Контрольна робота з біології за ІІ семестр 11 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь. Варіант – 1 |
||||||
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
||||||
1. Розділ екології, що вивчає умови формування, структуру, функціонування і динаміку розвитку популяції окремих видів - це... а) аутекологія; б) геоекологія; в) демекологія; г) синекологія.
|
||||||
2. Елементарна одиниця еволюції: а) екосистема; б) популяція; в) організм; г) клітина.
|
||||||
3. Угрупування організмів, штучно створених для отримання сільськогосподарської продукції: а) екосистема; б) біогеоценоз; в) агроценоз; г) популяція.
|
||||||
4. Знак, який позначає біологічну небезпеку (патогенні віруси, бактерії, тощо): |
||||||
|
а) |
б) |
в) |
г) |
|
|
|
|
|
|
|||
5. Вид тварини, який занесений до Червоної книги України: а) жук колорадський; б) скойка перлова; в) їжак вухатий; г) лисиця руда.
|
||||||
6. За допомогою генетично модифікованих бактерій у промислових масштабах виробляють: а) людський інсулін; б) ламінарин; в) крохмаль; г) лимонну кислоту.
|
||||||
IІ рівень (3 бали) |
||||||
І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. Чим характеризується етологічна структура популяцій? 2. Для чого використовують генетично модифіковані мікроорганізми?
|
||||||
ІІ. Установіть відповідність між природою забруднення (А – Г) та наведеними прикладами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. |
||||||
|
А механічне забруднення Б фізичне забруднення В хімічне забруднення Г біологічне забруднення |
1 пестициди, нафтопродукти 2 амброзія, борщівник 3 електроприлади, залізничний транспорт 4 пластикові пляшки, пакети |
|
|||
5 дощові черви, панцирні кліщі
|
||||||
ІIІ рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 3) з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. |
||||||
1. На чому базуються методи біоіндикації? Які види організмів можуть бути використані для біоіндикації стану довкілля?
2. Відомо, що консументи можуть належати до різних трофічних рівнів. Чим визначається належність консументів до певного трофічного рівня?
3. У чому полягає перевага добору за молекулярними маркерами?
|
||||||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 3) з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. |
||||||
1. На конкретному прикладі (поле пшениці і степ, рибна ферма і озеро, тощо) порівняйте особливості організації та функціонування агроценозу і природної екосистеми.
2. Як відомо, в підземних печерах є багато видів тварин: від червів і комах до риб та земноводних. Чи можна запропонований приклад вважати екосистемою? Дайте обґрунтовану відповідь.
3. Які дослідження обов'язково має провести людина, щоб вирішити, інтродукувати певний вид організмів чи ні?
|
||||||