Контрольна робота з теми «Усна народна творчість: міфи і легенди українців; народні казки»

Про матеріал

Контрольна робота з теми «Усна народна творчість: міфи і легенди українців; народні казки» для учнів 5 класу. Зміст завдань відповідає вимогам чинної Програми з української літератури. Для учнів 5 класу, учителів української мови та літератури. Складається з чотирьох рівнів: з вибором однієї відповіді, на відповідність, завданнями творчого характеру.

Перегляд файлу

Тема:  «Усна народна творчість:

міфи і легенди українців; народні казки»

І варіант

І.Укажіть, з яких елементів складається казка:

а.)вступ, основна частина, закінчення;

б.)теза, доведення, висновок;

в.)зачин, трикратні повтори, кінцівка. (1б.)

2. Рожевоквітна неопалима купина символізує

 а) незнищеність народу, Вітчизни;

 б) українську мову і культуру;

 в) волю і незалежність держави. (1б.)

 З.Зажерливий, заздрісний, жорстокий - ці риси характеру притаманні:

а.)багатому брату («Про правду і кривду»);

б.) убогому чоловіку («Ох»);

в.)батькові Марусі («Мудра дівчина»). (1б.)

4.Допишіть речення.

Міф-це... (1б.)

5. Допишіть речення.

Казка – це… (1б.)

6. Поєднайте назви творів з жанрами

    А. «Мудра дівчина»                                    1. Легенда

    Б. «Про зоряний Віз»                                  2.  Казка

    В. «Дажбог»                                                 3.  Міф

 

 

7.  Назвіть імена негативних героїв казок. Що втілено у цих образах? (1,56.)

 

Назва казки

Негативний герой

Негативна риса характеру

Мудра дівчина

 

 

Про правду і кривду

 

 

Ох

 

 

 

 

 

 

8.  Доведіть, що твір «Мудра дівчина»- це казка. (1,56.)

 9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

  •                  «Казка - цілюще джерело фантазії»;
  •                  «На якого казкового героя я хотів (хотіла) бути схожим і чому?»;
  •                  «Боротьба добра і зла у міфах». (3б.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  «Усна народна творчість:

міфи і легенди українців; народні казки»

 

II варіант

1. Як козаки, за легендою «Прийом у запорожців», перевіряли, чи може хлопець бути запорожцем:

а.) звеліли затанцювати гопак;

б.) звеліли зварили кашу;

в.) дивилися, чи вміє майстерно володіти шаблею. (1б.)

2.Укажіть, які є різновиди народних казок:

а.) історичні, космічні, суспільно-політичні;

б.) про звірів, фантастичні, побутові;

в.) героїчні, патріотичні, мультиплікаційні. (1б.)

3.Яке із зазначених нижче прислів’їв можна застосувати до дядька, казкового героя твору «Про правду і кривду»?

а.)Подарунок назад не беруть;

б.)Який розум, така й балачка;

в.)Заздрісному боком вилізе. (1б.)

4.Допишіть речення.

Легенда - це... (1б.)

5. Допишіть речення.

Переказ - це... (1б.)

6.  Поєднайте назви творів з жанрами

    А. «Ох»                                              1. Легенда

    Б. «Як виникли Карпати»                2.  Казка

    В. «Прийом у запорожців»              3.  Переказ

 

 

7. Назвіть імена усіх персонажів міфів та легенд. Розподіліть їх на дві групи: носії добра і носії зла. (1,56.)

 

Назва твору

Носії добра

Носії зла

Берегиня

 

 

Дажбог

 

 

Як виникли Карпати

 

 

Про Зоряний Віз

 

 

 

 

 

 

8. Доведіть, що твір «Про правду і кривду» - це казка. (1,56.)

 

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

  •                  «У чому мудрість казок»;
  •                  «Мій улюблений герой народної казки»;
  •                  «За що я люблю читати міфи ». (36.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
7419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку