Контрольна робота з теми «Усна народна творчість: міфи і легенди українців; народні казки» для учнів 5 класу. Зміст завдань відповідає вимогам чинної Програми з української літератури. Для учнів 5 класу, учителів української мови та літератури. Складається з чотирьох рівнів: з вибором однієї відповіді, на відповідність, завданнями творчого характеру.
Тема: «Усна народна творчість:
міфи і легенди українців; народні казки»
І варіант
І.Укажіть, з яких елементів складається казка:
а.)вступ, основна частина, закінчення;
б.)теза, доведення, висновок;
в.)зачин, трикратні повтори, кінцівка. (1б.)
2. Рожевоквітна неопалима купина символізує
а) незнищеність народу, Вітчизни;
б) українську мову і культуру;
в) волю і незалежність держави. (1б.)
З.Зажерливий, заздрісний, жорстокий - ці риси характеру притаманні:
а.)багатому брату («Про правду і кривду»);
б.) убогому чоловіку («Ох»);
в.)батькові Марусі («Мудра дівчина»). (1б.)
4.Допишіть речення.
Міф-це... (1б.)
5. Допишіть речення.
Казка – це… (1б.)
6. Поєднайте назви творів з жанрами
А. «Мудра дівчина» 1. Легенда
Б. «Про зоряний Віз» 2. Казка
В. «Дажбог» 3. Міф
7. Назвіть імена негативних героїв казок. Що втілено у цих образах? (1,56.)
Назва казки |
Негативний герой |
Негативна риса характеру |
Мудра дівчина |
|
|
Про правду і кривду |
|
|
Ох |
|
|
|
|
|
8. Доведіть, що твір «Мудра дівчина»- це казка. (1,56.)
9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
Тема: «Усна народна творчість:
міфи і легенди українців; народні казки»
II варіант
1. Як козаки, за легендою «Прийом у запорожців», перевіряли, чи може хлопець бути запорожцем:
а.) звеліли затанцювати гопак;
б.) звеліли зварили кашу;
в.) дивилися, чи вміє майстерно володіти шаблею. (1б.)
2.Укажіть, які є різновиди народних казок:
а.) історичні, космічні, суспільно-політичні;
б.) про звірів, фантастичні, побутові;
в.) героїчні, патріотичні, мультиплікаційні. (1б.)
3.Яке із зазначених нижче прислів’їв можна застосувати до дядька, казкового героя твору «Про правду і кривду»?
а.)Подарунок назад не беруть;
б.)Який розум, така й балачка;
в.)Заздрісному боком вилізе. (1б.)
4.Допишіть речення.
Легенда - це... (1б.)
5. Допишіть речення.
Переказ - це... (1б.)
6. Поєднайте назви творів з жанрами
А. «Ох» 1. Легенда
Б. «Як виникли Карпати» 2. Казка
В. «Прийом у запорожців» 3. Переказ
7. Назвіть імена усіх персонажів міфів та легенд. Розподіліть їх на дві групи: носії добра і носії зла. (1,56.)
Назва твору |
Носії добра |
Носії зла |
Берегиня |
|
|
Дажбог |
|
|
Як виникли Карпати |
|
|
Про Зоряний Віз |
|
|
|
|
|
8. Доведіть, що твір «Про правду і кривду» - це казка. (1,56.)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: