Контрольна робота №1
Українська поезія 20-х років XX століття
Варіант 1
І рівень
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (по 0,5 бала).
1.До митців «Розстріляного відродження» не належить
А В.Стефаник Б Є.Плужник В М.Зеров
Г П.Филипович Д М.Семенко
2.Павло Тичина народився на
А Волині Б Черкащині В Хмельниччині
Г Чернігіщині Д Львівщині
3.До якого виду лірики належить вірш П. Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить...» ?
А філософської Б інтимної В пейзажної
Г громадянської Д релігійної
4. Приклад самопожертви молодих патріотів заради Батьківщини звучить у вірші
А «Арфами, арфами...» Б «О панно Інно...»
В «Ви знаєте, як липа шелестить...» Г «Пам’яті тридцяти»
Д «Одчиняйте двері…»
5.Літературне угрупування, до якого належав М.Рильський
А «ВАПЛІТЕ» Б неокласики
В «Празька школа» Г «Нова генерація»
Д «Марс»
6.М.Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців». Він мав на увазі
А Тичину, Семенка, Зерова, Рильського, себе
Б Зерова, Рильського, Филиповича, Бургардта, себе
В Плужника, Тичину, Рильського, Зерова, себе
Г Зерова, Семенка, Плужника, Филиповича, себе
Д Зерова, Семенка, Плужника, Тичину, себе
7. За жанром поезія «Солодкий світ»
А ода Б сонет В балада
Г елегія Д рондель
8. Засновником і лідером українського футуризму був
А Є.Плужник Б М. Рильський В М. Семенко
Г П. Тичина Д М. Зеров
9. Чотирнадцятирядкова строфа п’яти- або шестистопного ямба, що складається з двох чотиривіршів і двох тривіршів із римуванням, називається
А верлібром Б сонетом В гімном
Г одою Д епіграмою
10. Автором терміна «Розстріляне Відродження» є
А Юрій Андрухович Б Юрій Винничук
В Юрій Шерех Г Юрій Яновський
Д Юрій Лавріненко
11. Літературний напрям, який знайшов вияв у використанні античних тем i сюжетів, міфологічних образів i мотивів, у проголошені гасел «чистого мистецтва» й культу художньої форми, позбавленої суспільного змісту, земних насолод тощо –
А бароко Б неокласицизм В сентименталізм
Г романтизм Д модернізм
12. У 1920-ті рр. існували всі літературні угруповання, КРІМ
А ВАПЛІТЕ Б «Гарт» В ЛуГоСад
Г МАРС Д ПЛУГ
ІІ рівень
Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (по 1 балу).
13. Установіть відповідність між характеристикою ліричного героя та назвою поезії
1 веселий енергійний юнак, що уявляє себе духом із потойбіччя 2 уміє бачити навколо прекрасне, милуватися природою; обдарований, ніжний, емоційний; водночас прагне нового, змін, боротьби 3 це збірний образ тридцяти юних захисників України, які загинули за незалежність Батьківщини 4 ліричний герой, знаючи мінливу долю, не відмовляється навіть від короткої миті щастя, народженої усвідомленням величної краси світобудови |
А «Пам’яті тридцяти» Б «Солодкий світ!..» В «Ніч… а човен – як срібний птах!..» Г «Запрошення» Д «Арфами, арфами...» |
14.Установіть відповідність її назвою поезії та її основним мотивом
1 «Місто» 2 «Запрошення» 3«Бажання» 4 «Арфами, арфами...»
|
А заклик старшого покоління інтелігенції знайти спільну мову з молодими митцями Б утвердження незнищеності стародавнього Києва, культури, духовного життя народу В гімн весні, молодості, вірі в щастя Г відтворення зачарування містом Д упевненість ліричного героя в тому, що, лише перевернувши світ з ніг на голову, можна поставити все на свої місця |
15.Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами
1 епітети 2 метафори 3 порівняння 4 риторичне звертання
|
А «О, золоті далекі будні Серед родючих вільних нив!» Б «росила землю кров» В «чи ми прозріли й зрозуміли солодкий світ?» Г «золоті далекі будні», «дідок нудний» Д «твій погляд... ніби пролісок... немов трава... неначе спогад» |
ІІІ рівень
Завдання 16 (творчого характеру)
16.Виконайте одне із завдань(3б.).
Контрольна робота №1
Українська поезія 20-х років XX століття
Варіант 2
І рівень
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (по 0,5 бала).
1.Хто з класиків української літератури одним з перших оцінив і підтримав молодого Павла Тичину?
А Б. Грінченко Б М. Коцюбинський
В Іван Нечуй-Левицький Г І. Франко Д М. Вороний
2.«….Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась» , - так висловився про П.Тичину
А М. Коцюбинський Б М. Зеров В Є.Маланюк Г М.Жулинський Д С.Єфремов
3. Розповідь про насадження більшовицького режиму звучить у вірші
А «Арфами, арфами...» Б «О панно Інно...»
В «Ви знаєте, як липа шелестить...» Г «Пам’яті тридцяти»
Д «Одчиняйте двері…»
4.До неокласиків не належав
А Микола Зеров Б Павло Тичина В Павло Филипович
Г Максим Рильський Д Михайло Драй-Хмара
5.Літературну дискусію започаткував
А Є.Плужник Б М. Рильський В М. Хвильовий
Г С.Єфремов Д М. Зеров
6.Ліричний герой сповнений прагнення «перевернути світ» і «поставити все догори ногами» у вірші
А Є.Плужника Б М. Рильського В М. Семенка
Г П.Тичини Д М. Зерова
7.У формі сонета написана поезія
А «У теплі дні збирання винограду» Б «О панно Інно…»
В «Бажання» Г «Вчись у природи творчого спокою…»
Д «Запрошення»
8.У МАРС реорганізувалося літературне угруповання
А «Гарт» Б ВАПЛІТЕ В «Плуг»
Г «Ланка» Д ВУСПП
9. Авторські неологізми «Дитинно», «злотоцінно» належать
А Є.Плужнику Б М. Рильському В М. Семенку
Г П.Тичині Д М. Зерову
10. Скільки років було М. Рильському, коли вийшла друком його перша збірка «На білих островах»?
А 15 років Б 18 років В 19 років
Г 20 років Д 22 роки
11. Псевдонім Євгена Плужника
А Мрійник Б Плужний В Кантемирянин
Г Українець Д Більшовик
12. У 1920-ті рр. існували всі літературні угруповання, КРІМ
А НОВА ГЕНЕРАЦІЯ Б «Гарт» В ПЛУГ
Г ВУСПП Д БУ-БА-БУ
ІІ рівень
Завдання 13-15 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (по 1 балу).
13.Установіть відповідність між назвою вірша та видом лірики
1 «Арфами, арфами» 2 « Бажання» 3 «Одчиняйте двері» 4 «Ви знаєте, як липа шелестить...» |
А інтимна лірика Б вірш-медитація В громадянська лірика Г філософська лірика Д пейзажна лірика |
14.Установіть відповідність між образами твору та їх назвами
1Батиєва гора, юнак 2трамваї ,автомобілі, люди 3 простір, дух ширококрилий, узори віт, дівчина, ангели 4 світ, човен, птах
|
А «Місто» Б «Пам’яті тридцяти» В «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Г «Запрошення» Д «Солодкий світ» |
15.Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами
1 епітети 2 метафори 3 порівняння 4 авторські неологізми
|
А «не дивіться, як на звіра, на нас» Б «мертвий лист», «ласкаві вересневі феї» В «тремтить ріка»,«хилиться ліс», «спокій стереже мене» Г «сніго-біле поле» Д «Бо хто ж твоїй науці допоможе?» |
ІІІ рівень
Завдання 16 (творчого характеру)
16.Виконайте одне із завдань(3б.).