НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ
Тема : Контрольна робота за темою «Українська проза 1920 – 1930-х рр.»
Тривалість заняття: 2 години
Тип заняття : контроль знань
Мета заняття:
|
Знати: |
Вміти: |
Навчальна: |
загальне уявлення про особливості прози 1920–1930-х років; знати основні відомості про життя і творчість вивчених авторів; |
давати загальну характеристику пропонованим творам; писати твір-роздум; уміти виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із вивченим матеріалом. |
Виховна:
прищеплювати потяг до знань, відкриття нового, самопізнання і самовдосконалення; виховувати національно-патріотичні почуття, повагу й цікавість до історії України; виховувати вміння спостерігати, зіставляти, порівнювати; виховувати стійкий інтерес до дисципліни, навколишнього світу; виховувати почуття людської гідності, співпереживання людям, доброту, відвертість.
Міждисциплінарна інтеграція:
Дисципліна |
Теми |
Попередні (забезпечуючі): |
|
історія України |
суспільно-політична ситуація в Україні в 1920 – 1930-ті рр. |
українська мова |
твір-роздум |
Наступні(забезпечувані): |
|
культурологія |
культура доби Розстріляного відродження |
українська мова |
монологічне мовлення |
Внутрішньопредметна інтеграція |
|
Українська література 1920 – 1930-х рр. |
|
Проза 20 – 30-х рр. ХХ ст. |
|
|
Основні етапи заняття |
Методи контролю та навчання |
Матеріали методичного забезпечення |
Час |
І. Підготовчий етап |
|
|
10 хв. |
1. Організація заняття |
Організаційний момент |
Перевірка відсутніх |
2 хв. |
2. Повідомлення теми, формування мети та основних завдань |
Актуальність теми, мотивація знань |
Вступне слово викладача (додаток № 1) |
3 хв. |
3. Контроль початкового рівня знань |
Бесіда |
Пам’ятка написання твору-роздуму (додаток № 2) |
5 хв. |
ІІ. Основний етап |
|
|
78 хв. |
1. Написання твору |
Написання твору-роздуму |
Теми творів (додаток № 3) |
|
ІІІ. Заключний етап |
|
|
8 хв. |
1. Підбиття підсумків заняття |
Підсумки та загальні висновки заняття |
Заключне слово викладача (додаток № 4) |
5 хв. |
3. Домашнє завдання |
Підготувати повідомлення про літературу в Західній Україні в 30-ті роки XX ст. |
Г. Семенюк. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011.– С. 154 – 167. |
3 хв. |
Українська література
Контрольна робота
Тема : Контрольна робота за темою «Українська проза 1920 – 1930-х рр.»
ПЛАН
Література:
1. Вишня, Остап. Усмішки: Фельетони, гуморески (1919 – 1923 рр.). Вишневі усмішки сільські. Вишневські усмішки кримські. Усмішки літературні. Лицем до села. Мистецькі силуети. Зенітка. Мисливські усмішки / Остап Вишня ; Ред. Світлана Левкоївна Коба. – Київ : Дніпро, 2001. – 350 с.
2. Історія української літератури XX століття: у 2 кн.: 1910 – 1930-ті роки: Навч. посібник / за ред. В. Г. Дончика. – Кн. 1. – К. : Либідь, 1993. – 784 с.
3. Косинка, Григорій Михайлович. Вибрані твори: Новели та оповідання / Григорій Михайлович Косинка ; Упоряд., передмова Олександр Анатолійович Хоменко. – Київ : ТОВ «ЛДЛ», 2002. – 191 с.
4. Підмогильний, Валер'ян Петрович. Місто : Роман / Валер'ян Петрович Підмогильний ; Упоряд., передмова Г. М. Кудря. – Харків : Веста : Ранок, 2003. – 256 с.
5. Семенюк Г. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011. – С. 74 – 139.
6. Хвильовий М. Г. Вибрані твори / Микола Григорович Хвильовий. – Харків : Веста : Ранок, 2003. – 352 с.
7. Яновський, Юрій Іванович. Вибрані твори / Юрій Іванович Яновський ; Упоряд., передмова Я. Ю. Голобородько. – Харків : Веста : Ранок, 2003 . – 368 с.
ДОДАТОК № 1
Вступне слово викладача
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Проза 1920 – 1930-х рр.». Протягом заняття ви напишете твір, у якому зможете продемонструвати свої знання з теми, а також висловити власний погляд на прочитані тексти.
Необхідно обрати одну із запропонованих тем та написати твір-роздум. Обсяг – не менше 3 сторінок. Буде оцінюватися, у першу чергу, зміст, а також мовленнєве оформлення.
ДОДАТОК № 2
Пам’ятка для написання твору-роздуму
1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, що потрібно довести.
2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями); тексти з книжок, журналів, газет; довідкову літературу; радіо- та телепередачі.
3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:
• факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства й мають велике значення для переконання;
• приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію й характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі.
4. Складіть план твору.
5. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.
ДОДАТОК № 3
Теми творів:
1. Розкриття загальнолюдських і моральних цінностей у новелах Григорія Косинки
2. Конфлікт гуманізму та фанатизму в новелі М. Хвильового «Я (Романтика)».
3. Образ матері з новели Г. Косинки «Мати».
4. Людина на роздоріжжі революції: «Мати» Г. Косинки і «Я (романтика)» Миколи Хвильового
5. «Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» (за романом Ю. Яновського «Вершники»).
6. Образ Степана Радченка з роману В. Підмогильного «Місто» як тип нового героя-інтелектуала.
7. Екзистенційні мотиви в романі Валер'яна Підмогильного «Місто»
8. Гумор як основа творчості Остапа Вишні.
9. На полювання з девізом: хай живуть зайці! (Остап Вишня)
ДОДАТОК № 4
Заключне слово викладача
Сьогодні ми завершили вивчення теми «Проза 1920 – 1930-х рр.», яка була другою частиною загальної теми «Література Розстріляного відродження». Наступного разу ми «змінимо географію» й перемістимося до Західної України й розглянемо літературу, яка суттєво відрізнялася від української радянської літератури.