Контрольна робота з біології за І семестр 10 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь. Варіант – 1 |
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
1. Вкажіть об'єкт, який можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи: а) калина вузьколиста; б) мухомор червоний ; в) інфузорія-туфелька; г) жук-плавунець.
|
2. Спільна ознака збудників СНІДу та грипу: а) наявний нуклеоїд; б) РНК-вмісні; в) ДНК-вмісні; г) проникають повітряно-крапельним шляхом.
|
3. Особливістю прокаріотичної клітини є відсутність багатьох органел, які притаманні еукаріотичній клітині. Які ж органели притаманні як прокаріотичним, так і еукаріотичним клітинам? а) комплекс Гольджі; б) лізосоми; в) ядро; г) рибосоми.
|
4. Оберіть хвороби, що мають бактеріальне походження: а) холера, туберкульоз; б) поліомієліт, туберкульоз; в) ангіна, вітряна віспа; г) ангіна, СНІД.
|
5. Нітрогеновмісна основа, що не входить до ДНК: а) аденін; б) тимін; в) цитозин; г) урацил.
|
6. У структурному гені закодована інформація про: а) хітин; б) гемоглобін; в) глікоген; г) крохмаль.
|
|
|||||
IІ рівень (3 бали) |
|||||
І. Завдання відкритого типу (1 – 2), що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. Вкажіть основні принципи, на яких ґрунтується класифікація вірусів?
2. Які функції виконують ліпіди, що відкладаються про запас?
ІІ. 1. Установіть відповідність між представниками (А– Г) та царствами Домену Еукаріоти (1 – 5), до яких вони належать. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
|||||
ІIІ рівень (3 бали) |
|||||
І. Завдання відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. 1. Чому противірусні ліки створюють на основі інтерферонів, а не імуноглобулінів?
2. Яке значення для живих організмів має гліколіз?
|
|||||
ІІ. 1. Установіть відповідність між назвами частин зображеного організму (А– Г) і цифрами (1 – 5), що їх позначають на малюнку. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
|||||
|
А капсид; Б генетичний матеріал; В фібрили; Г скоротливий чохол;
|
|
|
||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
|||||
1. Які наслідки для організму може мати білкове голодування? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Чим відрізняється утворення вуглеводів у клітинах автотрофів і гетеротрофів? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|