д. кактуси, лаванда |
ІV рівень ( за розгорнуту відповідь 3 б)
10. Обґрунтуйте значення Голонасінних у природі та житті людини.