Контрольна робота за рік з української мови за темою: "Морфологічна норма. орфографічна норма.Синтаксична норма."

Про матеріал
Контрольна робота з української мови проводиться у формі тестування. Її мета - перевірити відповідність знань, умінь і навичок учнів програмовим вимогам і оцінити рівень їх навчальних досягнень з таких тем, як: «Синтаксична норма», «Морфологічна норма», «Орфографічна норма». Робота виконана за рівнем стандарту для закладу професійно-технічної освти. Контрольна робота складається з 24 питаннь.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота за рік з української мови для 2 курсу.

«Синтаксична норма. Морфологічна норма. Орфографічна норма.»

1. У якому реченні між підметом і присудком має стояти тире?

А) У пісні і в труді я частка Батьківщини.

Б) Небосхил для людини якраз відповідна стеля.

В) Двоє можуть врятувати одне одного там, де один гине.

Г) Найдорожча пісня недоспівана.

Д) Людина стає людиною тільки серед людей.

2. У якому реченні з однорідними членами допущено пунктуаційну помилку?

А) Уміння чітко мислити, багата уява, достатній запас слів — ось що дає змогу людині стисло і небагатослівно висловити досить складні думки.

Б) Майже всі опери Миколи Лисенка: «Чорноморці», «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба» написані на лібрето Михайла Старицького.

В) А небо чисте, і темне, і запашне, немов з фіалок.

Г) Господиня-осінь владарює: то зриває яблука в саду, то сміється десь, а то німує, згадуючи вроду молоду.

Д) Коні, почувши волю, шарпнулися із копита, витягнулися — і помчали стрілою, наввипередки, згинувши незабаром у густій хмарі куряви.

3. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку при відокремленні означень?

А) Ліс, повитий срібнопилим димом, в синяві, у золоті, в іржі...

Б) Виткнулось яснеє сонечко з-за гори й обдало своїм світом безкраї поля усіяні, мов сльозами, ранньою росою.

В) Високий і ставний, повернувся Яків додому.

Г) Акації стояли саме в цвіту, заквітчані безліччю білих китиць.

Д) Лягли шляхи нові, широкі й вольні, степи, озера й ріки ожили.

4. У якому реченні прикладку не відокремлюють (розділові знаки пропущено)?

А) Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий.

Б) У Карпатах багато вічнозелених дерев, зокрема смерек.

В) Мати її родом туркменка знала звичаї українського народу.

Г) Літературний герой Лаврін Запорожець уособлює мудрість і мужність.

Д) Як сестра Світлана завжди мені допомагає в тяжкі хвилини.

5. Виберіть приклад зі вставленим реченням

А) Сучасне життя — усі ми це відчуваємо — тримає людину в постійному нервовому напруженні.

Б) Ти дітям і правнукам мусиш віддати живуче коріння — свій батьківський рід,— тоді їх ніяким вітрам не зламати, ніякій негоді не стьмарити світ.

В) І райдуга стоїть, повірте, на півсвіта, в семицвітах ярких, як молоде дівча.

Г) Було в тій постаті, у тій неквапливій ході щось інше — залізна витримка загартованої життям людини.

Д) Учителько! Навчайте нас життя — своїх дітей — своєї Батьківщини.

6. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?

А) Уклін земний, працівникам землі!

Б) Біда, коли тебе забуде брат,— та ще буває гірше востократ: коли тебе забуде друг.

В) А коли поєднали нас пісня, та хліб, та броня, ростемо у прийдешність, спільноту цю в душу поклавши.

Г) Мовчить мій цілий світ, загорнутий в лихі словесні целофани.

Д) Старий, столітній дуб підкошено під корінь.

7. Виберіть речення, у якому що — сполучне слово

А) Що сумлінніше підготуєшся до іспиту, тим кращим буде результат.

Б) І встають у пам’яті дороги, ті, що довелося нам пройти.

В) Хлопець працював наполегливо, за що йому оголосили подяку.

Г) Усі були задоволені екскурсією, дарма що поверталися втомлені.

8. У якому реченні треба поставити двокрапку між частинами складного речення (розділові знаки пропущено)?

А) І знову засяяло сонце і все довкруг повеселіло .

Б) А тільки-но зникли ліси зникли повноводі річки.

В) Ні не забудемо з літами Стежки торуючи свої Немає правди вище мами І вище совісті її.

Г) Аби руки і охота буде зроблена робота.

Д) Хмари пливли низько над землею можна було сподіватися на дощ.

9.      Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А) вул…чка, оч…рет, ч…мпіон, юр…сдикція;

Б) ф..стиваль, гр..чаний, плет..во, в..чоріти;

В) зам..рехтіти, гус..ниця, л..вада, т..раж;

Г) ал..горія, скл..піння,ш..ренга, дон..чка.

10.    Без апострофа треба писати всі слова рядка:

А) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;

Б) зв..язок, п..юре, б..юджет, духм..яний;

В) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж;

Г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм.

11. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А) голубон..ці, стіл..чик, злаз..те;

Б) кін..цівка, крад..кома, чист..те;

В) сіл..ський, наріж..те, дивац..кий;

Г) молот..ба, глян..те, пятдесят…

12.    Позначте рядок, у якому допущено помилку в чергуванні приголосних: 

А) кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;

Б) латишський, поштовий, мангишлацький, воронезький;

В) бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;

Г) сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.

13. Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:

А) перс..ні, випус..ний,тріс..нути;

Б)  аген..ство, капос..ний, якіс..ний;

В) артис..ці, хрус..нути, зас..ланий;

Г) влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути.

14. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка: 

А) блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство;

Б) ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий;

В) ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом;

Г) народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра.

15.  Літеру з на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:

А) ро..чин, ..формувати, бе..хребетний;

Б) бе..перешкодний, ро..колоти, ..тесати;

В) бе..порадний, ..повістити, ..читати;

Г) ро..галуження, бе..крилий, ..судомити.

16. Літеру с на місці крапок треба писати в кожному слові рядка:

А) ..творення, ..котити, ..шивач;
Б) ..фабрикувати, ..тяжка, ..пуск;
В) ..чесати, ..кинути, ..цілення;
Г) ..тишити, ..терпіти, ..чинити.

17. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку:

А) якнайзручніший

Б) більш сучасний

В) найелегантніший

Г) найбільш міцний

Д) більш добріший

18. Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку:

А) Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Б) Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

В) Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Г) Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

Д) Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.

19. Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні:

А) Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дці, сповнені найприємніших вражень.

Б) До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

В) Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Г) Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.

Д) Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

20. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні:

А) Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Б) Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

В) Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Г) Молоко містить близько ста! різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.

Д) Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.

21. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати:

А) екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б) усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В) уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г) наші знання з історії були дуже доречними.

Д) це чудова можливість поринути в минуле.

22. Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні:

 А) У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Б) Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В) Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г) Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Д) Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.

23. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:

А) проводжати — проводять

Б) молоти — мелять

В) хотіти — хотять

Г) гоїти — гоють 

Д) кричати — кричать

24. Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу:

А) десять (хвилин) на десяту

Б) чверть по одинадцятій

В) третя година десять хвилин

Г) за п’ять (хвилин) шоста

Д) без п’ятнадцяти десять

 

 ВІДПОВІДІ:

1-Б, 2-Б, 3-Б, 4-Г, 5-А, 6-А, 7-Б, 8-В, 9-Г, 10-А, 12-Б, 13-Г, 14-Б, 15-Г, 14-Б, 15-Г, 16-Б, 17-Д, 18-А, 19-В, 20-А, 21-В, 22-Г, 23-Д, 24-Д.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лисницкая Евгения
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
5040
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку