Контрольна робота з теми « Біологічні основи здорового способу життя »

Про матеріал
Біологія і екологія/11 клас/рівень стандарту/О.А. Анденрсон, М.А. Вихренко Біологія і екологія/11 клас/рівень стандарту/О.А. Анденрсон, М.А. Вихренко
Перегляд файлу

Біологія 11 клас

Контрольна робота №2

з теми « Біологічні основи здорового способу життя »

І варіант

І рівень

Виберіть одну правильну відповідь

1.Істотне порушення здоров’я, яке супроводжується зниженням якості життя та     порушенням будови й життєдіяльності організму.

              А) хвороба                     Б) дискомфорт                   В) здоров’я

2. Інфекційне захворювання.

А) інсульти                   Б) хвороба Лайма                В) хвороби Альцгеймера

3. Цей тип імунітету також здійснюється за допомогою Т-лімфоцитів.

А)Специфічний клітинний імунітет.          Б) Специфічний гуморальний імунітет.

В) Неспецифічний клітинний імунітет.     Г)  Неспецифічний гуморальний імунітет.

4. Вбитий або ослаблений збудник хвороби, який зберігає здатність активувати

    Т- і В-лімфоцити для формування імунної відповіді.

             А) імунітет                          Б)  вакцина                      В) сироватка

5. Статевим шляхом може передаватися

             А )грип                               Б)  малярія                       В) гепатит В

6. Сукупність методів лікування, що мають цільовий вплив на клітини, тканини та органи імунної системи

            А ) імунотерапія                 Б)  імунокорекція             В) імунобіопрепарати

 ІІ рівень

Вставте пропущені слова

7. Нобелівська премія в галузі фізіології або медицини 2018 року була вручена Джеймсу Еллісону й Тасуку Хондзьо за відкриття _____________, що полягає в гальмуванні _____________________

 8. Фізіологічним механізмом дії більшості наркотичних сполук є активація ____________________ на нервових клітинах, які входять до складу___________

 9. За характером чинники стресу  можуть бути _______________(зміни температури, травмування організму), _________________________(конфлікти, незадоволені потреби).

А) підкріплювальної мозкової системи                   Б) рецепторів                          

В) негативної імунної регуляції                               Г) фізичними 

 Д) біологічними                                                       Ж) соціально-психологічними

 З) Т-лімфоцити                                                         Е)  терапії раку 

ІІІ рівень

10. Встановіть відповідність між шляхами зараження і хворобами.

А

повітряно-крапельний                   

1.

гонорея

Б

фекально-оральний

2.

малярія

В

трансмісивний

3.

людська аскарида

Г

статевий шлях

4.

ковід-19

 

11. Встановіть відповідність між видом імунітету і за допомогою чого він здійснюється.

А) 

Неспецифічний гуморальний імунітет         

1.1.

NK-клітинами, макрофагами

 

Б)   

Неспецифічний клітинний імунітет

2.

антитіла або імуноглобуліни

В)

Специфічний гуморальний імунітет.

3.

         Т-кілери, Т-хелпери

 

Г)

Специфічний клітинний імунітет.

4.

лізоцим, інтерферони

12. Встановіть відповідність між стадіями розвитку стрес-реагування і їхніми характеристиками.

А)

тривоги

1.

Стадія характеризують зростання рівня активації симпатичного відділу нервової системи.

  Б)

  опору

2.

Стадія розвивається, якщо організм не може успішно боротися зі стресором , можуть виникати                                        захворювання і нервово-емоційні розлади.

В)

виснаження

3.

Під час цієї стадії в організмі відбуваються зміни, скеровані на подолання дії стресогенного чинника

      ІV рівень

13. Схарактеризуйте види імунітету за наведеними ознаками .

1.

Пов’язаний із введенням в організм готових антитіл проти певного збудника – імунної сироватки

1.

Триває певний час, необхідний для розпізнавання лімфоцитами антигенів, інтенсивного поділу клітин і синтезу необхідної кількості антитіл

1.

Природний пасивний імунітет

2.

Пов’язаний з активацією  при зараженні організму збудником певної інфекції.

2.

Імунітет захищає новонароджену дитину вона

2.

Штучний пасивний імунітет

3.

Отримує готові антитіла від материнського організму під час внутрішньоутробного розвитку або ж з молоком після народження.

3.

Використовується, якщо необхідно швидко побороти наявний у крові збудник або вилікувати дуже ослаблений організм.

3.

Природний активний імунітет

 14. Схарактеризуйте за наведеними ознаками шкідливі речовини і укажіть до  якої ї групи  шкідливих звичок вони належать.

1.

Нікотин

1.

Речовини природні чи синтетичні, препарати, рослини  і психотропні речовини.

1.

алкоголь

2.

Етанол

2.

У чистому вигляді це безбарвна оліїста рідина неприємного запаху, гірка на смак. Вона добре розчиняється у воді, спирті, ефірі й легко проникає крізь слизові  оболонки порожнини рота, носа, бронхів, шлунку.

2.

куріння

3.

Наркотичні засоби

3.

Безбарвна рідина зі слабким «алкогольним» запахом. є добрим розчинником для багатьох органічних, а також неорганічних речовин.

3.

наркотичні речовини

 

Біологія 11 клас

Контрольна робота №2

з теми « Біологічні основи здорового способу життя »

ІІ варіант

І рівень

Виберіть одну правильну відповідь

1. Це нормальний перебіг процесів мислення, пам’яті, уваги, емоцій, почуттів тощо.

         А) фізичне здоров’я            Б) психічне здоров’я           В) соціальне здоров’я

2. Неінфекційне захворювання.

А) цукровий діабет   Б)  сифіліс                В) герпес

3. Цей тип імунітету  забезпечується хімічними речовинами, яким притаманна протимікробна та противірусна дія широкого спектру.

   А)Специфічний клітинний імунітет.          Б) Специфічний гуморальний імунітет.

В) Неспецифічний клітинний імунітет.     Г)  Неспецифічний гуморальний імунітет.

4. Виготовляють із крові імунізованих до певного збудника людей або тварин, переважно коней.

                 А) сироватка                         Б)  вакцина                      В) імунітет

5. Трансмісивним шляхом передається

             А ) ВІЛ                               Б)  енцефаліт                      В) кір

6. У динаміці розвитку хвороб виділяють періоди, коли хвороботворний агент уже потрапив до організму, але симптоми ще не виявляються

            А ) продромальний                 Б)  прихований            В) повний розвиток

 ІІ рівень

Вставте пропущені слова

7. Енергетичний баланс харчового раціону – співвідношення енергії, що надходить до організму з ______________, та енергії, що витрачається внаслідок його ____________.

 8. Для якісного сну необхідно дотримуватися певних гігієнічних вимог до його перебігу: за кілька годин до сну припинити _____________, уникати вживання стимуляторів ,  їжі, використання ________________ з яскравим екраном.

 9. Важливим для збереження здоров’я є підтримання комфортного психоемоційного стану, що забезпечується уникненням _________________, позитивним мисленням, умінням переключатися __________________________________.

А) активну діяльність                                 Б) діяльності                      

  В) між роботою та відпочинком                Г) наявністю хобі

 Д) їжею                                                         Ж) 1:1:4

 З) гаджетів                                                    Е) стресових ситуацій

ІІІ рівень

10. Встановіть відповідність між шляхами зараження і хворобами.

А

повітряно-крапельний                   

1.

хвороба Лайма

Б

фекально-оральний

2.

коклюш

В

трансмісивний

3.

дизентерійна амеба

Г

статевий шлях

4.

сифіліс

 

11. Встановіть відповідність між періодами розвитку хвороби і їхніми характеристиками.

 

А) 

Прихований

1.1.

Вияв перших ознак хвороби, яких може бути ще не достатньо для постановки точного діагнозу

Б)   

Повний розвиток

2.

Період виражених проявів хвороби

В)

Продромальний.

3.

Видуженння, рецидив,хронічна форма ,смерть.

Г)

Завершення

4.

Латентний, для інфекційних хвороб – інкубаційний

 

12. Встановіть відповідність між віком людини і її  добовою потребою у сні.

 

А)

+18 років

1.

10-12 годин

  Б)

 0-1 року

2.

7 годин

В)

6-12  років

3.

9-12 годин

Г)

3-5 років

4.

12-16 годин

      ІV рівень

13. Схарактеризуйте вчених за їхніми внесками в медицину і роком  .

 

1.

Джеймсу Еллісону й Тасуку Хондзьо

1.

«За роботи, присвячені сироватковій терапії, особливо за її застосування в лікуванні дифтерії

1.

2018 р.

2.

Е. фон Берінга

2.

Створив протез мітрального клапана

2.

1958 р.

3.

Микола Амосов

3.

За відкриття терапії раку, що полягає в гальмуванні негативної імунної регуляції

3.

1901 р.

 

 14. Схарактеризуйте види імунітету за наведеними ознаками .

 

1.

Неспецифічний гуморальний імунітет

1.

Цей тип імунітету також здійснюється за допомогою лімфоцитів, але іншого типу – Т-лімфоцитів.

1.

NK-клітинами

2.

Неспецифічний клітинний імунітет.

2.

Цей тип здійснюється спеціалізованими клітинами, які здатні розпізнавати інші клітини свого організму.

2.

Т-клітин

Т-хелпери

3.

Специфічний клітинний імунітет.

3.

забезпечується хімічними речовинами, яким притаманна протимікробна та противірусна дія широкого спектру.

3.

Лізоцим,

інтерферони

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

І варіант

1. А) хвороба                    

2. Б) хвороба Лайма               

3. А)Специфічний клітинний імунітет

4. Б)  вакцина                     

5. В) гепатит В

6. А ) імунотерапія                

7.   Е)  терапії раку                          В) негативної імунної регуляції                              

8.   Б) рецепторів                            А) підкріплювальної мозкової системи                  

 9.  Г) фізичними          Ж) соціально-психологічними

10.      А)4          Б) 3           В)2           Г)1

11.      А)4          Б) 1           В)2           Г)3

12.      А)1          Б) 3           В)2

13.     1-2-2               2-1-3           3-3-1 

14.     1-2-2     2-3-1   3-1-3

ІІ варіант

1. Б) психічне здоров’я          

2. А) цукровий діабет  

3. Г)  Неспецифічний гуморальний імунітет.

4. А) сироватка                        

5. Б)  енцефаліт                     

6. Б)  прихований           

7.   Д) їжею                                                         Б) діяльності                      

8.   А) активну діяльність                                 Д) їжею                                                        9.  Е) стресових ситуацій                                       В) між роботою та відпочинком               

10.  А)4          Б) 2           В)1           Г)3

11.  А)2          Б) 3           В)1           Г)4

12.  А)2          Б) 4           В)1           Г)3

13.     1-3-1               2-1-3           3-2-2 

14.     1-3-3     2-2-1   3-1-2

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бордаш Лідія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
4335
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку