Контрольна робота з біології (Структура клітини)

Про матеріал
Кліти́на (лат. cellula — комірка) — структурно-функціональна одиниця всіх живих організмів, для якої характерний власний метаболізм та здатність до самовідтворення. Від середовища, яке її оточує, клітина відмежована плазматичною мембраною (плазмалемою). Розрізняють два типи клітин: прокаріотичні, що не мають сформованого ядра, характерні для бактерій та архей, та еукаріотичні, в яких наявне ядро, властиві усім іншим клітинним формам життя, зокрема рослинам, грибам та тваринам. До неклітинних форм життя належать лише віруси, але вони не мають власного метаболізму і не можуть розмножуватись поза межами клітин-живителів. Всі організми поділяються на одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. До одноклітинних належать бактерії, археї, деякі водорості і гриби, а також найпростіші. Колоніальні та багатоклітинні організми складаються з великої кількості клітин. Різниця між ними полягає в тому, що колоніальні організми складаються з недиференційованих або слабо диференційованих клітин, які можуть виживати одна без одної. Клітини багатоклітинних організмів більш-менш спеціалізовані на виконанні певних функцій і залежні одна від одної в процесах життєдіяльності. До багатоклітинних організмів належить зокрема і людина, тіло якої складається приблизно з 1013 клітин.
Перегляд файлу

                                      Контрольна робота

                                         Біологія 9 клас

                                      Структура клітини

Дата______ П.І.Б.________________________________ Оцінка __________

1.  Яка група ліпідів формує основу клітинних мембран?

А) нейтральні жири

Б) воски

В) фосфоліпіди

Г) каротиноїди

2.  Еритроцити помістили в чотири пробірки з різним вмістом. У першій пробірці знаходиться дистильована вода, у другій — сироватка крові, у третій — фізіологічний розчин, у четвертій — плазма крові. У якій пробірці відбудеться руйнування еритроцитів?

А) першій

Б) другій

В) третій

Г) четвертій

3.  На рисунку зображено компоненти плазматичної мембрани. Якою буквою позначено компонент, який використовує АТФ для транспортування йонів Na+?

image 

 

 

 

4.  Якщо клітину помістити в розчин, концентрація солей у якому вища, ніж у цитоплазмі, то спостерігається явище

А) плазмолізу

Б) піноцитозу

В) деплазмолізу

Г) фагоцитозу

5.  Два учні на уроці біології, розглядаючи рисунок, вивчали роботу натрійкалієвого насосу.

Перший учень дійшов висновку, що наслідком роботи натрій-калієвого насосу є зниження концентрації йонів Натрію й збільшення концентрації йонів Калію в цитоплазмі. Другий учень зауважив, що натрій-калієвий насос є одним із механізмів активного мембранного транспорту. Хто з них має рацію?

       image 

А) лише перший

Б) лише другий

В) обидва мають рацію

Г) обидва помиляються

 

 

 

6.  До правильно виготовленого мікропрепарату шкірочки соковитої луски цибулі учні додали декілька крапель концентрованого розчину кухонної солі. Під час розгляду його за допомогою мікроскопа вони спостерігали відшарування цитоплазми від клітинної стінки. Назва цього процесу

А) плазмоліз

Б) піноцитоз

В) деплазмоліз

Г) фагоцитоз

7.  До правильно виготовленого мікропрепарату шкірочки соковитої луски цибулі учні добавили кілька крапель концентрованого розчину кухонної солі. Потому вони розглянули мікропрепарат за допомогою мікроскопа та побачили

А) потовщені клітинні стінки внаслідок набубнявіння

Б) знебарвлені хлоропласти внаслідок розкладання хлорофілу під дією солі

В) відшарування цитоплазми від клітинних стінок унаслідок плазмолізу

Г) розірвані стінки деяких клітин унаслідок надходження води

8.  На рисунку зображено структуру організму. Якою цифрою позначено плазматичну мембрану?

image 

А) 1

Б) 2

В) 3 Г) 4

 

 

9.  Якою літерою позначено схематичне зображення розташування двох шарів фосфоліпідів у біологічних мембранах?

          image 

 

10.             На рисунку зображено один з механізмів транспортування речовин плазматичною мембраною. Який процес забезпечено в такий спосіб?

imageА) дифузію кисню

Б) поглинання рідини з навколишнього середовища

В) підтримання концентрації йонів Натрію в клітині

Г) вивільнення синтезованих клітиною гормонів

11.             Два учні на уроці біології вивчали за рисунком роботу натрій-калієвого насоса. Перший учень дійшов висновку, що наслідком роботи натрійкалієвого насоса є збільшення концентрації йонів Натрію й зменшення концентрації йонів Калію в цитоплазмі. Другий учень зауважив, що під час цього процесу відбувається синтез молекул АТФ.

imageЧи має хтось з них рацію?

А) лише перший учень

Б) лише другий учень

В) обидва мають рацію

Г) обидва помиляються 

 

12.             Зображений на рисунку механізм транспортування речовин плазматичною мембраною – це

 

imageА) полегшена дифузія

Б) дифузія

В) екзоцитоз

Г) ендоцитоз

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
29 вересня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку