Контрольна робота з біології за ІІ семестр 10 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за відповідь. Варіант – 1 |
||
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
||
1. Виберіть процес усунення пошкоджень в молекулі ДНК за принципом: одне пошкодження – один фермент – одна реакція: а) реплікація; ; б) репродукція; в) пряма репарація; г) непряма репарація.
|
||
2. Виберіть назву наведеного генотипу АаВв: а) гомозигота домінантна; б) гетерозигота; в) гомозигота рецесивна; г) дигетерозигота.
|
||
3. Вкажіть причину комбінативної мінливості? а) вплив хімічних мутагенів; б) вплив ультрафіолетових променів; в) порушення процесу клітинного поділу; г) рекомбінація генів після кросинговеру.
|
||
4. Визначте спадкову хворобу спричинену точковою мутацією: а) фенілкетунурія; б) синдром Марфана; в) шизофренія; г) синдром Дауна.
|
||
5. Який розподіл спадкового матеріалу між клітинами, що утворилися в результаті поділу гаметоцитів другого порядку? а) 22 хромосоми; б) 23 хромосоми; в) 44 хромосоми; г) 46 хромосом.
|
||
6. Вкажіть назву поділу клітин, що забезпечує дроблення зиготи: А) амітоз; б) мітоз; в) мейоз; г) множинний поділ.
|
||
IІ рівень (3 бали) |
||
І. Установіть відповідність між фазами мітозу (А– Г) та їхніми процесами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
ІІ. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б. 1. Порівняти фізіологічну та репаративну регенерацію. Навести конкретні приклади.
|
||
ІIІ рівень (3 бали) |
||
І. Установіть відповідність між частинами зародка (А– Г) та органами (1 – 5), які із них формуються в процесі органогенезу. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. За яких умов модифікаційні зміни залишаються в організмі на все життя? Наведіть приклади.
2. Чому здоровий спосіб життя знижує ризик виникнення й розвитку онкологічних захворювань? Обґрунтуйте свою думку.
|
||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
||
1. Чому для визначення каріотипу дитини важливо застосовувати пренатальне генетичне тестування? Як цей каріотип можна визначити? Дайте обґрунтовану відповідь. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Складіть схему схрещування. У ході розв'язку задачі свої дії прокоментуйте. Чоловік з ІІ групою крові одружився із жінкою з ІІІ групою крові. Від цього шлюбу народилося троє дітей: одна дитина з І групою крові, одна — з ІV і одна — з ІІІ групою крові. Визначте генотипи батьків. Чи можливе народження в цій сім’ї дитини з ІІ групою крові? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|