Контрольна робота за І семестр . 11 клас
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1)За допомогою слова ми проникаємо в думи і почуття, які хвилювали людей за тисячоліття до нас.(2)Також можемо звернутися до далеких нащадків, і передати їм у слові найсокровенніше. (3)Слово – найвірніший посланець з минулого в сьгодні і з сьогодення в прийдешнє. (4)Український народ творив свою мову впродовж віків, заносячи до мовної скарбниці добірний нектар слова. (5)Колективна пам’ять народу-творця береже слово, а в ньому – і своє безсмертя.
1. Іменником є всі виділені в тексті слова, ОКРІМ
А найсокровенніше
Б найвірніший
В минулого
Г прийдешнє
2. Прикладка є в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
4. Іменною частиною складеного присудка виступає виділене слово
А посланець
Б нектар
В пам’ять
Г безсмертя
5. Перший склад наголошений у слові
А тризуб
Б цінник
В ярмарковий
Г шовковий
Д центнер
6. Прикметники із суфіксом –ськ- утворилися від усіх іменників у рядку
А латиш, Ла-Манш, узбек
Б Прага, Калуш, викладач
В Карпати, казах, товариш
Г Цюрих, Збараж, грек
Д депутат, падишах, Рига
7. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А арф…яр, миш…як, мавп…ячий
Б розв…язання, нав…ючений, грав…юра
В прем…єра, зар…яджати, Мін…юст
Г ін…єкція, черв…як, з…юрбитися
Д духм…яний, люб…язний, розіб…єш
8. Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А реч…татив, п’єд…стал, рец…див
Б тр…умфатор, реж…м, ц…стерна
В Ч…лі, Алж…р, аналог…я
Г Лейпц…г, т…тан, Корс…ка
Д інду…зм, ц…тата, с…нус
9. Разом треба писати всі слова в рядку
А аби/чиїх, хто/сь, будь/коли
Б казна/чому, де/котрих, які/небудь
В де/коли, аби/котрі, ні/чиї
Г хтозна/де, хтозна/в/чому, хтозна/що
Д де/якої, ні/з/чим, будь/кому
10. Немає лексичної помилки в рядку
А взаємозв’язок між собою
Б імпортувати з-за кордону
В місцевий діалект
Г промислова індустрія
Д дорогий раритет
11. Синонімічними до простого речення
Незважаючи на втрату первісного вигляду, «Місячна ніч» Архипа Куїнджі й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі є всі складнопідрядні речення, ОКРІМ
А Хоча «Місячна ніч» Архипа Куїнджі і втратила свій первісний вигляд, проте й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.
Б Дарма що «Місячна ніч» Архипа Куїнджі вже втратила свій первісний вигляд, однак вона й нині полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.
В Незважаючи на те що «Місячна ніч» Архипа Куїнджі втратила свій первісний вигляд, але й сьогодні вона полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.
Г Якщо «Місячна ніч» Архипа Куїнджі й втратить свій первісний вигляд, вона й далі полонитиме нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.
Д Хай «Місячна ніч» Архипа Куїнджі і втратила свій первісний вигляд, та вона й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.
12. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Речення
(1)Хто з (2)мечем до нас прийде, (3)від меча (4)й загине.
Частини мови
А іменник
Б займенник
В прийменник
Г сполучник
Д частка
13. Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм Тлумачення
1 кинути камінь А відмовитися від войовничих намірів
2 перекувати мечі на рала Б ухилятися від відповідальності
3 умивати руки В зрадити свої переконання
4 поклонятися чужим богам Г засуджувати когось
Д не передбачати поганих наслідків своїх учинків
14. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка
А пр…кликаний, пр…міський, пр…мудрість
Б пр…подобний, пр…давній, пр…варений
В пр…вабливий, пр…своєння, пр…злий
Г пр…теплий, пр…велебний, пр…дивний
Д пр…звище, пр…солодкий, пр…стол
15. Усі прислівники слід писати через дефіс у рядку
А без кінця/краю, по/нашому
Б кінець/кінцем, в/гору
В по/латині, плече/в/плече
Г по/простому, що/години
Д день/у/день, будь/що/будь
16. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Довжина ______ кенгуру близько ______ , а вага від сорока до ______.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А рудого, двох метрів, сто кілограм
Б рудої, два метри, ста кілограмів
В рудого, два метри, сто кілограмів
Г рудої, двух метрів, ста кілограм
Д рудого, двох метрів, ста кілограмів
17. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «У нас молодь святкує Івана Купала…» додати фрагмент рядка
А оскільки це вже стало традицією.
Б однак не всім це подобається.
В але звичаю стрибати через вогонь не дотримується.
Г так що варто й нам підготуватися.
Д щоб продемонструвати світові наші звичаї і традиції.
18. З’ясуйте, яким компонентом ускладнено речення.
Речення (розділові знаки пропущено)
1 У дзеркало річки дивилось і не могло на себе надивитись небо.
2 Денна спека однак ще трималася.
3 Густа мряка єднала полонину спалену сонцем з небом.
4 Попрощавшись усі розійшлися.
Ускладнювальний компонент
А вставне слово
Б однорідні члени речення
В відокремлене означення
Г відокремлена обставина
Д звертання
19. М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А матін…чин, ірпін…ський, учител…ство
Б нян…чин, сторінон…ці, він…чати
В камін…чик, жен…шень, ковал…ський
Г близ…кість, ковз…кий, хустин…ці
Д брин…чання, скрин…ці, різ…бяр
20. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні
А Основною ознакою, яка відрізняє справжнього генія від просто талановитих і здібних людей, є його масштаб мислення.
Б Справжнього митця живлять корені, що йдуть углиб землі, яка його зростила, сформувала неповторне бачення світу й дала наснагу творити.
В Михайло Старицький вперше написав слово «мрія» у вірші, який присвятив матері Лесі Українки Олені Пчілці.
Г Тарас Шевченко належить до тих людей-світочів, які стають дорогими для всього людства і в пошані всього людства знаходять своє безсмертя.
Д Серед учених яскравою особистістю є видатний мовознавець Агатангел Кримський, який знав понад 60 мов.
21. Граматичний зв’язок між підметом і присудком порушено в усіх реченнях, ОКРІМ
А Частина депутатів не прийшли на засідання фракції.
Б Більшість випускників мріяло про вступ до вищих навчальних закладів.
В МОН України повідомили про умови вступу до вишів.
Г Усі мої друзі, хто готувалися до зовнішнього незалежного тестування,
задоволені результатом.
Д Дід з онуком рано-вранці посадили кілька кущів аґрусу.
22. З’ясуйте, яким однорідними членами ускладнено речення .
Однорідні члени речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 обставина
Приклад речення
А День був сонячний і тихий, прозорий і синій.
Б Про лад і достаток свідчили чепурненькі хати.
В Вірити й чекати – не така вже й легка справа.
Г Лісами, полями, лугами наближалася до нас весна.
Д Квіти поставити у вазу з кришталю чи глини?
23. Редагування потребує речення
А Летять журавлі небесними шляхами до України, несучи на своїх крилах
весну.
Б Будьте розсудливими, пов’язуючи з куванням зозулі різні забобони.
В Солов’ї звили гніздечко, заховавши його поміж віттям верби.
Г Розповідаючи про птахів, хочеться не забувати про народні прикмети.
Д Стежачи за поведінкою ластівок, люди навчилися пророкувати погоду й
різноманітні події в житті.
24. Разом треба писати всі слова в рядку
А чорно/земний, високо/ефективний, гори/цвіт
Б глухо/німий, лісо/степ, садово/городній
В навчально/виробничий, фітнес/клуб, легко/крилий
Г жовто/гарячий, ячмінно/житній, ніжно/лиций
Д ніжно/колірний, військово/полонений, темно/зелени