Дана контрольна робота з літературного читання містить текст і завдання спрямовані на перевірку навички читання мовчки учнів у 4 класі. Містить тестові завдання відкритого і закритого типу.
ХИТРА ЛИСИЦЯ
Блукали ми якось із лісником і Павликом по берегу озера й натрапили на лисячий слід.
- Як же вона ловить рибу? - спитав Павлик, украй здивований.
Лісник пообіцяв нам показати.
І ось одного разу, натрапивши на свіжі сліди, що вели до озера, ми підкралися до прибережних кущів...
Лисиця підійшла до озера, трохи постояла. Потім нечутно забрела у воду і завмерла, мов закам'яніла. Та вже наступної миті блискавично вдарила лапою - і вихопила з води сріблясту рибку. Проковтнувши здобич, руда хитрунка знову завмерла.
Тим часом на небокраї з'явилися темні хмари. Повіяв холодний вітерець, зашуміли кущі. По воді побігли брижі[1], заважаючи риболовлі. Лисиця, петляючи, аби заплутати свої сліди, побігла до лісу.
Ми вирішили поглянути, де її лігво, і покрадьки подалися слідом.
Ось вона вже піднялася на вершину пагорбка, ось шугнула в глибоку балку.
Ми теж спустилися вниз, обнишпорили всі кущі, та лисячої нори ніде не знайшли.
Що за дивина? Ніби руда крізь землю провалилася.
Через кілька днів ми втрьох знову навідалися на те саме місце. І знов побачили лисицю. Та як ми не намагалися простежити, куди ж вона сховається, лисиця й цього разу зникла безслідно.
Ось випав перший сніжок. Ми йшли понад озером і знову натрапили на заплутані лисячі сліди. Тихенько прокралися на берег: лисиця стояла у воді - рибалила.
Руда зразу ж помітила нас і чимдуж кинулася до балки.
Еге, тепер на снігу вже так просто від нас не сховаєшся!
Сліди обривалися коло двох розлогих ялин. Геть здивовані, ми зупинилися: сліди кінчаються, а нори не видно. Де ж руда?
І раптом лісник поманив мене пальцем і кивнув на нижні лапаті віти похиленої ялини, що майже стелилися по землі. На снігу, що припушив віти, виднілися лисячі сліди.
Ми разом підвели голови і так стояли довгенько, приголомшені: на зламаній верхівці ялини чорніло велике старе лелече гніздо, а з нього визирав кінчик рудого хвоста!..
Хто знає, скільки б вона нас дурила, коли б не випав перший сніг.
1. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
а) від імені Павлика б) від імені лісника в) від імені автора
2. Що дуже здивувало Павлика?
а) що лисиця вміє ловити рибу
б) що лисиця приходила до озера по воду
в) що лісник уміє розпізнавати сліди тварин
3. Коли лисиця змушена ловити рибу?
а) узимку
б) коли з’являються на небі темні хмари
в) коли не вполює собі здобичі в лісі чи в степу
4. Визнач головну думку твору
а) Уміння тварин передбачати погоду.
б) Цікаві вміння і хитрість тварин.
в) Дбайливе ставлення людини до природи.
5. Випиши з тексту речення, в яких сказано, що допомогло героям твору знайти лігво лисиці.
6. Встановіть послідовність подій у творі.
Ось випав перший сніжок.
Лисиця рибалить.
Прогулянка по берегу озера.
Спроби знайти лігво лисиці.
Лисиця сховалась у старе лелече гніздо.
Розповідь та обіцянка лісника.
[1] Брижі – дрібні хвильки.