Контрольна робота з теми "Вступ. Біорізноманіття " ( 2 варіанти )

Про матеріал
Контрольна робота складена згідно з програмою з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407 . Дана робота адаптована до підручників з біології і екології для 10 класу різних авторів.
Перегляд файлу

           Тема:   Вступ. Біорізноманіття.

  Біологія і екологія 10 клас

1 варіант

1 рівень

  1.               Уперше термін «екологія» був запропонований у 1866 р.:

А) Е. Геккелем; Б) Ж. Б. Ламарком; В) Ч. Дарвіном;  Г) В. Вернадським.

  1.               Наука, яка вивчає спадковість і мінливість живих організмів:

                    А) біохімія;   Б) генетика;  В) ботаніка; Г)  мікробіологія.

  1.               Укажіть найменшу структурну і функціональну одиницю життя:

                 А) білок;  Б) клітина;  В) тканина;   Г) вид.

  1.               Дикий кабан належить до рівня організації живої матерії:

                 А) популяційно-видового; Б) клітинного; В) організмового;               Г) екосистемного.

  1.               На відміну від бактерій, у складі генів архей є: А) нітрони;  Б) екзони;                          В) триплети;   Г) нуклеотиди.
  2.               Шлях еволюції, який супроводжується підвищенням рівня організації називають:

      А)ідіоадаптація; Б)ароморфоз; В)загальна дегенерація; г)дивергенція.

2 рівень

  1.               Прокаріоти – доядерні  організми, які включають два домени: ------------- та Бактерії . До домену Бактерії належать власне -------------, --------------, --------------- та ----------------. Бактерії  вивчає наука ----------------.
  2.               Дати визначення понять: нанотехнології, біорізноманіття, пріони.

3 рівень  

  1.               Концепція сталого розвитку має такі основні складники:

А) політичний і екологічний; Б) економічний, соціальний і екологічний;                        В) соціальний і екологічний;   Г) економічний, політичний і екологічний.

  1.               Установіть відповідність між організмами та систематичними групами, до яких вони належать:

1 Зозулин льон                        А Хвойні

2 Щитник чоловічий               Б Справжні папороті

3 Секвоя вічнозелена              В Квіткові

4 Проліска дволиста                Г Справжні мохи

                                                   Д Хвощі

4 рівень     

  1.               Які цілі сталого розвитку найактуальніші для сучасної України?
  2.               Чим сучасна система царств еукаріотичних організмів відрізняється від тієї, що існувала раніше ( поділ на царства Рослини, Тварини та Гриби) ?

 

           2 варіант

1      рівень

  1.               Уперше назву науки «біологія» запропонували у 1802 р.:

            А) Ж. Б. Ламарк і Ч. Дарвін; Б) Ж. Б.  Ламарк і Г. Р. Тревіранус;

            В) Е. Геккель і Ч. Дарвін;  Г) В.Вернадський і Е. Геккель.

  1.               Реакції на подразники, які здійснюються  за участю нервової системи:

           А) фотоперіодизм;  Б) геліоцентризм; В) рефлекси; Г) хемонастії.

  1.               Клітинний рівень організації співпадає з організмовим у:

          А) амеби дизентерійної; Б) коника зеленого; В) сосни звичайної;  Г) ВІЛ.

  1.               Збільшення частки мутацій у генофондах є екологічною проблемою рівня організації живого:  А) біосферного; Б)  організмового); В) молекулярного;    Г) популяційно –видового.
  2.               Віруси грипу, кору, сказу, кліщового енцефаліту, ВІЛ, вірус тютюнової мозаїки належать  до :  А) ДНК-вмісних вірусів; Б) РНК-вмісних вірусів;                                        В) бактеріофагів;  Г) вібріонів.
  3.               Процес поглинання клітиною вільної молекули ДНК з навколишнього середовища:   А) кон”югація; Б) трансформація; В) трансдукція; Г) хемосинтез.             
  1.                 рівень
  1.               Сучасна систематика виділяє три домени клітинних форм життя - Археї, Бактерії та ---------. У домені --------------- виділяють п’ять супергруп: ---------------,     --------------, -----------------, -----------------,  --------------.
  2.               Дати визначення понять: філогенез, археї, штам.
  1.                 рівень
  1.               Виберіть правильні твердження.

      А Віруси не містять власних білоксинтезуючих систем

     Б Віруси – клітинні форми життя

     В Віруси – винятково внутрішньоклітинні паразити

     Г Віруси містять тільки один із можливих видів нуклеїнових кислот: або ДНК,  або РНК

     Д Віруси розмножуються шляхом поділу навпіл

     Е Віруси належать до домену Археї

  1.               Встановіть відповідність між організмами та систематичними групами, до яких вони належать.

1 Планарія біла                        А Молюски

2 Ставковик озерний               Б Кишковопорожнинні

3 Річковий рак                          В Плоскі черви

4 Гідра прісноводна                 Г Губки

                                                   Д Членистоногі

  1.                 рівень
  1.               Яке значення має екологізація сучасної науки та практичної діяльності людини?
  2.               Чому вчені були змушені переглянути систему еукаріотичних організмів?

 

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
2555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку