Контрольна робота для 11 класу з теми "Адаптації"

Про матеріал

Контрольна робота для учнів 11 класу має різні рівні завдань для кращої перевірки знань дітей.

Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Адаптації»

І-В

      І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

  1. Пристосування організмів до умов зовнішнього середовища називають:

     а)анабіозом     б) мутуалізмом    в) коменсалізмом    г) адаптацією

  1. Гомойотермні тварини – це:

   а) плоскі черви, молюски, членистоногі й рептилії

   б) земноводні, риби,круглі черви, рептилії

   в) ссавці, членистоногі, кільчасті черви, кишковопорожнинні

   г) птахи і ссавці

  1. Стан заціпеніння характеризується:

   а) відсутністю видимих проявів життя   

   б) неадекватною поведінкою тварин

   в) нерухомістю тварин, припиненням живлення й зниження  фізіологічних функцій

   г) майже повним припиненням життєвих процесів

  1. При конкурентних взаємозв’язках між організмами спостерігається:

а) пряме знищення одного організму іншим

б) виділення одними видами речовин, що пригнічують життєдіяльність представників інших видів

в) потреба в однакових умовах існування для різних організмів

г) будь-яке співжиття організмів різних видів

  1. Дія паразитів на організм хазяїна:

а) постачання організму хазяїна вітамінів і мінеральних солей

б) поліпшення обмінних процесів в організмі хазяїна

в) механічне ушкодження тканин хазяїна, використання поживних речовин

г) забезпечення хазяїна харчовими продуктами

  1. Добова періодичність у рослин проявляється:

а) відкриттям і закриттям квіток, посиленням і послабленням процесів фотосинтезу

б) коливанням тургорного тиску

в) заціпенінням або анабіозом

г) зміною швидкості всмоктування води кореневими волосками

ІІ. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.

  1. Пойкілотермні тварини:

а) кільчасті черви, молюски, членистоногі

б) амфібії,рептилії, риби

в) круглі черви, молюски, птахи

   г) ссавці, амфібії, молюски

 8.Мутуалізм – це форма симбіозу між представниками різних видів, а саме:

а) актинії і рака-самітника

б) корови й печінкового сисуна

в) бобових рослин й азотофіксуючих бактерій

г) окуня й карася

Контрольна робота з теми «Адаптації»

ІІ-В

І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1. Явище, коли форма й забарвлення тіла зливаються з навколишнім середовищем, називають:

а) мімікрією б) маскуванням  в) захисним забарвленням в) попереджувальним забарвленням

2. Пойкілотермні тварини:

а) амфібії, рептилії, риби

б) членистоногі, молюски, птахи

в) ссавці і птахи           г) птахи, ссавці, молюски, риби

3. Стан анабіозу характеризується:

а) рухливістю тварин

б) посиленим харчуванням і неадекватною поведінкою

в) підвищенням всіх фізіологічних функцій

г) майже повним припиненням життєвих процесів і відсутністю видимих проявів життя

4. При симбіозі спостерігається:

а) пряме знищення одного організму іншим

б) виділення одними видами речовин, що пригнічують життєдіяльність представників інших видів

в) будь-яке співжиття організмів різних видів

г) взаємовигідне співжиття організмів різних видів

5. Пристосування організмів до паразитизму:

а) відсутність у всіх паразитів травної системи

б) відсутність захисних покривів

в) високий ступінь розвитку статевої системи й інтенсивне розмноження

г) високий ступінь розвитку нервової системи й органів чуття

6. Короткоденні рослини:

а) жито, пшениця, гречка, соняшник

б) кукурудза,горох, гречка, пшениця

в) капуста, рис, хризантеми, просо

г) картопля, ячмінь, жито, овес

ІІ. Завдання з вибором декількох правильних відповідей.

7.Види симбіозу:

а) конкуренція й мутуалізм

б) коменсалізм і синойкія

в) дивергенція й конвергенція

г) паразитизм й мутуалізм

8.Теплокровність у гомойотермних тварин підтримується завдяки:

а) інтенсивному обміну речовин

б) споживанню тваринної їжі

в) залежності від температури навколишнього середовища

г) наявності теплоізолюючих покривів

І-В

 

9.Адаптації до життя у водному середовищі:

а) обтічна форма тіла,відносно низький рівень процесів життєдіяльності

б) добре розвинена опорна система й органи руху

в) здатність впадати в анабіоз

г) внутрішнє запліднення

 

10.У тварин фотоперіодизм регулює:

а) конкуретні відносини

б) впадання у сплячку у ссавців

в) відростання волосяного покриву

г) утворення зимуючих стадій у комах

 

ІІІ. (11) Встановіть відповідність між термінами:

1

Мутуалізм

А

Співжиття, при якому особини одного виду використовують особину іншого як житло

2

Коменсалізм

Б

Взаємовідносини між різними організмами,за яких один використовує іншого як джерело живлення

3

Паразитизм

В

Взаємно корисне співжиття організмів різних видів

4

Квартиранство

Г

Змагання за один і той самий ресурс

 

 

Д

Взаємини особин різних видів, які їм не шкодять, проте й не дають користі

 

ІV. Завдання на встановлення послідовності:

12.Установіть послідовність виникнення адаптацій організмів у процесі еволюції:

а) дія природного добору у підтриманні доцільних пристосувань

б) дія факторів зовнішнього середовища

в) зміни,що виникають в організмі

г) організми виживають і залишають потомство

 

V. Завдання відкритого типу.

13. Чим відрізняються зовнішні біоритми від внутрішніх біоритмів. Наведіть приклади зовнішніх і внутрішніх біоритмів людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ-В

9.Адаптації до життя у грунтовому середовищі:

а) обтічна форма тіла, повільне пересування

б) компактне тіло і риючі кінцівки

в) слаборозвинені органи зору

г) зовнішнє запліднення, відсутність амніону

 

10.У тварин фотоперіодизм регулює:

а) линяння й нагромадження жиру

б) стимуляцію або пригнічення діяльності статевих залоз

в) шлюбну поведінку

г) перельоти птахів

 

ІІІ. (11) Встановіть відповідність між термінами:

1

Квартиранство

А

Взаємовідносини між різними організмами,за яких один використовує іншого як джерело живлення

2

Коменсалізм

Б

Співжиття, при якому особини одного виду використовують особину іншого як житло

3

Паразитизм

В

Взаємно корисне співжиття організмів різних видів

4

Мутуалізм

Г

Популяції не здійснюють видимого впливу один на одну

 

 

Д

Взаємини особин різних видів, які їм не шкодять, проте й не дають користі

 

ІV. Завдання на встановлення послідовності:

12.Встановіть правильну послідовність міграції личинки аскариди в тілі людини.

а) глотка, кишечник

б) печінка, серце

в) легені, бронхи, трахея

г)  кишечник, кровоносні судини

 

V. Завдання відкритого типу.

13.Яку роль відіграє вода в житті організмів? Які пристосування рослин і тварин до існування в умовах дефіциту вологи ви знаєте? Наведіть приклади.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ганзенко Надія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зинченко Кирилл
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
8609
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку