Контрольна робота для учнів 11 класу має різні рівні завдань для кращої перевірки знань дітей.
Контрольна робота з теми «Адаптації»
І-В
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
а)анабіозом б) мутуалізмом в) коменсалізмом г) адаптацією
а) плоскі черви, молюски, членистоногі й рептилії
б) земноводні, риби,круглі черви, рептилії
в) ссавці, членистоногі, кільчасті черви, кишковопорожнинні
г) птахи і ссавці
а) відсутністю видимих проявів життя
б) неадекватною поведінкою тварин
в) нерухомістю тварин, припиненням живлення й зниження фізіологічних функцій
г) майже повним припиненням життєвих процесів
а) пряме знищення одного організму іншим
б) виділення одними видами речовин, що пригнічують життєдіяльність представників інших видів
в) потреба в однакових умовах існування для різних організмів
г) будь-яке співжиття організмів різних видів
а) постачання організму хазяїна вітамінів і мінеральних солей
б) поліпшення обмінних процесів в організмі хазяїна
в) механічне ушкодження тканин хазяїна, використання поживних речовин
г) забезпечення хазяїна харчовими продуктами
а) відкриттям і закриттям квіток, посиленням і послабленням процесів фотосинтезу
б) коливанням тургорного тиску
в) заціпенінням або анабіозом
г) зміною швидкості всмоктування води кореневими волосками
ІІ. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.
а) кільчасті черви, молюски, членистоногі
б) амфібії,рептилії, риби
в) круглі черви, молюски, птахи
г) ссавці, амфібії, молюски
8.Мутуалізм – це форма симбіозу між представниками різних видів, а саме:
а) актинії і рака-самітника
б) корови й печінкового сисуна
в) бобових рослин й азотофіксуючих бактерій
г) окуня й карася
Контрольна робота з теми «Адаптації»
ІІ-В
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Явище, коли форма й забарвлення тіла зливаються з навколишнім середовищем, називають:
а) мімікрією б) маскуванням в) захисним забарвленням в) попереджувальним забарвленням
2. Пойкілотермні тварини:
а) амфібії, рептилії, риби
б) членистоногі, молюски, птахи
в) ссавці і птахи г) птахи, ссавці, молюски, риби
3. Стан анабіозу характеризується:
а) рухливістю тварин
б) посиленим харчуванням і неадекватною поведінкою
в) підвищенням всіх фізіологічних функцій
г) майже повним припиненням життєвих процесів і відсутністю видимих проявів життя
4. При симбіозі спостерігається:
а) пряме знищення одного організму іншим
б) виділення одними видами речовин, що пригнічують життєдіяльність представників інших видів
в) будь-яке співжиття організмів різних видів
г) взаємовигідне співжиття організмів різних видів
5. Пристосування організмів до паразитизму:
а) відсутність у всіх паразитів травної системи
б) відсутність захисних покривів
в) високий ступінь розвитку статевої системи й інтенсивне розмноження
г) високий ступінь розвитку нервової системи й органів чуття
6. Короткоденні рослини:
а) жито, пшениця, гречка, соняшник
б) кукурудза,горох, гречка, пшениця
в) капуста, рис, хризантеми, просо
г) картопля, ячмінь, жито, овес
ІІ. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.
7.Види симбіозу:
а) конкуренція й мутуалізм
б) коменсалізм і синойкія
в) дивергенція й конвергенція
г) паразитизм й мутуалізм
8.Теплокровність у гомойотермних тварин підтримується завдяки:
а) інтенсивному обміну речовин
б) споживанню тваринної їжі
в) залежності від температури навколишнього середовища
г) наявності теплоізолюючих покривів
І-В
9.Адаптації до життя у водному середовищі:
а) обтічна форма тіла,відносно низький рівень процесів життєдіяльності
б) добре розвинена опорна система й органи руху
в) здатність впадати в анабіоз
г) внутрішнє запліднення
10.У тварин фотоперіодизм регулює:
а) конкуретні відносини
б) впадання у сплячку у ссавців
в) відростання волосяного покриву
г) утворення зимуючих стадій у комах
ІІІ. (11) Встановіть відповідність між термінами:
1 |
Мутуалізм |
А |
Співжиття, при якому особини одного виду використовують особину іншого як житло |
2 |
Коменсалізм |
Б |
Взаємовідносини між різними організмами,за яких один використовує іншого як джерело живлення |
3 |
Паразитизм |
В |
Взаємно корисне співжиття організмів різних видів |
4 |
Квартиранство |
Г |
Змагання за один і той самий ресурс |
|
|
Д |
Взаємини особин різних видів, які їм не шкодять, проте й не дають користі |
ІV. Завдання на встановлення послідовності:
12.Установіть послідовність виникнення адаптацій організмів у процесі еволюції:
а) дія природного добору у підтриманні доцільних пристосувань
б) дія факторів зовнішнього середовища
в) зміни,що виникають в організмі
г) організми виживають і залишають потомство
V. Завдання відкритого типу.
13. Чим відрізняються зовнішні біоритми від внутрішніх біоритмів. Наведіть приклади зовнішніх і внутрішніх біоритмів людини.
ІІ-В
9.Адаптації до життя у грунтовому середовищі:
а) обтічна форма тіла, повільне пересування
б) компактне тіло і риючі кінцівки
в) слаборозвинені органи зору
г) зовнішнє запліднення, відсутність амніону
10.У тварин фотоперіодизм регулює:
а) линяння й нагромадження жиру
б) стимуляцію або пригнічення діяльності статевих залоз
в) шлюбну поведінку
г) перельоти птахів
ІІІ. (11) Встановіть відповідність між термінами:
1 |
Квартиранство |
А |
Взаємовідносини між різними організмами,за яких один використовує іншого як джерело живлення |
2 |
Коменсалізм |
Б |
Співжиття, при якому особини одного виду використовують особину іншого як житло |
3 |
Паразитизм |
В |
Взаємно корисне співжиття організмів різних видів |
4 |
Мутуалізм |
Г |
Популяції не здійснюють видимого впливу один на одну |
|
|
Д |
Взаємини особин різних видів, які їм не шкодять, проте й не дають користі |
ІV. Завдання на встановлення послідовності:
12.Встановіть правильну послідовність міграції личинки аскариди в тілі людини.
а) глотка, кишечник
б) печінка, серце
в) легені, бронхи, трахея
г) кишечник, кровоносні судини
V. Завдання відкритого типу.
13.Яку роль відіграє вода в житті організмів? Які пристосування рослин і тварин до існування в умовах дефіциту вологи ви знаєте? Наведіть приклади.