Контрольна робота з української мови за І семестр 11 клас

Про матеріал
Контрольна робота з української мови за І семестр для учнів 11 класів у тестовій формі.
Перегляд файлу

Контрольна робота за І семестр . 11 клас

 

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1)За допомогою слова ми проникаємо в думи і почуття, які хвилювали людей за тисячоліття до нас.(2)Також можемо звернутися до далеких нащадків, і передати їм у слові найсокровенніше. (3)Слово – найвірніший посланець з минулого в сьгодні і з сьогодення в прийдешнє. (4)Український народ творив свою мову впродовж віків, заносячи до мовної скарбниці добірний нектар слова. (5)Колективна пам’ять народу-творця береже слово, а в ньому – і своє безсмертя.

1. Іменником є всі виділені в тексті слова, ОКРІМ


А найсокровенніше

Б найвірніший

В минулого

Г прийдешнє


2. Прикладка є в реченні


А першому

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому


3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні


А другому

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому


4. Іменною частиною складеного присудка виступає виділене слово


А посланець

Б нектар

В пам’ять

Г безсмертя


5. Перший склад наголошений у слові


А тризуб

Б цінник

В ярмарковий

Г шовковий

Д центнер


6. Прикметники із суфіксом –ськ- утворилися від усіх іменників у рядку


А латиш, Ла-Манш, узбек

Б Прага, Калуш, викладач

В Карпати, казах, товариш

Г Цюрих, Збараж, грек

Д депутат, падишах, Рига


7. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


А арф…яр, миш…як, мавп…ячий

Б розв…язання, нав…ючений, грав…юра

В прем…єра, зар…яджати, Мін…юст

Г ін…єкція, черв…як, з…юрбитися

Д духм…яний, люб…язний, розіб…єш


8. Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


А реч…татив, п’єд…стал, рец…див

Б тр…умфатор, реж…м, ц…стерна

В Ч…лі, Алж…р, аналог…я

Г Лейпц…г, т…тан, Корс…ка

Д інду…зм, ц…тата, с…нус


9. Разом треба писати всі слова в рядку


А аби/чиїх, хто/сь, будь/коли

Б казна/чому, де/котрих, які/небудь

В де/коли, аби/котрі, ні/чиї

Г хтозна/де, хтозна/в/чому, хтозна/що

Д де/якої, ні/з/чим, будь/кому


10. Немає лексичної помилки в рядку


А взаємозв’язок між собою

Б імпортувати з-за кордону

В місцевий діалект

Г промислова індустрія

Д дорогий раритет


 

11. Синонімічними до простого речення

Незважаючи на втрату первісного вигляду, «Місячна ніч» Архипа Куїнджі й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі є всі складнопідрядні речення, ОКРІМ

А Хоча «Місячна ніч» Архипа Куїнджі і втратила свій первісний вигляд, проте й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.

Б Дарма що «Місячна ніч» Архипа Куїнджі вже втратила свій первісний вигляд, однак вона й нині полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.

В Незважаючи на те що «Місячна ніч» Архипа Куїнджі втратила свій первісний вигляд, але й сьогодні вона полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.

Г Якщо «Місячна ніч» Архипа Куїнджі й втратить свій первісний вигляд, вона й далі полонитиме нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.

Д Хай «Місячна ніч» Архипа Куїнджі і втратила свій первісний вигляд, та вона й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ неповторної краси ночі.


 


12. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Речення

(1)Хто з (2)мечем до нас прийде, (3)від меча (4)й загине.

Частини мови

А іменник

Б займенник

В прийменник

Г сполучник

Д частка

 

13. Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм                                                    Тлумачення

1 кинути камінь                                 А відмовитися від войовничих намірів

2 перекувати мечі на рала                Б ухилятися від відповідальності

3 умивати руки                                  В зрадити свої переконання

4 поклонятися чужим богам            Г засуджувати когось

                                                            Д не передбачати поганих наслідків своїх учинків

 

 

14. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка

А пр…кликаний, пр…міський, пр…мудрість

Б пр…подобний, пр…давній, пр…варений

В пр…вабливий, пр…своєння, пр…злий

Г пр…теплий, пр…велебний, пр…дивний

Д пр…звище, пр…солодкий, пр…стол

 

15. Усі прислівники слід писати через дефіс у рядку

А без кінця/краю, по/нашому

Б кінець/кінцем, в/гору

В по/латині, плече/в/плече

Г по/простому, що/години

Д день/у/день, будь/що/будь

 

 

 

16. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

 Довжина ______ кенгуру близько ______ , а вага від сорока до ______.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А рудого, двох метрів, сто кілограм

Б рудої, два метри, ста кілограмів

В рудого, два метри, сто кілограмів

Г рудої, двух метрів, ста кілограм

Д рудого, двох метрів, ста кілограмів

 

17. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «У нас молодь святкує Івана Купала…» додати фрагмент рядка

А оскільки це вже стало традицією.

Б однак не всім це подобається.

В але звичаю стрибати через вогонь не дотримується.

Г так що варто й нам підготуватися.

Д щоб продемонструвати світові наші звичаї і традиції.

 

18. З’ясуйте, яким компонентом ускладнено речення.

Речення (розділові знаки пропущено)

1 У дзеркало річки дивилось і не могло на себе надивитись небо.

2 Денна спека однак ще трималася.

3 Густа мряка єднала полонину спалену сонцем з небом.

4 Попрощавшись усі розійшлися.

Ускладнювальний компонент

А вставне слово

Б однорідні члени речення

В відокремлене означення

Г відокремлена обставина

Д звертання

 

19.  М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А матін…чин, ірпін…ський, учител…ство

Б нян…чин, сторінон…ці, він…чати

В камін…чик, жен…шень, ковал…ський

Г близ…кість, ковз…кий, хустин…ці

Д брин…чання, скрин…ці, різ…бяр

 

20. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Основною ознакою, яка відрізняє справжнього генія від просто талановитих і здібних людей, є його масштаб мислення.

Б Справжнього митця живлять корені, що йдуть углиб землі, яка його зростила, сформувала неповторне бачення світу й дала наснагу творити.

В Михайло Старицький вперше написав слово «мрія» у вірші, який присвятив матері Лесі Українки Олені Пчілці.

Г Тарас Шевченко належить до тих людей-світочів, які стають дорогими для всього людства і в пошані всього людства знаходять своє безсмертя.

Д Серед учених яскравою особистістю є видатний мовознавець Агатангел Кримський, який знав понад 60 мов.

 

21. Граматичний зв’язок між підметом і присудком порушено в усіх реченнях, ОКРІМ

А Частина депутатів не прийшли на засідання фракції.

Б Більшість випускників мріяло про вступ до вищих навчальних закладів.

В МОН України повідомили про умови вступу до вишів.

Г Усі мої друзі, хто готувалися до зовнішнього незалежного тестування,

задоволені результатом.

Д Дід з онуком рано-вранці посадили кілька кущів аґрусу.

 

22. З’ясуйте, яким однорідними членами ускладнено речення .

Однорідні члени речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 обставина

Приклад речення

А День був сонячний і тихий, прозорий і синій.

Б Про лад і достаток свідчили чепурненькі хати.

В Вірити й чекати – не така вже й легка справа.

Г Лісами, полями, лугами наближалася до нас весна.

Д Квіти поставити у вазу з кришталю чи глини?

 

23. Редагування потребує речення

А Летять журавлі небесними шляхами до України, несучи на своїх крилах

весну.

Б Будьте розсудливими, пов’язуючи з куванням зозулі різні забобони.

В Солов’ї звили гніздечко, заховавши його поміж віттям верби.

Г Розповідаючи про птахів, хочеться не забувати про народні прикмети.

Д Стежачи за поведінкою ластівок, люди навчилися пророкувати погоду й

різноманітні події в житті.

 

24. Разом треба писати всі слова в рядку

А чорно/земний, високо/ефективний, гори/цвіт

Б глухо/німий, лісо/степ, садово/городній

В навчально/виробничий, фітнес/клуб, легко/крилий

Г жовто/гарячий, ячмінно/житній, ніжно/лиций

Д ніжно/колірний, військово/полонений, темно/зелени

                                                                                                                                                                                                                           

doc
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
7 червня 2023
Переглядів
4459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку