Контрольна робота з біології і екології з теми " Обмін речовин і перетворення енергії".

Про матеріал
Контрольна робота складена згідно з програмою з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407 . Дана робота адаптована до підручників з біології і екології для 10 класу різних авторів та містить різнорівневі завдання.
Перегляд файлу

Тема: Обмін речовин і перетворення енергії

  Біологія і екологія 10 клас

1 варіант

І рівень     

  1.               До біополімерів НЕ належить:    А ) хітин ;   Б)  амілаза;   В) кератин;                            Г)  фосфоліпід .       
  2.               У разі нестачі якого вітаміну порушується процес зсідання крові?                                                                       А) В12; Б) С; В) В1; Г) К      
  3.               Як називаються триплети  іРНК (УАА, УАГ, УГА), які не кодують жодної амінокислоти:     А) стоп-кодони ;   Б) екзони;    В) антикодони;                      Г)  інтрони.   
  4.               Де відбувається біосинтез білка вірусу грипу, що потрапив в клітину людини:     А)  у ядрі;  Б)  на рибосомах;   В)  у лізосомах ;   Г)  в комплексі Гольджі.  
  5.               У якій органелі клітини відбувається утворення комплексів молекул білків з вуглеводами та ліпідами:    А)  ендоплазматична сітка;     Б)  рибосома;                         В)  комплекс Гольджі;  Г) мітохондрія .   
  6.                 Як називається процес утворення органічних речовин з неорганічних, який відбувається завдяки енергії хімічних реакцій:  А) клітинне дихання;                               Б)  фотосинтез;  В) гліколіз;     Г)  хемосинтез .    

ІІ рівень   

  1.               Організм людини є відкритою системою, яка потребує постійного над­ходження поживних речовин з енергією, що міститься в їхніх хімічних зв’язках. У нашому організмі постійно відбуваються два типи процесів обміну речовин ---------------. Це реакції пластичного обміну (процеси  --------------, або ---------------), у результаті яких ------------------- потрібні орга­нізму сполуки. Одні з них використовуються як будівельний матеріал, інші - як енергетичний або як біологічно активні речовини (ферменти, гормони, антитіла тощо). Ці процеси потребують витрат енергії, яка ви­вільняється внаслідок процесів енергетичного обміну (їх ще називають процесами --------------, або ----------------).
  2.               Дати визначення понять: ферменти , асиміляція,  гліколіз.

ІІІ рівень                                                                                                                                                                 

  1.               Установіть послідовність етапів енергетичного обміну:                                                                                    А)  синтез 36 молекул АТФ;   Б)  синтез 2 молекул АТФ;    В)  окиснення піровиноградної кислоти до вуглекислого газу і води;  Г)  розщеплення глюкози до піровиноградної кислоти .
  2.                 Які речовини можуть бути продуктами реакції бродіння? Виберіть усі правильні відповіді із запропонованих:      А) ортофосфатна кислота;   Б) етиловий спирт4               В) молочна кислота 4  Г) нітритна кислота.

IV рівень

1. Поясніть роль АТФ у забезпеченні процесів метаболізму.

2.  Розв’яжіть задачу. У процесі дисиміляції відбулося повне розщеплення 10 молекул глюкози. Скільки молекул АТФ синтезовано? Скільки енергії акумулювалося в АТФ?

 

2 варіант

      І рівень                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

  1.               Обмін речовин та енергії - одна з основних властивостей життя. Сукупність  всіх реакцій розпаду речовин, що відбуваються з виділенням енергії,      це:                 А) метаболізм;  В)  дисиміляція;   Б)  анаболізм;              Г)  асиміляція.
  2.               Продуцентами, які не є фотосинтетиками, є:  А) бактерії  бродіння;                                В) ціанобактерії;   Б) нітрифікуючі бактерії;              Г) лишайники.    
  3.               Вкажіть процес, під час якого відбувається повне окиснення атомів Карбону, що входять до складу глюкози.  А) травлення у дванадцятипалій кишці;   Б) гліколіз у цитоплазмі клітин;  В) кисневе окиснення в мітохондріях; Г)  виділення вуглекислого газу під час дихання.
  4.               Коферментні вітаміни у складі ферментів виконують таку функцію: А) гальмують ферментативну реакцію;   Б) не впливають на перебіг ферментативної реакції ;      В) прискорюють ферментативну реакцію;   Г) змінюють напрям ферментативної реакції.
  5.               Назвіть кінцеві продукти розщеплення білків і кількість енергії, що виділяється  внаслідок розщеплення 1 г білків:               А) Н20 + С02; 25,1 кДж ; Б) Н20 + С02 + NН3; 17,6 кДж;       В) Н202 + СО + NH3; 15,7 кДж ; Г) Н202 + СО + NН3; 38,9 кДж.
  6.               Ці вітаміни захищають судини від ламкості та регулюють проникність стінок капілярів:    А) групи В;     Б) В7 та Н;   В) РР;     Г)  С та Р.

     

ІІ рівень                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

  1.               Процеси -----------------та основна частина процесів ----------------- відбува­ються в клітинах. їх забезпечують різні клітинні структури та відповідні -------------. Плазматична мембрана забезпечує як надходження речовин у клітину, так і виведення їх з неї. Процеси синтезу білків забезпечують -------------. Процеси енергетичного обміну забезпечують, зокрема,                ----------------, за участі яких відбувається аеробний етап енергетичного обміну, та                              --------------(містять гідролітичні ферменти, за участі яких складні сполуки розщеплюються до простіших).
  2.               Дати визначення понять:  вітаміни, дисиміляція, хемосинтез.

ІІІ рівень

 

  1.                 Які органічні речовини утворюються під час реакцій пластичного обміну? Виберіть усі правильні відповіді із запропонованих:    А)  вуглеводи;          Б) білки;   В) ліпіди ;   Г)  АТФ.
  2.               Установіть відповідність між позначеними структурними частинами мітохондрії та їхніми назвами: 1)зовнішня мембрана;  2)   внутрішня мембрана;       3) кристи;  4 )     матрикс;  

http://interactive.ranok.com.ua/userfiles/questions/c6364ff46cd161b578360eb32d7ee027.png

       IV рівень                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

  1.               Поясніть роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму.
  2.               Розв’яжіть задачу. У процесі дисиміляції відбулося  розщеплення 6 молекул глюкози, з яких повного кисневого розщеплення зазнала лише половина. Визначте скільки молекул молочної кислоти утворилося в результаті реакції.   Скільки молекул АТФ синтезовано? Скільки енергії акумулювалося в АТФ?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончарова Юлія Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
2914
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку