Контрольна робота за результатами ГР 2. Аудіювання. Літературні казки

Про матеріал

Контрольна робота за результатами ГР 2. Аудіювання. Літературні казки. Робота укладена за модельною програмою: "Українська література. 5-6 класи для закладів ЗСО / Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б." – 2022.

Аудіювання: cприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду.

Подано текст для читання. Після прочитання тексту казки переходимо до виконання завдань змішаного типу: тести та розгорнута відповідь.

Перегляд файлу

Контрольна робота за результатами ГР 2. Аудіювання

Літературні казки

Завдання. Прочитайте вдумливо текст уголос. Потім виконайте завдання до тексту (подано нижче).

Контрольний текст для опрацювання (уривок із казки І. Франка «Фарбований Лис»

……………….

— Ой господи! Так се ти маєш бути наш добродій, наш цар?

— Так, дітоньки, — поважно мовив Лис Микита.

Нечувана радість запанувала в звірячім царстві. Зараз кинулися робити порядки. Орли та яструби наловили курей, вовки та ведмеді нарізали овець, телят і нанесли цілу купу перед нового царя. Сей узяв часточку собі, а решту по справедливості розділив між усіх голодних. Знов радість, знов оклики зачудування і подяки. От цар! От добродій! От премудрий Соломон! Та за таким царем ми проживемо віки вічисті, мов у бога за дверми!

Пішли дні за днями. Лис Микита був добрим царем, справедливим і м’якосердним, тим більше, що тепер не потребував сам ходити на лови, засідати, мордувати. Все готове, зарізане, навіть обскубане і обпатране, приносили йому услужні міністри. Та й справедливість його була така, як звичайно у звірів: хто був дужчий, той ліпший, а хто слабший, той ніколи не виграв справи.

Жили собі звірі під новим царем зовсім так, як і без нього: хто що зловив або знайшов, той їв, а хто не зловив, той був голоден. Кого вбили стрільці, той мусив загинути, а хто втік, той богу дякував, що жиє. А проте всі були дуже раді, що мають такого мудрого, могутнього і ласкавого царя, а надто так неподібного до всіх інших звірів.

І Лис Микита, зробившися царем, жив собі, як у бога за дверми. Тільки одного боявся, щоб фарба не злізла з його шерсті, щоби звірі не пізнали, хто він є по правді. Для того він ніколи не виходив у дощ, не йшов у гущавину, не чухався і спав тільки на м’якій перині. І взагалі він пильнував, щоб нічим не зрадити перед своїми міністрами, що він є Лис, а не жаден звір Остромисл.

Так минув рік. Надходили роковини того дня, коли він настав на царство. Звірі надумали святкувати врочисто той день і справити при тій нагоді великий концерт. Зібрався хор з лисів, вовків, ведмедів, уложено чудову кантату, і вечором по великих процесіях, обідах і промовах на честь царя хор виступив і почав співати. Чудо! Ведмеді ревли басом, аж дуби тряслися. Вовки витягали соло, аж око в’януло. Але як молоді лисички в народних строях задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг витримати. Його серце було переповнене, його обережність заснула, і він, піднявши морду, як не задзявкає й собі по-лисячому!

Господи! Що стало? Всі співаки відразу затихли. Всім міністрам і слугам царським відразу мов полуда з очей спала. Та се Лис! Простісінький фарбований Лис! Ще й паскудною олійною фарбою фарбований! Тьфу! А ми собі думали, що він не знати хто такий! Ах ти, брехуне! Ах ти, ошуканче!

І, не тямлячи вже ані про його добродійства, ані про його величну мудрість, а люті тільки за те, що так довго давали йому дурити себе, всі кинулися на нещасного Лиса Микиту і розірвали його на шматочки.

І від того часу пішла приповідка: коли чоловік повірить фальшивому приятелеві і дасть йому добре одуритися; коли який драбуга отуманить нас, обідре, оббреше і ми робимося хоть дрібку мудрішими по шкоді, то говоримо: «Е, я то давно знав! Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі».

 

Завдання.

Після прочитання тексту казки переходимо до виконання завдань змішаного типу: тести (1-6) - 6б. + розгорнута відповідь (7-9) - 6б. Оцінювання тестових завдань 1б., а практичних - подано біля кожного завдання. Усього - 12б.

Контрольні завдання змішаного типу:

1. Що на радості подарували новому цареві вовки та ведмеді?

                   А. курку            Б. півника          В. овець, телят.

2. Який давній цар згадується в тексті?

                  А. Давид            Б. Соломон        В. Саул.

3. Чого боявся Лис Микита понад усе?

    А. щоб сніг не пішов    Б. щоб фарба не злізла      В. щоб вітру не було.

4. Хто витягав соло під час концерту?

                  А. ведмідь          Б. вовки            В. лисички.

5. Іван Франко писав лише твори для дітей?

                А. Так.          Б. Ні.

6. Лис Микита — головний герой казки «Фарбований Лис».

                А. Так.          Б. Ні.

7. Назви всіх другорядних героїв казки (запиши через кому).                        .

8. Поясни письмово, як ти розумієш вислови/фразеологічні звороти:         2б.

Дати драпака - ,

мов муха в окропі - ,

мов у Бога за дверима - ,

мов полуда з очей спала – ,

пізнатися, як на фарбованім Лисі - .

9. Рефлексія (пропиши відповіді):                                                                     3б.

               1. Якою людиною я зростаю?

               2. Чи маю часом поведінку чи вдачу, як у Лиса Микити?

               3. Якщо маєш, то щоб ти собі порадив//порадила, щоб стати кращим/кращою?

docx
Додано
6 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку