Контрольна робота з теми "Адаптації".

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Адаптації" для учнів 11 класу. Містить два варіанти, у кожному з яких 13 завдань.
Перегляд файлу

Адаптації, 11 клас

Варіант 1

Виберіть одну правильну відповідь

  1. Яке середовище більш щільне, у ньому практично відсутнє сонячне світло та значно менше кисню: а) наземно-повітряне; б) водне; в) грунтове;               г) інші організми.
  2. Виберіть приклад кооперації: а) акула і риба – прилипала; б) рослини-епіфіти і дерева; в) терміти та мікроорганізми їх кишечника; г) спільне полювання дельфінів та бакланів.
  3. Взаємовідносини між організмами різних видів, при яких один організм використовує іншого, як джерело живлення і середовище існування, завдаючи йому шкоди, називається: а) коменсалізм; б) паразитизм; в) симбіоз; г) квартиранство.
  4. Адаптивні біологічні ритми організмів бувають: а) внутрішні; б) циклічні зміни в довкіллі; в) зовнішні; г) зовнішні і внутрішні.
  5. Ритми, повʼязані з циклічними змінами в навколишньому середовищі: а) адаптивні; б) зовнішні; в) внутрішні; г) функціональні.
  6. Займання звільненої екологічної ніші іншим видом, здатним виконувати  ті ж функції, що і змінений вид, називається: а) екологічна диверсифікація; б) екологічне дублювання; в) обовʼязкове заповнення ніші; г) конкурентне витіснення.

Установіть відповідність

  1. Установіть відповідність між середовищем існування та прикладом організмів-мешканців.
  1. Наземно-повітряне             А. гриби, дощові червʼяки
  2. Водне                                   Б. калина, горобець хатній
  3. Грунтове                              В. ряска, карась
  4. Гостальне                             Г. Омела, стінна золотянка

                                              Д. Неклітинні форми життя

8. Установіть відповідність між формами симбіозу та відповідними парами онтобіонтів.

1. мутуалізм                           А. терміти і джгутикові трихонімфи

2. коменсалізм                       Б. акули і риби прилипали

3. ектопаразитизм                 В. рибячі пʼявки і коропи

4. ендопаразитизм                 Г. блохи і людина

                                                Д. леви і гієни

9. Установіть відповідність між назвою категорії життєвих форм рослин та життєвою формою.

1. деревʼянисті                       А. одно- та багаторічні трави

2. напівдеревʼянисті              Б. дерева, кущі , кущики

3. водні травʼянисті               В. напівкущі, напівкущики

4. наземні травянисті            Г. плаваючі трави, підводні трави

Вкажіть термін, відповідно до визначення

10. Здатність організмів існувати в певному діапазоні значень екологічного чинника – це…

11. Організми, що не можуть підтримувати температуру тіла вищою від температури навколишнього середовища більш ніж на 1-2 градуси називають…

12. Комплекс взаємних адаптацій організмів різних видів, які дозволяють їм взаємодіяти найбільш ефективно називається …

Дайте розгорнуту відповідь

13. На прикладі однієї з груп організмів покажіть, як відбувається пристосування до літаючого способу життя в наземно-повітряному середовищі.

Адаптації, 11 клас

Варіант 2

Виберіть одну правильну відповідь

  1. Пошук тваринами сприятливих місць існування, створення нір, гнізд, затаювання є прикладом адаптацій: а) біохімічних; б) фізіологічних; в) поведінкових; г) онтогенетичних .
  2. Яке з перелічених пристосувань є прикладом постадаптацій: а) пірʼяний покрив птахів; б) шви у черепі ссавців; в) вдосконалення будови дихальної чи кровоносної системи; г) розвиток щелепного апарату.
  3. Приклади коменсалізму: а) рослини-епіфіти і дерева; б) пасовищний кліщ і собака; в) мікроорганізми, що живуть у кишечнику людини; г) спільне полювання дельфіна і баклана.
  4. Паразитування певних паразитів на або в тілі інших паразитів це:                      а) надпаразитизм; б) мутуалізм; в) соціальний паразитизм; г) коменсалізм.
  5. Добові ритми: а) глибина дихання; б) виділення поту; в) опадання листя восени; г) чергування врожайних і неврожайних років.
  6. Здатність усіх організмів відчувати час називають: а) адаптивні ритми;         б) біоритми; в) біологічний годинник; г) фізіологічні ритми.

Установіть відповідність

  1. Установіть відповідність між видами терморегуляції та організмами, для яких вони характерні.
  1. Випаровування води через продихи          А. кит гренландський
  2. Потовиділення через шкіру                        Б. скарабей священний
  3. Теплообмінники у ластах                             В. пес свійський
  4. Сезонні зміни пірʼяного покриву                  Г. калина звичайна

                                                                         Д. гага звичайна

8. Установіть відповідність між групами паразитів та їх представниками.

1. бактерії-паразити            А. ВІЛ, ВТМ

2. гриби-паразити               Б. трутовики, фітофтора

3. рослини-паразити           В. аскариди, стьожаки

4. тварини-паразити            Г. повитиця, петрів хрест

                                              Д. чумна паличка, холерний вібріон

9. Установіть відповідність між групою тварин та їх основними ознаками.

1. ссавці          А. поліп, медуза

2. птахи           Б. бігаючі, стрибаючі, повзаючі

3. риби            В. комахоїдні, зерноїдні, хижі

4. жалкі           Г. торпедоподібні, змієподібні

Вкажіть термін, відповідно до визначення

10. Міра пристосувальних можливостей виду в мінливих умовах довкілля це…

11. Організми, що здатні підтримувати температуру тіла на певному рівні незалежно від умов навколишнього середовища називають…

12. Процес спільної еволюції різних видів , у ході якого види можуть суттєво змінюватись називається…

Дайте розгорнуту відповідь

13. На конкретних прикладах поясніть, як тварини адаптуються до умов життя в пустелях за допомогою структурних, фізіологічних і поведінкових адаптацій.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Gudan Liliana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Качмар Олександра Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
3595
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку