Контрольна робота з теми: "Обмін речовин та перетворення енергії"

Про матеріал

Контрольна робота для учні в 10 класу з теми "Обмін речовин та перетворення енергії". Містить різнорівневі завдання формату ЗНО: позначте правильне твердження, оберіть правильні відповіді, завдання на відповідність та послідовність, а також завдання з відкритою відповіддю.

Перегляд файлу

Контрольна робота з теми: «Обмін речовин та перетворення енергії»

 І варіант

І. Правильне твердження позначте знаком  «+», неправильне знаком «-» :   ( по 0,5 б.)

1. Процеси,що супроводжуються розпадом поживних речовин і вивільненням енергії називаються  анаболічними.

2. Чим менший вік, тим більше білка необхідно на 1 кг тіла.

3. В організмі людини відбувається перетворення енергії хімічної в електричну.

4.До бактеріальних харчових отруєнь не належить гастрит.

ІІ. Завдання за вибором декількох правильних відповідей (по 1 б.)

5. До водорозчинних вітамінів належать: а) тіамін, рибофлавін; б) піридоксин, аскорбінова кислота; в) ретинол, токоферол;  г) кальциферол, філохінон.

6. Вкажіть роль ліпідів в обміні речовин:  а) джерело енергії;  б) входять до складу ферментів;  в) захисна;  г) структурна.

7. Порушення обміну речовин в організмі людини зумовлені:  а) нестачею надходження хімічних елементів, речовин;  б) відсутністю деяких хімічних елементів у складі їжі;        в) надлишком надходження хімічних елементів,речовин;  г) обмін речовин не залежить від кількості надходження хімічних елементів, речовин.

ІІІ. Завдання на встановлення відповідності та послідовності (по 2 б.)

8. Установіть відповідність між назвами вітамінів та ознаками гіпо- та авітамінозів:

1. В1 (тіамін)                               А  цинга

2. А (ретинол)                             Б  рахіт

3. Д (кальциферол)                     В анемія

4. С (аскорбінова кислота)        Г бері – бері

                                                     Д куряча сліпота

9. Установіть послідовність дії ферментів  у травному тракті людини, починаючи з ротової порожнини:  а) ферменти шлункового соку – пепсин і ліпаза;  б) ферменти підшлункового соку – трипсин, амілаза;  в) ферменти слини – амілаза, мальтоза;                г) ферменти жовчі.

ІV. Завдання відкритого типу (одне на вибір) ( 3 б.)

  1. Доведіть, що раціональне харчування – один з найважливіших чинників збереження здоров’я.
  2. Що є причиною харчових отруєнь? Які дії необхідно виконати при харчових отруєннях?

 (Всього 12 б.)

 

 

Контрольна робота з теми: «Обмін речовин та перетворення енергії»

 ІІ варіант

І. Правильне твердження позначте знаком  «+», неправильне знаком «-» :   ( по 0,5 б.)

1. Білки,жири та вуглеводи використовуються в організмі людини у співвідношенні 4:2:1.

2. Незамінних амінокислот в організмі людини налічується 15.

3. Швидке заморожування забезпечує збереження вітамінів у харчових продуктах.

4. Процеси, у результаті яких відбуваються утворення  органічних сполук, необхідних для росту, відновлення клітини і забезпечення їх функцій називаються катаболізмом.

ІІ. Завдання за вибором декількох правильних відповідей (по 1 б.)

5.Знайдіть правильні твердження щодо білків:  а) у травному каналі білки розщеплюються до амінокислот;  б) в організмі людини білки ніколи не відкладаються про запас;               в) продукти розпаду білків виводяться з організму через нирки, легені та шкіру;  г) білки містяться переважно в продуктах тваринного походження. 

6. До жиророзчинних вітамінів відносять:  а) ціанокобаламін, біотин;  б) ретинол, токоферол;  в) ергокальциферол, філохінон;  г) фолієва кислота, аскорбінова кислота.

7. Усі складові їжі мають своє функціональне призначення:  а) як джерело енергії використовуються основним чином вуглеводи;  б) основним будівельним матеріалом слугують білки;  в) мінеральні солі використовуються для підтримання постійного складу внутрішнього середовища;  г) ліпіди – це регулятори процесів, що відбуваються в організмі.

ІІІ. Завдання на встановлення відповідності та послідовності (по 2 б.)

8. Установіть відповідність між вітаміном та його роллю в обміні речовин:

1. В1 (тіамін)                              А бере участь у регуляції обміну фосфору і кальцію;

2. В2 (рибофлавін)                     Б бере участь в обміні білків, жирів і вуглеводів;

3. С (аскорбінова кислота)       В впливає на ріст і розвиток організму;

4. Д (кальциферол)                    Г необхідний для синтезу білків, підвищує імунітет;

                                                     Д необхідний для синтезу ферментів.

9. Установіть послідовність обміну жирів в організмі людини:  а) відкладення жирів у жировій тканині підшкірної клітковини;  б) розщеплення жирів до гліцерину і жирних кислот у травній системі;  в) надходження жирів у лімфу, а потім у кров;  г) перетворення в печінці жирів у глікоген.

 

ІV. Завдання відкритого типу (одне на вибір) ( 3 б.)

  1. Який взаємозв’язок існує між нервовою і гуморальною регуляцією обміну речовин?
  2. У чому полягає відмінність раціону людини, що займається розумовою працею, від раціону людини фізичної праці?

 

(Всього 12 б.)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.2
Оригінальність викладу
3.2
Відповідність темі
3.6
Загальна:
3.3
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Любашка Димочка
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Цветкова Амина
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  3. Манойлова Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4.  Natalya
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  5. Зарева Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
14955
Оцінка розробки
3.3 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку