Контрольна робота за темою: «Українська проза 20 – 30 х років ХХ ст.»

Про матеріал
Контрольна робота орієнтована, у першу чергу, на студентів коледжів, але нею можуть скористатися й шкільні української мови та літератури
Перегляд файлу

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА  ЗАНЯТТЯ

 

Тема  :  Контрольна робота за темою «Українська проза 1920 – 1930-х рр.»

 

Тривалість заняття:   2 години

Тип заняття :   контроль знань

 

 

 

Мета заняття:

 

 

Знати:

Вміти:

 

 

 

Навчальна:

загальне уявлення про особливості прози 1920–1930-х років; знати основні відомості про життя і творчість вивчених авторів;

давати загальну характеристику пропонованим творам; писати твір-роздум; уміти виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із вивченим матеріалом.

 

Виховна:

 

 прищеплювати потяг до знань, відкриття нового, самопізнання і самовдосконалення; виховувати національно-патріотичні почуття, повагу й цікавість до історії України; виховувати вміння спостерігати, зіставляти, порівнювати; виховувати стійкий інтерес до дисципліни, навколишнього світу; виховувати почуття людської гідності, співпереживання людям, доброту, відвертість.

 

 

Міждисциплінарна інтеграція:

 

 

Дисципліна

Теми

Попередні (забезпечуючі):

історія України

суспільно-політична ситуація в Україні в 1920   1930-ті рр.

українська мова

твір-роздум

Наступні(забезпечувані):

культурологія

культура доби Розстріляного відродження

українська мова

монологічне мовлення

Внутрішньопредметна інтеграція

 

Українська література 1920 – 1930-х рр.

Проза 20 – 30-х рр. ХХ ст.

 

 

 

ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ

 

 

 

 

 

Основні етапи заняття

Методи контролю та навчання

Матеріали методичного забезпечення

Час

І. Підготовчий етап

 

 

10 хв.

1. Організація заняття

Організаційний момент

Перевірка відсутніх

2 хв.

2. Повідомлення теми, формування мети та

основних завдань

Актуальність теми, мотивація знань

Вступне слово викладача (додаток № 1)

3 хв.

3. Контроль початкового рівня знань

Бесіда

Пам’ятка  написання твору-роздуму (додаток № 2)

5 хв.

ІІ. Основний етап

 

 

78 хв.

1. Написання твору

Написання твору-роздуму

Теми творів (додаток № 3)

 

ІІІ. Заключний етап

 

 

8 хв.

1. Підбиття підсумків заняття

Підсумки та загальні висновки заняття

Заключне слово викладача (додаток № 4)

5 хв.

3. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про літературу в Західній Україні в 30-ті роки XX ст.

Г. Семенюк. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011.– С. 154 – 167.

3 хв.

 

 

 

 

 


Українська література

 

Контрольна робота

 

Тема : Контрольна робота за темою «Українська проза 1920 – 1930-х рр.»

 

ПЛАН

 

  1. Повторити основні правила написання твору-роздуму;
  2. Написання твору на обрану тему

 

Література:

1. Вишня, Остап. Усмішки: Фельетони, гуморески (1919 – 1923 рр.). Вишневі усмішки сільські. Вишневські усмішки кримські. Усмішки літературні. Лицем до села. Мистецькі силуети. Зенітка. Мисливські усмішки / Остап Вишня ; Ред. Світлана Левкоївна Коба. – Київ : Дніпро, 2001. – 350 с.

 

2. Історія української літератури XX століття: у 2 кн.: 1910 – 1930-ті роки: Навч. посібник / за ред. В. Г. Дончика. – Кн. 1. – К. : Либідь, 1993. – 784 с.

 

3. Косинка, Григорій Михайлович. Вибрані твори: Новели та оповідання / Григорій Михайлович Косинка ; Упоряд., передмова Олександр Анатолійович Хоменко. – Київ : ТОВ «ЛДЛ», 2002. – 191 с.

 

4. Підмогильний, Валер'ян Петрович. Місто : Роман / Валер'ян Петрович Підмогильний ; Упоряд., передмова Г. М. Кудря. – Харків : Веста : Ранок, 2003. – 256 с.

 

5. Семенюк Г. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011.  С. 74 – 139.

 

6. Хвильовий М. Г. Вибрані твори / Микола Григорович Хвильовий. – Харків : Веста : Ранок, 2003. – 352 с.

 

7. Яновський, Юрій Іванович. Вибрані твори / Юрій Іванович Яновський ; Упоряд., передмова Я. Ю. Голобородько. – Харків : Веста : Ранок, 2003 . – 368 с.


ДОДАТОК № 1

 

Вступне слово викладача

 

Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Проза 1920 – 1930-х рр.». Протягом заняття ви напишете твір, у якому зможете продемонструвати свої знання з теми, а також висловити власний погляд на прочитані тексти.

Необхідно обрати одну із запропонованих тем та написати твір-роздум. Обсяг – не менше 3 сторінок. Буде оцінюватися, у першу чергу, зміст, а також мовленнєве оформлення.


ДОДАТОК № 2

 

Пам’ятка для написання твору-роздуму

 

1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, що потрібно довести.

2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями); тексти з книжок, журналів, газет; довідкову літературу; радіо- та телепередачі.

3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:

• факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства й мають велике значення для переконання;

• приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію й характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі.

4. Складіть план твору.

5. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.


ДОДАТОК № 3

 

Теми творів:

 

1. Розкриття загальнолюдських і моральних цінностей у новелах Григорія Косинки

2. Конфлікт гуманізму та фанатизму в новелі М. Хвильового «Я (Романтика)».

3. Образ матері з новели Г. Косинки «Мати».

4. Людина на роздоріжжі революції: «Мати» Г. Косинки і «Я (романтика)» Миколи Хвильового

5. «Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» (за романом Ю. Яновського «Вершники»).

6. Образ Степана Радченка з роману В. Підмогильного «Місто» як тип нового героя-інтелектуала.

7. Екзистенційні мотиви в романі Валер'яна Підмогильного «Місто»

8. Гумор як основа творчості Остапа Вишні.

9. На полювання з девізом: хай живуть зайці! (Остап Вишня)

 

 


ДОДАТОК № 4

 

Заключне слово викладача

 

Сьогодні ми завершили вивчення теми «Проза 1920 – 1930-х рр.», яка була другою частиною загальної теми «Література Розстріляного відродження». Наступного разу ми «змінимо географію» й перемістимося до Західної України й розглянемо літературу, яка суттєво відрізнялася від української радянської літератури.

 

doc
Додано
9 серпня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку