Контрольна робота з біології за ІІ семестр 10 класу • сімейна форма навчання

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології 10 класу за ІІ семестр навчального року в здобувачів освіти, що навчаються за сімейною формою.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за ІІ семестр 10 класу

• сімейна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за  відповідь.                                          Варіант – 1 

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. Виберіть процес усунення пошкоджень в молекулі ДНК за принципом: одне пошкодження – один фермент – одна реакція:

а) реплікація; ; б) репродукція;  в) пряма репарація;  г) непряма репарація.

 

2. Виберіть назву наведеного генотипу АаВв:

а) гомозигота домінантна;                                   б) гетерозигота; 

в) гомозигота рецесивна;                                     г) дигетерозигота.

 

3. Вкажіть причину комбінативної мінливості?

а) вплив хімічних мутагенів;           

б) вплив ультрафіолетових променів;      

в) порушення процесу клітинного поділу;  

г) рекомбінація генів після кросинговеру.

 

4. Визначте спадкову хворобу спричинену точковою мутацією:

а) фенілкетунурія;   б) синдром Марфана;   в) шизофренія;    г) синдром Дауна. 

  

5. Який розподіл спадкового матеріалу між клітинами, що утворилися в результаті поділу гаметоцитів другого порядку?

а) 22 хромосоми;   б) 23 хромосоми;   в) 44 хромосоми;   г) 46 хромосом.

 

6. Вкажіть назву поділу клітин, що забезпечує дроблення зиготи: А) амітоз;   б) мітоз;   в) мейоз;   г) множинний поділ.  

 

IІ рівень (3 бали) 

І. Установіть відповідність між фазами мітозу (А– Г)  та їхніми процесами (1 – 5).  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

А  інтерфаза 

Б  профаза 

В  анафаза 

 Г  метафаза 

1     розходження хроматид до полюсів клітини 

2     формування веретена поділу 

3     процес реплікації молекули ДНК 

4     поділ цитоплазми клітини 

5     руйнування оболонки ядра 

ІІ. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку  обґрунтовану відповідь.  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

1. Порівняти фізіологічну та репаративну регенерацію. Навести конкретні приклади.

 

 

 

                                                  ІIІ рівень (3 бали) 

І. Установіть відповідність між частинами зародка (А– Г) та органами (1 – 5), які із них формуються в процесі органогенезу.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

image 

1     покривна тканина

2     емідерміс шкіри 

3     головний мозок

4     скелет і м'язи 

5     хорда

 

ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

1.     За яких умов модифікаційні зміни залишаються в організмі на все життя? Наведіть приклади.

 

2.     Чому здоровий спосіб життя знижує ризик виникнення й розвитку онкологічних захворювань? Обґрунтуйте свою думку. 

 

 

 ІV рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Чому для визначення каріотипу дитини важливо застосовувати пренатальне генетичне тестування? Як цей каріотип можна визначити? Дайте  обґрунтовану відповідь.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     Складіть схему схрещування.  У ході розв'язку задачі свої дії прокоментуйте. 

Чоловік з ІІ групою крові одружився із жінкою з ІІІ групою крові. Від цього шлюбу народилося троє дітей: одна дитина з І групою крові, одна — з ІV і одна — з ІІІ групою крові. Визначте генотипи батьків. Чи можливе народження в цій сім’ї дитини з ІІ групою крові?  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

 

 

pdf
Додано
2 лютого
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку