Контрольна робота «Біорізноманіття»
1 варіант
Початковий рівень. Обрати одну правильну відповідь.
1.Оберіть систематичну категорія найвищого рангу в сучасній класифікації.
А)домен Б)царство В)тип Г)клас
2. Який із критеріїв передбачає вивчення адаптацій до умов існування?
А)морфологічний Б)генетичний В)етологічний Г)екологічний
3. Які з представлених форм життя не належать до неклітинних?
А)археї Б)віруси В)пріони Г)віроїди
4. Як бактеріофаги проникають в клітину?
А) шляхом ендоцитозу Б)шляхом злиття мембран В)шляхом впорскування Г)через пошкоджені мембрани
5.Яка речовина утворює клітинну оболонку справжніх грибів?
А)целюлоза Б)муреїн В)псевдомреїн Г)хітин
6. Яка форма подразливості характерна для тварин з нервовою системою?
А)настії Б)тропізми В)таксиси Г)рефлекси
Середній рівень. Доповнити речення.
7. Двомембранні органели, що забезпечують фотосинтез ….
8. Вегетативне тіло грибів у вигляді розгалужених нитей ( гіфів)….
9. Кільцева молекула ДНК у бактерії – це…..
10. Виберіть представників Надвідділу Насінні
А) горобина червона Б)яблуня дика В)орляк звичайний Г)зозулин льон Д)сосна звичайна
11.Виберіть представників Типу Хордові
А) ведмідь бурий Б) хрущ травневий В) акула Г) інфузорія – туфелька Д) гідра
12. Виберіть пластинчасті шапинкові гриби
А) мукор Б)лисички В)підберезовик Г) сироїжки Д)рижики
Достатній рівень. Установіть відповідність:
13. між критеріями виду та їх предметом вивчення.
А) морфологічний 1. Процеси життєдіяльності
Б)каріотипічний 2. Територія існування особин виду
В)фізіологічний 3. Зовнішня будова й форма
Г) географічний 4. Особливості хромосомного набору
5. Особливості хімічного складу та перебігу певних біохімічних реакцій
14. між групою вищих рослин й представниками
А) хвойні 1. Щитник чоловічий
Б) хвощі 2. Калина звичайна
В)папороті 3. Зозулин льон
Г)квіткові 4. Кедр ліванський 5. Хвощ польовий
15. Оберіть ознаки, що характеризують тварину.
А назва |
Б спосіб життя |
В клас |
1.скарабей священний |
1. хижаки |
1. комахи |
2.хрущ травневий |
2. сапротрофи |
2.амфібії |
3. косатець махаон |
3. рослиноїдні |
3. малощетинкові |
Високий рівень.
16. Оцініть значення архей для існування біосфери.
Контрольна робота «Біорізноманіття»
2 варіант
Початковий рівень. Обрати одну правильну відповідь
А) рекомбінація генів Б)рельєф В)дрейф генів Г) кросинговер
2. Білкові частинки без нуклеїнових кислот, що є збудниками інфекцій
А)пріон Б)плазміди В)бактерії Г)археї
3. Як називається основна речовина клітинної оболонки архей?
А)муреїн Б)псевдомуреїн В)целюлоза Г) хітин
4. Оберіть представника Бактерій.
А)холерний вібріон Б)пріон сказу В)бактеріофаг Г)мукор
5. Де зберігається основна частина спадкової інформації у еукаріот?
А)в ядрі Б)у хлоропластах В)у мітохонріях Г)у нуклеоїді
6. Яке живлення у тварин?
А)фотоавтотрофне Б)хемоавтотрофне В)фотогетеротрофне Г)хемогетеротрофне
Середній рівень. Доповни речення.
7. Територія існування певного виду організмів – це…
8. Двомембранні органели, що окиснюють органічні речовини й синтезують АТФ –це…
9.Домен організмів, що мають в клітинах ядро й мембранні органели –це…
10. Виберіть представників Надвідділу Вищі спорові рослини:
А) хвощ польовий Б)яблуня дика В)орляк звичайний Г)зозулін льон Д)сосна звичайна
11.Виберіть представників Класу Ссавці
А) ведімідь бурий Б) зяблик В) акула Г) інфузорія – туфелька Д) дельфін
12. Виберіть представників Водоростей
А) мукор Б) хламідомонада В)ламінарія Г) сироїжки Д)улотрикс
Достатній рівень. Установіть відповідність:
13. між групою тварин та її представниками
А) плоскі черві 1. П’явки, нереїс
Б) молюски 2. Печінковий сисун, планарії
В) кільчасті черви 3. Аскариди, гострики
Г) круглі черві 4. Равлик виноградний, беззубка 5. Гідра, аурелія.
14. між структурами клітин бактерій та їхніми функціями
А) рибосоми 1. Прикріплення до субстрату
Б) пілі 2. Перенесення несприятливих умов
В)нуклеоїд 3. Збереження спадкової інформації
Г) ендоспори 4. Синтез білків 5. Рух
15. Оберіть ознаки, що характеризують організм.
А назва |
Б органели руху |
В середовище існування |
1.Інфузорія сувійка |
1. війки |
1. прісні водойми |
2.Інфузорія дідінія |
2. псевдоподії |
2. моря |
3. Інфузорія - туфелька |
3. відсутні |
3. ґрунт |
Високий рівень.
16. Оцініть позитивне й негативне значення бактерій для організму людини.