Контрольна робота з української літератури за результатами ГР4. Читання. Поетичний світ (укладена за модельною програмою: «Українська література. 5-6 класи для закладів ЗСО / Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б. – 2022. Підручник: Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б. «Українська література : підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти», 2022).
ГР4 - дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу. Сподіваюся, що робота стане корисною для шкільного вчительства.
Контрольна робота з української літератури за результатами ГР4. Читання
Поетичний світ
Увага! Усі завдання тестового характеру, крім рефлексії. Одна правильна відповідь. Бали визначено біля завдань. Усього -12б.
Контрольні завдання:
1. Визначити віршований розмір поданого тексту вірша 2б.
Стефанія мамо, мамо Стефанія.
Розквітає поле, а вона сивіє (Kalush Orchestra).
Варіанти відповіді: А. хорей; Б. пірихій; В. ямб; Г. хорей і ямб.
2. Вірш С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму» побудовано як:
1б.
А. роздум про зв’язок матері з дитиною
Б. спогад про дитинство й материнську любов;
В. монолог про красу рідної природи
Г. спогад про стару оселю.
3. У вірші С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички...» вжито художні засоби, окрім: 1б.
А. епітетів; Б. метафор;
В. зменшено-пестливих слів; Г. гіпербол.
4. Яка пора року зображена у вірші «Підкова»? 1б.
А. осінь; Б. весна;
В. Зима; Г. літо.
5. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки? 1б.
А. гнома («Гном у буфеті»); Б. ґави («Жар-птиця»);
В. Жар-птиці («Жар-птиця»); Г. людини «Підкова».
6. Герой якого твору любив «какао пить, смоктати м’ятні гостинці»?
1б.
А. гном («Гном у буфеті»);
Б. ґава («Жар-птиця»);
В. внучка («Забула внучка в баби черевички»);
Г. бабуся («Забула внучка в баби черевички...»).
7. Якій поезії С.Чернілевського притаманні такі образи: «родина», «хата», «вогонь», «дим»? 1б.
А. «Теплота родинного інтиму»; Б. «Гном у буфеті»;
В. «Жар-Птиця»; Г. «Забула внучка в баби черевички».
8. На чому їхав Дід Мороз? («Підкова»): 1б.
А. на чарівних санях; Б. на оленях;
В. на коні; Г. на машині.
9. Дівчинка, яка знайшла загублену підкову, вирішила 1б.
А. віддати мамі; Б. купити шубу;
В. віддати її Діду Морозу; Г. залишити її в себе на вікні.
10. Героями якого вірша є старий Крук, трьохсотлітня Ґава, легковажна Зозуля, горда Пава: 1б.
А. «Гном у буфеті»; Б. «Теплота родинного інтиму»;
В. «Підкова»; Г. «Жар-Птиця».
11. Рефлексія: Що для вас (учні/учениці) означає слово дім? Чи є улюблене місце у твоєму домі? (напиши 2-3 реч.). 1б.