10 клас
Контрольна робота з теми «Біорізноманіття»
Варіант І
І рівень (кожне завдання по 0,5 бали)
1. Наука, що вивчає клітинний рівень організації життя:
А) гістологія; Б) цитологія;
В) біохімія; Г) анатомія.
2. До неклітинних форм життя належать:
А) бактерії; Б) інфузорії;
В) віруси; Г) ціанобактерії.
3. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють бактерії:
А) губчаста енцефалопатія; Б) ендемічний зоб;
В) туберкульоз; Г) поліомієліт.
4. До складу вірусу не входить:
А) ДНК; Б) АТФ;
В) РНК; Г) білки.
5. Органи прикріплення у мохів:
А) кореневище; Б) корінь;
В) ризоїди; Г) кореневище та ризоїди.
6. Резервною речовиною у грибів є:
А) крохмаль; Б) хітин;
В) муреїн; Г) глікоген.
ІІ рівень (7 завдання - 2 бали, 8 – 1 бал)
7. Дайте визначення наступним поняттям: еукаріоти, пріони.
8. Установіть відповідність між біологічними системами та їх рівнем організації:
1 мішаний ліс А клітинний
2 глюкоза Б організмовий
3 еритроцит В екосистемний
4 кіт лісовий Г молекулярний.
ІІІ рівень (кожне завдання по 1,5 бали)
9. Опишіть особливості будови прокаріотичних організмів.
10. Розкрийте роль грибів у природі та житті людини.
IV рівень (3 бали)
11. Що спільного та відмінного у будові та процесах життєдіяльності рослинних і тваринних організмів? Відповідь обгрунтуйте.