Поглиблює знання про гіпер-, гіпо- та авітаміноз; формує знання про порушення обміну речовин (метаболізму), пов'язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин.
Перевірка домашнього завдання. Вправа “Вставити пропущені слова”1. Біологічно активні речовини, які прискорюють хімічні реакції, - ______________. 2. Друга назва ензимів - ______________. 3. Більшість ферментів за походженням є __________.4. Такі ферменти утворюються в ______________.5. Існують ферменти, що мають __________ природу.6. Вони, у свою чергу, утворюються в ___________.7. Дати визначення, що таке вітаміни.8. Написати види вітамінів.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Блаженство тіла полягає в здоров'ї, блаженство розуму – у знанні.(Фалес Мілетський)
Номер слайду 4
05.12.2019 Тема уроку : Порушення обміну речовин (метаболізму), повязані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин
Номер слайду 5
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Білкове голодування
Номер слайду 6
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Нестача ліпідів
Номер слайду 7
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Нестача вуглеводів
Номер слайду 8
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Нестача мінеральних речовин
Номер слайду 9
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Авітаміноз, гіпоавітаміноз
Номер слайду 10
Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи нестачі поживних речовин. Авітаміноз. ЦИНГАБЕРІ-БЕРІКУРЯЧА СЛІПОТАПЕЛАГРА
Номер слайду 11
Порушення метаболізму, пов'язані з надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи надлишку речовин. Надлишок білків
Номер слайду 12
Порушення метаболізму, пов'язані з надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи надлишку речовин. Надлишок ліпідів
Номер слайду 13
Порушення метаболізму, пов'язані з надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи надлишку речовин. Надлишок вуглеводів
Номер слайду 14
Порушення метаболізму, пов'язані з надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи надлишку речовин. Надлишок мінеральних речовин. Нефрит нирок. Захворювання печінки
Номер слайду 15
Порушення метаболізму, пов'язані з надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Основні групи надлишку речовин. Гіперавітаміноз. Гострий гіперавітаміноз. Хронічний гіперавітаміноз
Номер слайду 16
Вправа “Обери правильну відповідь”Завдання: оберіть правильні твердження стосовно біологічно активних речовин1. Вітаміни каталізують хімічні реакції. 2. Вітаміни необхідні людини в дуже невеликій кількості . 3. Білкове голодування призводить до дистрофії. 4. Надлишок ліпідів призводить до сечокам'яної хвороби. 5. Авітамінози виникають за нестачі певного вітаміну. 6. Відсутність вітаміну А призводить до курячої сліпоти. 7. Надлишок вітаміну С викликає алергії. 8. Нестача фтору веде до захворювання щитоподібної залози. 9. Цукровий діабет виникає внаслідок надлишку вуглеводів. 10. Надлишок вітамінів призводить до ожиріння. 11. Нестача заліза призводить до анемії.
Номер слайду 17
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ§ __опрацювати, відповісти на питання в кінці параграфа(усно). Вивчити конспект. Підготувати повідомлення або презентацію:І група. Органолептичні показники води (смак,і присмак, запах колір, прозорість).ІІ група. Хімічні показники (здатність до окиснення, р. Н, сухий залишок, жорсткість, наявність хімічних речовин).ІІІ група. Мікробіологічні показники (загальне мікробне число, вміст бактерій кишкової палички, спори клостридій та цисти лямблій)ІV група. Радіологічні показники (наявність радіоактивних речовин).
Номер слайду 18
ПІДСУМОК УРОКУ“+” усе зрозуміло“-” нічого не зрозуміло“?” залишились питання“V” викликало цікавість. Я запам'ятав…