Контрольна робота для учнів 11 класу з екологічним профілем навчання. Містить різнорівневі завдання: обрати правильну відповідь, дати визначення термінам та поняттям, розв'язати задачу та дати повну розгорнуту відповідь на питання.
Контрольна робота № 1 з теми:
«Єдність організму і середовища існування»
11 клас
І. Позначте знаком «+» - правильні твердження, а знаком «-» - неправильні.
(по 0,5 б.)
1. Організми – редуценти мінералізують органічні рештки.
2. Ланцюги живлення пасовищного типу починаються із зелених рослин.
3. Втрати енергії відбуваються при передачі енергії з одного трофічного рівня на інший.
4. Ланцюги розкладання утворюють організми – редуценти.
5. Мутуалізм – це взаємовигідна форма співіснування організмів.
6. Популяції різних видів існують у природі відокремлено одна від одної.
ІІ. Дайте визначення понять (термінів). (по 0,5 б.)
7. Екологічна ніша –
8. Популяційні хвилі –
ІІІ. Позначте всі правильні твердження. (по 1,5 б.)
9. Біотичний компонент біогеоценозів складають: а) продуценти, б) редуценти,
в) консументи, г) кліматичний режим.
10. Пристосування, що виникли як адаптація до існування в умовах низьких температур: а) товстий прошарок жиру, б) накопичення цукрі у клітинах, в) густа шерсть чи пір’яний покрив, г) розсічені листкові пластинки.
11. Розв’яжіть задачу. (2 б.)
Визначте, яка площа (га) океану може вигодувати тюленя, масою 300 кг (60% його маси складає вода) в ланцюзі живлення: планктон- риба-тюлень. Біопродуктивність планктону дорівнює 600 г/м2.
ІV. Виконайте одне завдання (за вибором). (3 б.)
12. Спрогнозуйте наслідки глобального забруднення атмосфери.
13. За якими ознаками в міському парку можна судити про чистоту атмосферного повітря?
14. Спрогнозуйте наслідки знищення лісів.
Всього 12 балів.